וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו בערוץ 14 הבינו שצריך להתעלם מהסיפור המביש של אילה חסון

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 8:16

בחשיפה המגוחכת שלה על עמי אשד השוהה במלון מכספו הפרטי, עברה אילה חסון את גבול הטעם הרע גם של עצמה. האם הגיוני שתוכנית שלמה תעסוק במי שמתנגדים - או נחשבים כמתנגדים - לנתניהו?

עמי אשד יצא למפגינים שהגיעו לתמוך בו מחוץ לביתו בכפר סבא/קרין נהון

ביום ראשון האחרון נפל דבר. אחת מתוכניות האקטואליה המובילות בישראל, "שבע" עם אילה חסון (כאן 11) שידרה "תחקיר" (לא פחות) - שעצם שידורו ראוי בעיניי לתחקיר. אותה חשיפה עיתונאית מטלטלת, התברר, עסקה בשהייתו של ניצב מחוז תל אביב הפורש, עמי אשד, במלון דירות "ווסט" בתל אביב. המסמך העיתונאי כלל עדויות ותמונות ("ראו אותם בחדר האוכל", סיפרה חסון בהתרגשות לצופים) שהוכיחו שמשפחת אשד שוהה במלון יותר מחודש ימים (!) בעקבות עיכוב בשיפוץ בביתה. חסון, עיתונאית ותיקה ורצינית עם רזומה מרשים, לא יכולה להתעלם מסיפור דרמטי וחמור בסדר גודל כזה.

"הניצב והחופשה במלון", זעק הסטרייפ על המסך. בכל זאת, דרמת ענק. אבל מה באמת היה שם? אז ככה: לדברי חסון שביררה בעצמה (או באמצעות תחקירן/ית), עלות לילה במלון בחדר זוגי נעה - שימו לב - בין 1,500 ל-2,600 שקלים (אגב, בתחקיר לא פחות רציני שאני ערכתי מצאתי שמחזיקי כרטיסי אשראי יכולים לקבל עד 15% הנחה ללילה). החקירה נמשכה: בשיחה עם אחד מבעלי המלון, ברק רוזן, ניסתה חסון לבדוק האם אשד יקבל הנחה (הוא אמר לה שאשד ישלם מחיר מלא). הפאנל באולפן של חסון - שכלל בין היתר את כוכבי ערוץ 14 נועם פתחי, אלדד יניב והכוכב העולה שי גולדשטיין - לא יכול היה להישאר אדיש לנוכח הדברים החמורים ופתח בדיונים על סוגיות כגון שאלת התשלום (האם כבר בצ'ק אין או גרוע מכך - בצ'ק אאוט) ומקורות המימון של ניצב אשד (הרי איך ייתכן שבישראל יכול שוטר - בכיר ככל שיהיה - להרשות לעצמו מותרות מסוג זה).

אילה איילה חסון. כאן 11, צילום מסך
אילה חסון/צילום מסך, כאן 11

אז ערכתי תחקיר עצמאי נוסף שכלל חיפוש בגוגל (משני מחשבים שונים כדי להיות יסודי) ובו מצאתי שמלון "ווסט" לא נמצא ברשימת עשרת המלונות היוקרתיים ביותר של אתר בוקינג (סורי אשד, מקווה שלא התאכזבת). התגובות המרושעות של חסון והפאנל שסביבה לסיפור היו מדהימות לא פחות, ונעו בין שעשוע מכך שה"חשיפה" תפגע בסיכוי שאשד יקבל הנחה לבין קישור ישיר שעשה פתחי בין המחאה נגד המהפכה המשפטית ("הממומנת בתולדות המדינה", לדבריו) ובין ניצב אשד - שהוא יקירה. מי שצפה בשידור בטלוויזיה ראה אל מול עיניו איך זורקים רפש על הקיר ומקווים שחלק ממנו יידבק (בכל זאת, מדובר במי שערכה תחקיר על האסלות המיוחדות בלשכה של גדעון סער). בין שלל התיאוריות שנזרקו לאוויר, טרחה חסון גם לציין מספר פעמים שאשד משלם על השהות מכספו הפרטי ושאין חשש שהוא מקבל תשלום מהמדינה - אבל באותה נשימה נתנה לשותפיה לתוכנית להשתעשע בתהיות. זה לא עולה כסף, נכון? לסיום האירוע הביזארי, אמרה חסון שאין כאן שום האשמה, אלא רק "הפניית זרקור לסיפור מעניין".

אז אם כבר אנחנו לא מאשימים אלא רק מפנים זרקור, בואו נפנה זרקור לבחירה של חסון לדווח בהרחבה על מגוריו הנוכחיים של ניצב מחוז תל אביב הפורש. האם יש לכך הצדקה עיתונאית? האם בתקופה שבה יוקר המחייה בישראל ממשיך לעלות, אזרחים יהודים וערבים ממשיכים להירצח, שנת הלימודים בתיכונים ניצבת בפני איום השבתה, מחיר הדלק הולך לזנק והאלימות ברחובות גואה - מה שמעניין את הציבור בישראל זה מקום הלינה של עמי אשד? או שמא מדובר במסר אחר לגמרי. ואם בזרקורים עסקינן, כדאי להפנות אחד למנהליה של חסון - המנכ"ל גולן יוכפז ומנהל חטיבת החדשות ברוך שי, ולשאול בקול האם הם חושבים שכספי הציבור שממנים את "שבע" עם אילה צריכים להיות מופנים להסדרי לינה של שוטר בתהליכי פרישה (שאותם הציבור לא מממן). בכלל, האם מישהו בכאן 11 בדק כמה מהכתבות והתחקירים שמשודרים בתוכנית של חסון עוסקים במי שמתנגדים -או נחשבים כמתנגדים - לבנימין נתניהו? אני לא אומר שיש כאן מגמה או סיבה, אני רק אומר שאולי שווה להפנות זרקור לנושא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פרץ עמר ועמי אשד בטקס חילופי מפקד מחוז תל אביב של המשטרה, 19 ביולי 2023. ארז הראל
עמי אשד (מימין) בטקס הפרידה ממנו/ארז הראל

ואולי הפעם חסון, שכידוע לכל אדם שעבד בתחום התקשורת לא מפחדת מאף אחד ולא נותנת דין וחשבון לאיש, עברה את גבול הטעם הרע גם של עצמה. כי ה"תחקיר" על אודות אשד לא זכה לשם פולו-אפ, אפילו לא אצל החברים הטובים מערוץ 14 , שבדרך כלל נהנים להדהד תחקירים שליליים כלפי מי שנתפסים כאויבים. למעשה, התגובה הרצינית ביותר שקיבלה חסון הגיעה דווקא מאמנון לוי, שהקדיש את תחילת תוכניתו היומית בערוץ 13 כדי לתת במה למתחרה מכאן (לא דבר של מה בכך), ותהה מה בעצם היא אמרה כאן? ברור לי שהאומץ של לוי הוא אומץ מעושה, הרי כשהשניים חלקו ערוץ במשך שנים הוא לא העז לבקר את התחקירים שלה, שכבר אז נדפו מריח של אנטי-עיתונות, אבל לפחות היה מישהו אמיץ שאמר "עד כאן". לא צריך להיות ליאור סושרד כדי לחזות את הטוקבקים לטקסט הזה, שינועו בין "כותב סמולני פרוגרסיבי" לבין "אם זה היה על ביבי היית מוחא כפיים", אבל גם בין שלל תגובות השנאה והפילוג שווה שכל אחד מאיתנו יחשוב האם השידור הציבורי נועד לשם ניגוח מי שנתפסים כיריבים פוליטיים ולאיפה זה עלול להוביל אותנו בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully