וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ניסה למכור לציבור ספין מתוכנן היטב. כולם זיהו את הבלוף, חוץ מעמית סגל

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 8:56

עורכי מהדורת חדשות 12 זרמו עם הדרמטיות בקולו של עמית סגל והתייחסו לנושא כאילו ההצעה של נתניהו אמיתית ולא ספין מחושב של ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות בבית משפט. גם עמית סגל יודע את זה, מה שלא יפריע לו לחגוג על החשיפה שלו. מזל שגיא פלג היה באולפן

נתניהו מתראיין לרשת פוקס/מעריב

זה היה עוד יום גדוש בכותרות חדשותיות בישראל, כזה שחשד לאונס קבוצתי על ידי חבורת ישראלים באיה נאפה אפילו לא מגיע בו לכותרות המהדורה. ואפילו ביום כזה, הכותרת הכי גדולה קידמה ריאיון ששודר הרבה אחרי שהחדשות נגמרו. זה היה לקראת חצות, אחרי גיא פינס, כשבתכנית "אנשים" בקשת 12 הודה צחי הנגבי בכישלון של המהפכה המשפטית, ונתן את הקרדיט לתנועת המחאה.

ראש המל"ל, שנחשב לאחד האנשים המקורבים והנאמנים ביותר לנתניהו, הבהיר בצורה הברורה ביותר כי נתניהו "עצר את החקיקה מרחיקת הלכת", זאת למרות "כוחות שמבקשים ממנו עד היום להמשיך". הוא מדבר על החקיקה בלשון עבר ומבהיר כי הסיבה לכך היא המחאה האדירה שעלתה בציבור: "חד וחלק. המחאה הייתה הגורם הכי אפקטיבי בעצירת התוכניות המקוריות של הרפורמה המשפטית, זו עובדה".

זו הייתה יכולה להיות הכותרת הראשית של היום, אלמלא החשיפה הגדולה של עמית סגל בשעת ערב מוקדמת על הצעת הפשרה מרחיקת הלכת של ראש הממשלה נתניהו, שמציעה הרבה ניצחונות גדולים לאופוזיציה ולמחאה, אל מול מתנת ניחומים לא מרשימה לקואליציה בדמות בחירת שופטים ברוב של שבעה חברי ועדה.

חשוב לשלב את שתי הכותרות האלה. צחי הנגבי מודה שלמרות שיש כוחות שמבקשים מנתניהו להמשיך בחקיקה, היא נעצרה בזכות או בגלל המחאה, תלוי מאיזה צד אתם מסתכלים על זה. נתניהו עצמו, מתדרך דרך בכיר העיתונאים של "תבהלה 12" כי הוא מוכן לרכך את החוקים שכבר עברו, לוותר על החוקים שעוד לא עברו, ולהקפיא את שאר העניינים לשנה וחצי. מדובר בפשרה במעמד צד אחד, שיהיה מטומטם מצד האופוזיציה לא לאמץ, אלא אם כן מי שמציע את הפשרה הוא השקרן המפורסם ביותר במדינה שאי אפשר לעשות איתו שום עסקה, בטח כזאת שמרגישה "טובה מדי".

עוד בוואלה!

אפילו בערוץ 14 הבינו שצריך להתעלם מהסיפור המביש של אילה חסון

לכתבה המלאה
עמית סגל, יונית לוי, חדשות 12. קשת 12, צילום מסך
העורכים זרמו עם "הצעת הפשרה". עמית סגל ויונית לוי, מהדורת חדשות 12 אמש/צילום מסך, קשת 12
למה שהפרשן הפוליטי מספר 1 בישראל ינסה להוכיח שההישג העיתונאי של הכתב הפוליטי מספר 1 בישראל הוא לא יותר מאשר בלון ניסוי? מזל שגיא פלג היה שם באולפן כדי להבהיר ליונית לוי שאין שום סיבה להאמין לנתניהו במקרה הזה, כמו בכל מקרה אחר

עורכי המהדורה כמובן זרמו עם הדרמטיות בקולו של עמית סגל והתייחסו לנושא כאילו מדובר בהצעה אמיתית וקונקרטית ולא בספין מחושב מראש של ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות בבית משפט. כאילו יש לו מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים גורליים למדינה ולא קיים חשש, חייבים להגיד, אמיתי ולא בלתי מבוסס, שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו, ולא על בסיס האינטרס הלאומי. אתם כבר יודעים מי אמר את זה, נכון?

מיותר לציין שעמית סגל יודע את זה, כמובן, מה שלא יפריע לו לחגוג על החשיפה שלו, ואולי בצדק מצדו. למה שהפרשן הפוליטי מספר 1 בישראל ינסה להוכיח שההישג העיתונאי של הכתב הפוליטי מספר 1 בישראל הוא לא יותר מאשר בלון ניסוי? מזל שגיא פלג היה שם באולפן כדי להבהיר ליונית לוי שאין שום סיבה להאמין לנתניהו במקרה הזה, כמו בכל מקרה אחר. פלג לא ישב באולפן וטינף על נתניהו סתם ככה, אלא נתן דוגמאות לספינים זהים של נתניהו מהחודשים האחרונים. בערוצים האחרים הסבירו הפרשנים גם את האינטרס של נתניהו: להציב את עצמו כמנהיג השקול והמתון מול הגורמים הקיצוניים יותר בממשלתו, רגע לפני שהוא יגיע לארה"ב ויתחנן לפגישה עם נשיא ארה"ב.

צחי הנגבי, חדשות 12. קשת 12, צילום מסך
צחי הנגבי, חדשות 12/צילום מסך, קשת 12

בהמשך המהדורה עמית סגל הציג ליונית לוי "מדריך לזיהוי שורפי אסמים". לטענתו, מי שמיהרו להוציא תדרוכים לפיהן אין ולא תהיה פשרה, הם אנשים ש"לא מעוניינים בטובת המדינה, אלא בטובת הקטטה". העקיצה של סגל הייתה מיועדת למנהיגי המחאה ולמפלגות האופוזיציה של ליברמן ויאיר לפיד, שטוענות כי ה"פשרה" המדוברת היא לא יותר ממלכודת שמטרתה למנוע את הדיונים בבג"ץ ולהעביר את ההכרעה למחליף של אסתר חיות (אותו יריב לוין אמנם לא יוכל לקבוע, אבל יהיה לו לפחות וטו).

שורפי האסמים, לשיטתו של עמית סגל, הם לא מפלגות הקואליציה שאיימו כי יפילו את הממשלה אם הפשרה הזאת תעבור. שורפי האסמים הם גם לא אלה שמבקשים פשוט לדחות את המשך החקיקה לעוד שנה וחצי ולתת למדינה להתבשל בחוסר ודאות, יחד עם כלכלה קורסת, חברה מפולגת וממשלה לא מתפקדת לעוד תקופה ארוכה. בפראפרזה לדבריו של סגל עצמו, אם הייתם זקוקים אי פעם לקורס מזורז לזיהוי ספינים, קיבלתם אותו אתמול בשידור חי מהספינולוג הגדול בתולדות האומה, באדיבות עוזרו הנאמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully