וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד ג'ייקובס, יוצר הסדרות "דאלאס" ו"נוטס לנדינג", הלך לעולמו

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 10:04

דיוויד ג'ייקובס, יוצר הסדרות המצליחות "נוטס לנדינג" ו"דאלאס", הלך לעולמו בגיל 84 לאחר מאבק ארוך באלצהיימר

דאלאס/פתיח דאלאס

דיוויד ג'ייקובס, יוצר הסדרות המצליחות "נוטס לנדינג" ו"דאלאס", הלך לעולמו בגיל 84 לאחר מאבק ארוך באלצהיימר.

"דאלאס" שודרה ב-CBS, תחילה כמיני-סדרה ואחר כך כסדרת טלוויזיה במשך 14 עונות בין 1978 ל-1991 וזכתה להצלחה אדירה. בשנת 1986 שימש ג'ייקובס כתסריטאי סרט הטלוויזיה "דאלאס: השנים המוקדמות" שתיאר את עלילת הסדרה "דאלאס" בטרם החל קו העלילה שפתח את שידור התוכנית. לאחר ירידת הסדרה מהמסכים הופקו שני סרטי המשך, "דאלאס: שובו של ג'יי אר" (1996) ו"דאלאס: מלחמות היואינגים" (1998).

במסגרת תפקידו, ג'ייקובס היה אחראי בין היתר לתפנית העלילתית שהפכה לרגע מפתח בתרבות הפופ: הירי בגיבור הראשי, ג'יי אר, בידי דמות מסתורית בסוף העונה השנייה, שהותיר את הצופים במתח במשך חודשים כדי לדעת מה עלה בגורלו ומי ירה בו. ג'ייקובס גם אחראי על תפנית עלילתית נוספת, שבה נכתב פרק שבו מתה דמותו של בובי יואינג (בגילומו של פטריק דאפי), והסדרה נמשכה כשנה תוך שהעלילה התקדמה בלעדיו. מהר מאוד הוחלט להשיב את דאפי לסדרה ודבר מותו הוצג כחלום של אשתו.

ג'ייקובס גם יצר את "נוטס לנדינג", ששודרה ב-CBS בין השנים 1979 ל-1993. בסדרה זו לקח ג'ייקובס חלק לעיתים גם כבמאי. בשנת 1998 יצר והפיק את סדרת הדרמה "Four Corners" לרשת CBS, בכיכובם של אן-מרגרט, סוניה בראגה וג'סטין צ'יימברס. הסדרה ירדה מהאוויר לאחר שלושה פרקים. ג'ייקובס היה מועמד פעמיים לפרס אמי, בשנים 1992 ו-1993 על עבודתו כמפיק הסדרה "Homefront".

  • עוד באותו נושא:
  • דאלאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully