וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סצנות המין הפרועות של אמה סטון בסרטה החדש זוכות לשבחים רבים

6.9.2023 / 10:18

אף שהופעתה הנועזת של אמה סטון בסרטו החדש של יורגוס לנתימוס, "Poor Things", גרמה לחלק בקהל בפסטיבל ונציה לצאת באמצע ההקרנה, היא זוכה מנגד לשבחי רבים מהמבקרים, וכבר עכשיו מהמרים עליה כעל מועמדת מרכזית בטקס האוסקר הבא

טריילר לסרט "Poor Things" בכיכובה של אמה סטון/סרצ'לייט

אמה סטון קוצרת שבחים רבים על הופעתה בסרטו החדש של יורגוס לנתימוס, "Poor Things", שהוקרן בפסטיבל ונציה. במסגרתו מגלמת השחקנית בת ה-34 אישה שמאבדת את העכבות שלה, מה שבין היתר משמעו השתתפות בסצנות מין גרפיות רבות, שבחלקן גם אלימות.

עלילת הסרט, המבוסס על ספרו של אלסדייר גריי מ-1992 באותו שם, עוקב אחר סיפורה של אישה צעירה מהתקופה הוויקטוריאנית שנפחה את נשמתה אך מוחזרת לחיים א-לה פרנקנשטיין על ידי רופא מבריק, ד"ר גודווין בקסטר. את מוחה מחליף המוח של ולדה שטרם נולד, מה שבפועל הופך אותה למבוגרת עם מוח של תינוקת. בקסטר קורא לה בלה ומייעד אותה להיות בת לווייתו, אך מה שמתחיל כמסע תמים הופך למסע של ביטוי עצמי והוללות. בלה בורחת עם עורך דין מושחת, לומדת ליהנות מהשחרור המיני שלה במאה ה-19 המכופתרת והאדוקה, ולמעשה הופכת לזונה ו"מזיינת את דרכה ברחבי אירופה", כניסוחה של מבקרת וולצ'ר. מלבד סטון מככבים בסרט ווילם דפו בתפקיד ד"ר בקסטר, מארק רפאלו כעורך הדין, וגם רמי יוסף וג'רוד קרמייקל. אף אחד מהם, כולל סטון, לא נכח בפסטיבל בשל שביתת השחקנים, האוסרת עליהם להשתתף באירועי קידום מהסוג הזה.

אמה סטון, מארק רפאלו, מתוך הסרט "Poor Things". Atsushi Nishijima, Courtesy of Searchlight Pictures,
מתהוללים ברחבי אירופה. אמה סטון ומארק רפאלו, "Poor Things"/Atsushi Nishijima, Courtesy of Searchlight Pictures

בהקרנת הבכורה בוונציה סיפר לנתימוס שסטון אימצה במלואם את ההיבטים האינטימיים יותר בתפקיד הסרט האחרון שלה. לדבריו, סטון התמודדתה עם דמותה עם אפס עכבות או מודעות עצמית. "היה לי מאוד חשוב לא לעשות סרט שהולך להיות חסוד, כי זה יבגוד לחלוטין בדמות הראשית. אז היינו צריכים להתנהל בביטחון", אמר לנטימוס. "לדמות אין בושה, וגם אמה הייתה צריכה להתנהל בלי בושה לגבי הגוף שלה, העירום שלה והסצנות האלה, והיא הבינה את זה מיד".

לנתימוס וסטון שיתפו פעולה בסרט "המועדפת", שהיה מועמד לעשרה פרסי אוסקר (ואף זיכה את אוליביה קולמן בפסלון), היכרות שסייעה לשניים לגשת בנינוחות אל המרכיבים הרגישים בסרט החדש. לדבריו, הייתה ביניהם הסכמה מלאה לגבי האופן שבו צריך לגשת לסצינות המין כדי להרכיב את דמותה של בלה במלואה, ולגבי הצורך לדחוק את הגבולות בכל הנוגע לאינטימיות. "אנחנו יכולים לתקשר בלי שנצטרך להסביר או לדבר יותר מדי על דברים", אמר. "אז ברגע שהתחלתי להגיד את זה, אמה אמרה, 'כן, כמובן, זאת בלה. אנחנו נעשה מה שאנחנו צריכים לעשות'".

כדי לשמור על סביבת צילום נוחה עבור סטון ושותפיה לסצנות האינטימיות, הצוות הפגין יצירתיות עם אופן הצילום של סצינות המין, כולל מערכות תאורה מבחוץ. "זה איפשר לנו להיות רק שלושה אנשים בחדר - כאילו, רק המצלמות. לפעמים אפילו סאונד לא היה שם, פשוט היינו מתקינים את המיקרופונים במקומות שונים. אז רק שלושה אנשים", הסביר לנתימוס. "וזה יצר סביבה מאוד נוחה ואינטימית". נוסף לכך הייתה מתאמת אינטימיות שגרמה לכולם להרגיש מאוד בנוח, לדברי הבמאי.

עוד בוואלה!

ג'ניפר לורנס הותירה אותי פעור פה בסרט הזה. איזו סצינה מדהימה, איזו שחקנית מדהימה

לכתבה המלאה
אמה סטון מתוך הסרט "Poor Things". סרצ'לייט, צילום מסך
הופעה אמיצה. אמה סטון, מתוך הטריילר לסרט "Poor Things"/צילום מסך, סרצ'לייט

"היה תסריט אבל, במיוחד לסצינות הסקס, ישבנו עם אמה והחלטנו: 'אז איזו תנוחה אנחנו צריכים לעשות כאן, איזה סוג של דברים אנחנו צריכים לעשות שם, מה חסר? אנחנו יודעים מהניסיון של מין ומהתשוקות השונות שיש לאנשים מה אנחנו צריכים להציג כדי להפוך את זה לשלם, ולהפוך את זה לייצוג מספק של התשוקה האנושית והתכונות הייחודיות שלה, וכל מיני דברים כאלה", אמר.

וראייטי מדווח שבמהלך ההקרנה היה זרם קבוע של צופים שיצאו מהאולם במהלך הסצנות היותר לוהטות. אולם בשקלול 40 הביקורות שמרכז אתר רוטן טומייטוז בזמן כתיבת שורות אלה, הסרט זוכה ל-100 אחוזי טריות תמימות - קרי, קונצנזוס של ביקורות חיוביות. חלקן מכתירים אותו כסרטו הטוב ביותר של לנתימוס - שביים בין היתר גם את "שיני כלב", "הלובסטר" ו"להרוג אייל קדוש" - וכולם מהללים את הופעתה האמיצה של סטון. רבים גם סבורים שהסרט הופך אותה למועמדת משמעותית לפרס השחקנית הטובה ביותר בטקס פרסי האוסקר הבא. אם היא תזכה זה יהיה הפסלון השני שלה אחרי שכבר זכתה באחד על "לה לה לנד".

הסרט צפוי להגיע לאקרנים ברחבי העולם בינואר 2024.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully