וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטביעה חותם על העם": חוה אלברשטיין קיבלה את "עיטור הנשיא"

6.9.2023 / 21:00

המוזיקאית היא אחת ממקבלי העיטור לשנת תשפ"ג, הניתן למי שתרמו תרומה יוצאת דופן למדינת ישראל ולעם היהודי. בנוסף אליה קיבלו את הפרס גם העיתונאית כרמלה מנשה, הכדורגלן ביברס נאתכו ועוד עשרה

משי קלינשטיין, אורי בנאי וחוה אלברשטיין מבצעים בתכנית "פרפר נחמד" את השיר "החולם הקטן"/כאן חינוכית

חוה אלברשטיין קיבלה הערב (רביעי) את "עיטור הנשיא" לשנת תשפ"ג, היא שנת ה-75 למדינה. עיטור הנשיא מוענק למי שתרמו תרומה יוצאת דופן למדינת ישראל, לעם היהודי ולאנושות, בכישרונם, בשירותם או בדרך אחרת. מלבד אלברשטיין קיבלו את העיטור 12 אישים נוספים - היזמת החברתית עדי אלטשולר, הפרופ' מאיר בוזגלו, הרב מנחם הכהן, הפרופ' מונא ח'ורי, האלוף (במיל') דן טולקובסקי, העיתונאית כרמלה מנשה, הכדורגלן ביברס נאתכו, איש החינוך ד"ר אסעד עראידה והיזמת החברתית לנה שטרן.

בנאומו בטקס אמר הנשיא הרצוג: "הרכב נבחרת החלומות הזאת שנפרס בפנינו הערב הוא שיקוף של האור הגנוז של החברה הישראלית והעם היהודי. אני מודה מעומק הלב לחברות וחברי וועדת הפרס בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס - הפרופסור יורם דנציגר, על מלאכתם המסורה, ועל שהמליצו לי על נבחרת נפלאה: נבחרת שמורכבת מנשים וגברים, משלל האמונות ואורחות החיים בישראל, עולים וותיקים, מהמרכז ומהפריפריה, מהעם היושב בציון ומיהדות התפוצות. אנשי דעת, חזון ומעש, מנהיגים ומנהיגות משלל תחומי חיים ומרחבי פעולה, שהטביעו חותם של ממש על החברה והעם שלנו, ועל האנושות כולה".

מנימוקי הוועדה המייעצת לנשיא להענקת "עיטור הנשיא" לאלברשטיין: "היוצרת חוה אלברשטיין (בת 76) הוציאה לאור מעל לשישים אלבומים, כאשר שמונה מהם על טהרת היידיש ואחד מהם באנגלית. חוה, ידועה בפעילותה לשימור מורשת שירי היידיש. אלבומיה כוללים בין השאר שירים שהפכו קלאסיים בזמר העברי, שירי ילדים, שירי מחאה חברתית וכן שירים אישיים. יצירתה זוכה להערכה מתמשכת ולהצלחה בישראל, וכן להצלחה בינלאומית גדולה. חוה אלברשטיין מהווה סמל ומופת לזמר העברי והשפיעה בשירתה על דורות של ישראלים".

נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג בראיון לוואלה!, 20 באפריל 2023. ראובן קסטרו
נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג/ראובן קסטרו

בנובמבר האחרון, חוה אלברשטיין קיבלה את פרס מפעל החיים של אמ"י (איגוד אמני ישראל) לשנת תשפ"ג. היא עלתה לבמה על רקע הקלטת שירה "שיר מגרש את החושך" הכולל את השורה "שיר מחזק את הלב בימים קשים", ואמרה בנאום התודה: "ממש מפעל חיים לחכות עד שאני מגיעה לרגע המיוחל הזה. כתבו בעיתון שבממשלה הבאה יהיו 30 שרים. פתאום הערב חשבתי שאולי ייתנו איזה שר, איזה חצי שר, גם לאמנים שתורמים כל כך הרבה למדינה הזאת, למצב הרוח, להיסטוריה. בעיקר, בעיני, לשימור ההיסטוריה. אתה שומע שיר אז אתה נזכר מה קרה באותו שבוע, מה קרה באותו חודש. לא רק מה שקרה לך באופן אישי. אני באמת חושבת שהשירים הם באמת יומן חיים שלנו. אני זכיתי להיות חלק מהמוזיקה הישראלית. אני גם חושבת שהיצירה הכי יפה שנוצרה בארץ הם השירים הישראליים. אז אני מודה לכם כי אתם הרי אלה שממשיכים, אנחנו שרים לכם, אתם שרים לילדים. לפני דקה הגיע מישהו עם תקליט שלי לפני 40 שנה, שהילדים שלו מאוד אוהבים לשמוע. זה נהדר. הקולות שלנו נשמעים הלאה והלאה, ואני מקווה שאני אמשיך לשיר לכם עוד הרבה שנים, איו לי תכניות אחרות. תודה רבה, שנתראה רק בימים טובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully