וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה כהן, חלוצת השירה בציבור ואמו של יזהר, הלכה לעולמה בגיל 96

עודכן לאחרונה: 1.9.2023 / 21:35

כהן, זוכת פרס אמ"י למפעל חיים, הלכה לעולמה פחות מחודשיים לאחר שהלך לעולמה בנה, הזמר חופני כהן. יזהר כהן לוואלה! תרבות: "היא זכתה בכך שכולנו סבבנו אותה באהבה וחיבוק. אני שמח שנפרדה בשלווה"

שרה כהן (צילום: יעקב בר און, מעריב). יעקב בר און, מעריב, מעריב
שרה כהן/מעריב, יעקב בר און, מעריב

חלוצת השירה בציבור שרה כהן הלכה לעולמה היום (שישי) בגיל 96, פחות מחודשיים לאחר שהלך לעולמה בנה, הזמר חופני כהן. שרה כהן, זוכת פרס אמ"י למפעל חיים, היא אשתו של שלמה כהן, המוכר כ"סולימן הגדול", והם הורים גם ליזהר כהן, ורדינה כהן ופיני כהן.

"אמא הלכה לעולמה היום בארבע, בביתה, היינו איתה לאורך כל הדרך", אומר יזהר כהן לוואלה! תרבות, "ליוויתי אותה עד לשער של הצד השני. אמא שלי הייתה אישה שזכתה בחיים מלאים. היא זכתה להיות מבוני הארץ הזאת ומבוני תרבותה, עם אבא שלי כמובן. הם הקימו את חבורת האש של הפלמ"ח. הם גם עיגנו את השירה בציבור בישראל, הפכו את השירה בציבור למשהו לאומי ישראלי. וכמובן הם גידלו משפחה לתפארת והיו אהובים על כולם. קיבלנו מהם כל כך הרבה ערכים גבוהים.

משפחת כהן: שלמה כהן ("סולימאן הגדול"), שרה כהן, ורדינה כהן, יזהר כהן וחופני כהן (סולימאן הקטן"). יהונתן שאול, מעריב
שרה כהן עם משפחת כהן הידועה/מעריב, יהונתן שאול

"אמא היתה כלת פרס אמ"י", הוסיף יזהר, "לצערי לא עברה את הוועדה האחרונה של מירי רגב להדליק משואה, שזה חבל כי הגיע לאבי ולאמי לא רק להדליק משואה אלא לקבל פרס ישראל על כל מה שעשו למדינה הזאת. אבל הם זכו בחיים מלאי משמעות. היא זכתה בזה שכולנו סבבנו אותה באהבה וחיבוק כזה. אני שמח שנפרדה בשלווה".

כהן הלכה לעולמה פחות מחודשיים לאחר שבנה, הזמר חופני כהן, זוכה פרס אמ"י למפעל חיים, הלך לעולמו בגיל 76. חופני התמודד לאורך השנים מקשיים רפואיים שונים, היה חולה סכרת, עבר השתלת כלייה, ראייתו נפגעה ורגלו נקטעה. "אמא ראתה כמה חופני סובל וביקשה ממנו כבר ללכת", אומר יזהר, "אמא שלי הייתה אשה מאוד אינטליגנטית וחדה עד שעות לפני המוות שלה. אני עוד צריך לעכל את מותה כי הקשר שלי עם אמא שלי היה סימביוטי ממש".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שרה כהן ושלמה כהן ("סולימאן הגדול"), הוריהם של יזהר כהן, ורדינה כהן, חופני כהן ופיני כהן. באדיבות המשפחה
שרה כהן ושלמה כהן ("סולימאן הגדול")/באדיבות המשפחה

כהן נולדה לפני 96 שנה בתימן. בגיל חצי שנה יצאה כהן עם משפחתה מתימן לישראל דרך עדן והתיישבה עם משפחתה בכרם התימנים בתל אביב. בהיותה בת 10 נרצח אביה. מגיל צעיר התעניינה בשירה ובריקוד. היא רקדה בסטודיו של האחיות יהודית ושושנה אורנשטיין, ולמדה פסנתר בקונסרבטוריון.

שרה כהן, אשתו של שלמה כהן ואמם של יזהר כהן, ורדינה כהן, חופני כהן ופיני כהן. באדיבות המשפחה
שרה כהן, אשתו של שלמה כהן ואמם של יזהר כהן, ורדינה כהן, חופני כהן ופיני כהן/באדיבות המשפחה

בגיל 11 פגשה לראשונה את שלמה כהן, שהיה מבוגר ממנה בשבע שנים. היא סיפרה כי כבר אז הציע לה אירוסים. הם נישאו כשהייתה בת 17. בנם הבכור הוא חופני כהן. בהמשך נולדו ילדיהם יזהר, ורדינה ופיני. בפלמ"ח היו ממייסדי "חבורת האש". כזמרת חוותה כהן פריחה מאוחרת. כששלמה הופיע בארץ ובחו"ל עם להקה שנקראה "בני מחול", יום אחד לא הגיעה זמרת הלהקה, ושרה פשוט "נזרקה לבמה" כדבריה. ביחד עם שלמה הופיעה במקומות רבים מאירופה ועד יפן וסין.

בדצמבר 2020 עברה אירוע מוחי מסכן חיים שפגע במיתרי קולה. בנובמבר 2021 שרה כהן זכתה בפרס אמ"י למפעל חיים.

  • עוד באותו נושא:
  • יזהר כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully