וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן דני מסטרסון ("מופע שנות ה-70") נדון ל-30 שנה עד מאסר עולם

עודכן לאחרונה: 8.9.2023 / 12:19

שחקן "מופע שנות ה-70" הורשע בשניים מתוך שלושת סעיפי האונס שבהם הואשם ושופטת בלוס אנג'לס גזרה עליו 30 שנים עד מאסר עולם

פתיח הסדרה "מופע שנות ה-70/FOX

השחקן דני מסטרסון ("מופע שנות ה-70") הורשע בשני מעשי אונס והוא נדון לעונש המקסימלי של 30 שנות מאסר עד מאסר עולם - כך פסק היום בית המשפט בלוס אנג'לס. בחודש יוני האחרון מצא חבר המושבעים במשפט האונס החוזר של מסטרסון את השחקן אשם ברוב של שלושת הסעיפים נגדו. אשתו, השחקנית ביז'ו פיליפס, נראתה בוכה כאשר גזר הדין הושמע, כך מדווחים כלי התקשורת בארצות הברית, בעוד מסטרסון עצמו נותר חסר הבעה ולא אמר דבר.

בחודש יוני, אחרי כשבוע של דיונים, המושבעים מצאו את מסטרסון אשם ב"אונס באלימות" של שתיים מהמאשימות. עם זאת, הם לא הצליחו להגיע להסכמה בנוגע לסעיף השלישי בכתב האישום. גם אז מסטרסון לא הביע דבר בפניו בעת הקראת פסקי הדין, אך ניתן היה לשמוע את אשתו מתייפחת ובוכה באולם בית המשפט. בני משפחה אחרים וחברי הצוות המשפטי של השחקן בכו בגלוי. לאחר שמסטרסון נלקח מהמקום, בני משפחה כמו הגיס בילי בולדווין (בולדווין ומסטרסון נשואים לאחיות שיאנה וביז'ו פיליפס, בנותיהם של ג'ון ומישל פיליפס מלהקת האימהות והאבות) וחברים אחרים נשארו באולם בית המשפט במצב ניכר של הלם.

השחקן דני מסטרסון בתפקיד הייד בסדרה "מופע שנות ה-70'". GettyImages
ביצע את המעשים בזמן שידור הסדרה. מסטרסון/GettyImages

מסטרסון, הידוע בעיקר בשל תפקידו כסטיבן הייד ב"מופע שנות ה-70", הואשם באונס בכוח של שלוש נשים, באירועים נפרדים שהתרחשו בין 2001 ל-2003. כל הפשעים לכאורה התרחשו בביתו של מסטרסון בהוליווד הילס. הרשויות נמנעו מלהגיש כתב אישום נגד מסטרסון בנוגע לתקיפה מינית בשני מקרים נוספים, האחד בגין ראיות לא מספקות והשני בהתבסס על התיישנות העבירה.

במשפט שנערך ב-2020 לא הצליח חבר המושבעים להגיע להכרעה בעניינו של מסטרסון. הוכרז על משפט חוזר שהחל ב-24 באפריל והסתיים ב-12 במאי, ובמהלכו העידו שוב כל שלוש הנשים שמאשימות את מסטרסון באונס במשפט הנוכחי. בניגוד למשפט הראשון, הפעם משרד התובע המחוזי הקפיד להדגיש את משך הזמן הממושך שמסטרסון, סיינטולוג בדתו, הקדיש להחדרת סמים למשקאות של קורבנותיו, שהיו אף הן סיינטולוגיות באותה עת. התובעים הקדישו חלק ניכר מהטיעונים לביסוס מעמדו של השחקן בכנסיית הסיינטולוגיה, כדי להקנות למושבעים הקשר גדול יותר של ההתנהלות המערכתית שגיבתה את מסטרסון, והדגשה כיצד גורמים בכנסייה ניסו באופן אקטיבי למנוע מהקורבנות להתלונן במשטרה על מקרי האונס. פרקליטי ההגנה ניסו שוב ושוב ללא הצלחה, כשם שעשו במשפט הראשון, לבטל את כל אזכורי הסיינטולוגיה ולהדגיש כי הכנסייה אינה הנאשמת בתיק.

דבר התקיפות המיניות פורסם לראשונה על ידי עיתונאי המנהל אתר נגד כת הסיינטולוגיה, אליה משתייך מסטרסון. לפי עדות שלוש הנשים, שאף הן השתייכו בעבר לקבוצה, התקיפות הושתקו על ידי הכת ולטענתן נדרשו שלא להתלונן במשטרה. בשל החשדות נגדו, מסטרסון פוטר ב-2017 מהסדרה "החווה" של נטפליקס, שבה שיחק לצד מספר חברים מ"מופע שנות ה-70", בראשם אשטון קוצ'ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully