וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפיק כתרי שחורי יקבל פרס על מפעל חיים בטקס פרסי אופיר

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 13:11

שחורי, לשעבר מנהל קרן הקולנוע הישראלי ומהדמויות החזקות והמשפיעות בתעשייה, יקבל את הפרס בטקס של האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה שיתקיים ב-10 בספטמבר. הבוקר זימנה האקדמיה לראשונה בתולדות הטקס את המועמדים בקטגוריות המרכזיות לאירוע הרמת כוסית חגיגי וצילום משותף

כתרי שחורי. קרן הקולנוע הישראלי,
כתרי שחורי/קרן הקולנוע הישראלי

המפיק כתריאל (כתרי) שחורי, לשעבר מנהל קרן הקולנוע הישראלי ומהדמויות החזקות והמשפיעות בתעשייה, יקבל פרס מפעל חיים לשנת 2023 בטקס פרסי אופיר, כך הכריזה היום (שני) האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה.

שחורי, מאנשי הקולנוע המקומיים המוערכים בארץ ומעבר לים, הקים לפני קרוב ל-40 שנה עם אשתו, המפיקה והבמאית נעמי שחורי, את חברת ההפקות "בלפילמס", והם הפיקו יחד מאות תכניות טלוויזיה וסרטים דוקומנטריים ועלילתיים. בין השאר שחורי עומד מאחורי הלהיט "מאחורי הסורגים". בשנות ה-90 שימש כיו"ר איגוד המפיקים, היה ממובילי החוקים שקידמו את מכסת הפקות המקור בערוצי השידור הישראליים וכן היה מיוזמי חוק הקולנוע.

ב-1999 נכנס לתפקידו כמנהל קרן הקולנוע הישראלי, גוף התמיכה הבולט ברבים מן הסרטים שהופקו ומופקים בישראל. בתקופתו הקרן היתה חתומה על סרטים כמו "חתונה מאוחרת", "כנפיים שבורות", "ביקור התזמורת", "סוף העולם שמאלה", "לבנון", "עג'מי", "ואלס עם באשיר", "גט", "הערת שוליים", "הבלתי רשמיים", "לא פה, לא שם" ורבים אחרים.

במהלך הקדנציה הארוכה של שחורי, שנמשכה עד סוף 2018, הוא עמד במרכזן של מחלוקות מתוקשרות סביב סרטים פוליטיים ושנויים במחלוקת בהפקתו: למשל, מול יאיר לפיד, כשזה עוד היה עיתונאי, סביב "אודם", ונגד מירי רגב סביב "פוקסטרוט". לאחר ש"פוקסטרוט" זכה בפרס אריה הכסף בפסטיבל ונציה, הבמאי שמוליק מעוז הקדיש את הזכייה לשחורי "שעמד כמו אריה והגן על חופש הביטוי והטוהר של האמנות".

כתרי שחורי. נועם מושקוביץ
כתרי שחורי/נועם מושקוביץ

מנימוקי האקדמיה להענקת הפרס לשחורי בן ה-76: "הקולנוע הישראלי לא היה נראה אותו הדבר, לולא כתריאל שחורי. על פועלו והישגיו הציבורים ב-30 שנים האחרונות, מתוך כבוד רב והערכה אינסופית, האקדמיה מעניקה לו היום פרס מפעל חיים לקולנוע לשנת 2023. במשך 21 שנים פעל רבות לטובת המהפך האדיר שעברה דמותו של הקולנוע הישראלי. תפיסתו הייתה שמטרתה של קרן המשקיעה כספי ציבור היא ליצור הזדמנויות ליוצרים, לעודד יזמות ולטפח את הקול הייחודי של קולנוענים נועזים המביאים למסך סרטים המבטאים מחויבות להוויה הישראלית ותשוקה לאמנות הקולנוע. הקהל הישראלי גילה מחדש את הקולנוע שלו".

"שחורי פעל ללא לאות למען קידום החשיפה הבינלאומית של הסרטים הישראליים אשר הובילה לזינוק במספר הקופרודוקציות והפיכת הסרטים הישראליים לידועי שם. במהלך כהונתו כיו"ר הקרן יצאו להפקה למעלה מ-300 סרטים, רבים מהם זכו להצלחות במסגרות הכי חשובות בעולם הקולנוע. תפיסת הניהול שלו עוררה סקרנות רבה בכל העולם ובזכות פעילותו ותרומתו לקולנוע העולמי הוענקו לו פרסים אישיים רבים - בפסטיבל טלורייד, בפסטיבל ברלין, בפסטיבל ירושלים, וכן פרסים מטעם כתב העת VARIETY, מטעם איגוד המפיקים העולמי PIAFP ומטעם ממשלת צרפת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
המועמדים המרכזיים בטקס פרסי אופיר באירוע הרמת כוסית, 28 באוגוסט 2023. ליאור חורש,
המועמדים המרכזיים בטקס פרסי אופיר באירוע הרמת כוסית, 28 באוגוסט 2023/ליאור חורש

הבוקר זימנה האקדמיה לראשונה בתולדות טקס פרסי אופיר את המועמדים בקטגוריות המרכזיות לשנה זו לאירוע הרמת כוסית חגיגי וצילום תמונת מחזור, ביקב בפתח תקווה. מהאקדמיה נסמר כי ההשראה לקיום האירוע שאובה מהמפגש שמתקיים מדי שנה טרום טקס האוסקר האמריקאי בו במאים, שחקנים ומפיקים מגיעים למפגש חגיגי ולוקחים חלק בצילום תמונה משותפת מסורתית. טקס הגמר יתקיים ביום ראשון ה-10 בספטמבר בתל אביב וילווה במשדר מיוחד של "ערב טוב עם גיא פינס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully