וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הטענות שהטרידה מינית - בוטל פסטיבל ענק בהובלת הזמרת ליזו

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 11:38

פסטיבל מוזיקה גדול בפילדלפיה, "MADE IN AMERICA", אותו היתה אמורה להוביל הזמרת ליזו - בוטל "בשל נסיבות חמורות שלא בשליטת ההפקה". זאת שבוע לאחר ששלוש רקדניות לשעבר של ליזו הגישו תביעה נגדה על הטרדה מינית

ליזו, טקס הגראמי. GettyImages
ליזו/GettyImages

פסטיבל המוזיקה השנתי הענק בפילדלפיה שבארצות הברית, "MADE IN AMERICA", אותו הייתה אמורה להוביל הזמרת ליזו - בוטל השנה, ומההפקה נמסר לתקשורת הזרה שהסיבה לכך היא "נסיבות חמורות שלא בשליטת ההפקה". ההודעה על הביטול יצאה כשבוע לאחר ששלוש רקדניות לשעבר של ליזו הגישו תביעה נגדה ונגד חברת ההפקה שלה על הטרדה מינית, סביבת עבודה עוינת, אפליה, תקיפה וכליאת שווא.

פסטיבל "MADE IN AMERICA" מתקיים מאז 2012, לאורך יומיים מדי שנה בלייבור דיי (חג העבודה) והראפר ג'יי זי הוא ממייסדיו. הזמרת מליסה ויוויאן ג'פרסון, המוכרת בשם הבמה שלה ליזו, היתה אמורה להוביל את הפסטיבל לצד הזמרת סיזה (SZA), והיו אמורים להשתתף בו מוזיקאים נוספים ובהם מטרו בומין, אייס ספייס וקוי לראי.

מהפסטיבל לא נמסר מפורשות מהי הסיבה לביטול ואם היא נובעת מהתביעה נגד ליזו, אולם כלי תקשורת בארצות הברית העריכו שזו כנראה הסיבה. בהודעה מטעם ההפקה נמסר כי "בשל נסיבות חמורות שלא בשליטת ההפקה, לא יתקיים פסטיבל ' Made In America 2003'. ההחלטה הזאת הייתה קשה ולא התקבלה בקלות ראש ולא בלי התלבטות עצומה". עוד נמסר מהפסטיבל כי בכוונתם לשוב עם האירוע בשנה הבאה.

בריטס, ליזו. GettyImages
הזמרת ליזו/GettyImages

בשבוע שעבר נודע כי שלוש רקדניות לשעבר של ליזו תובעות אותה, את חברת ההפקה שלה ואת מנהלת צוות הרקדניות שלה, בטענות להטרדה מינית, אפליה, תקיפה וכליאת שווא, וטוענות שזוכת הגראמי וחברת ההפקה יצרו סביבת עבודה עוינת.

בתביעה האזרחית, שהוגשה לבית המשפט העליון של לוס אנג'לס, נטען שליזו לחצה על הרקדניות שלה לגעת בחשפניות עירומות במועדון חשפנות באמסטרדם. עוד נטען כי השפילה את אחת מהן על כך שעלתה במשקל לפני שפיטרה אותה.

בכתב התביעה פורט כי לאחר שהופיעו באמסטרדם, ליזו והצוות שלה הלכו להופעה מינית ברובע החלונות האדומים, ושם "ליזו התחילה להזמין רקדניות לגעת בחשפניות עירומות". במהלך ההופעה, ליזו לחצה על אחת מהרקדניות לגעת בשדיה של אחת החשפניות, על פי כתב התביעה.

ליזו נחשבת דווקא למי שתומכת בתנועת הגוף החיובי, הדוגלת בקידום דימוי גוף חיובי בקרב כלל האנושות ומבקשת לאתגר את מיתוס היופי ואידיאל הרזון הרווח. אולם דווקא היא מואשמת בכך שהשפילה את אחת הרקדניות שלה על כך שעלתה במשקל, והאשימה אותה שאינה מחויבת לתפקיד. הרקדנית פוטרה בחודש מאי על כך שהקליטה פגישה שבמהלכה ליזו נתנה הערות לרקדניות על ההופעות שלהן, כך על פי התלונה.

מנהלת הרקדניות של ליזו, ששימשה כשופטת בתכנית הריאליטי של הזמרת, "הבחורות הגדולות של ליזו" באמזון פריים וידאו, מואשמת בתביעה בכך שכפתה את אמונותיה הנוצריות על הרקדניות. בתביעה נטען כי היא התייחסה לאחת הרקדניות כ"לא מאמינה" ואמרה לקולגות שלה, "אף עבודה ואף אחד לא יעצרו אותי מלדבר על האל".

ליזו הכחישה את הטענות שהושמעו נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully