וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טהרן" ו"מותק בול באמצע" חוזרות, וגם חיים כהן: כל מה שיעלה בכאן 11

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 16:06

עיבוד טלוויזיוני לסרט "המזח", פרויקט מיוחד לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים, סדרת המשך ל"תיק נעדר" - וגם "שום פלפל ושמן זית": תאגיד השידור הציבורי הציג את עונת השידורים הקרובה בכאן 11, כאן חינוכית ומכאן. כל הפרטים

כנס תמיכה של ארגון העיתונאים בתאגיד השידור/ארגון העיתונאים

עיבוד טלוויזיוני לסרט "המזח" על חזית סיני במלחמת יום הכיפורים, סדרת המשך ל"תיק נעדר", עונה שלישית לסדרה "טהרן" וחזרת תכנית האוכל "שום פלפל ושמן זית" - אלו חלק מהתכנים החדשים שיעלו בכאן, תאגיד השידור הישראלי, בעונת שידורי סתיו-חורף 2023/24, והוצגו היום (שני) במסיבת עיתונאים במוזיאון תל אביב.

השקת לוח השידורים החדש של כאן התקיימה על רקע המשך איומיו של שר התקשורת שלמה קרעי לפגוע בתאגיד השידור הישראלי. לאחר שקרעי ביקש לסגור את כאן לחלוטין, הוא מסתפק "רק" בפגיעה בהכנסותיו במסגרת חוק השידורים החדש, שיובא בשבועות הקרובים להצבעה בכנסת. יו"ר התאגיד גיל עומר מחה באירוע נגד תכניותיו של קרעי, והאשים אותו בניסיון "להלך אימים ולבצע השתלטות על התאגיד ותכניו, ובמשתמע לפזר מועצה ציבורית שנבחרה כחוק ופועלת על פיו, ולהחליף את ההנהלה", כלשונו. "כבוד השר, מטרתך שקופה וברורה לכולם, אבל אנחנו, אנשי השידור הציבורי, לא נירתע מול שום איום ושום הפחדה. נמשיך בשליחות הציבורית שלנו ונמשיך לעשותה במקצועיות, יושרה תוך מתן ביטוי למגוון דעות בשיח הישראלי והקפדה על חופש העיתונות, הביטוי והיצירה".

גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי, הצטרף לדברים. "יש מי שמנסה לפגוע בעשייה שלנו - לעצור אותה, לפגוע בחופש היצירה, לחבל בחופש העיתונות ולהשתיק את האמת. אתמול שלח שר התקשורת אל מועצת התאגיד וההנהלה מכתב חסר תקדים בחריפותו, שאי אפשר לקרוא אותו אחרת, מלבד הכנת הקרקע לקראת ניסיון של השר לפזר את המועצה ולהשתלט על התאגיד. קרעי מותח ביקורת על החדשות שלנו, על עובדים בתאגיד, על תוכניות תחקירים ותעודה, וטוען שאנחנו לא פחות מ'מפרים את החוק ומשדרים שידור שאינו הוגן ואינו מאוזן'. זה הזמן להזכיר לשר שהתאגיד זכה בחודשים האחרונים, פעם אחר פעם, בכל סקר במדדים הגבוהים ביותר במדרגי אמון הציבור, ואת שיעורי הצפייה של הציבור בתכניו, שעולים בהתמדה. אנחנו נילחם בכל דרך בגזרות הללו וגם הפעם ננצח", אמר.

פרויקט 50 למלחמת יום כיפור

גולת הכותרת שהציג התאגיד הוא פרויקט שידורים מיוחד במלאת 50 שנה למלחמת יום הכיפורים. במסגרתו, בין היתר, פנו לחוה אלברשטיין והזמינו אותה להקליט מחדש את שירה "השכם השכם בבוקר" למילותיה של רחל שפירא וללחן של סשה ארגוב, מתוך אלבומה "כמו צמח בר". השיר ילווה את פרויקט השידורים בתאגיד לציון יום השנה למלחמה.

עוד במסגרת יובל למלחמת יום הכיפורים, חטיבת החדשות של כאן תציג קטעי ארכיון של רשות השידור מהמלחמה, שחלקם טרם שודרו, לאחר שעברו תהליך של צביעה בעזרת בינה מלאכותית. יוצר הפרויקט הוא אורן אהרוני. בנוסף, אוצרות הארכיון של קול ישראל והטלוויזיה הישראלית מימי מלחמת יום הכיפורים - כ-250 קטעי וידאו ועוד כ-800 קטעי אודיו - יעלו בכאן בוקס, באתר וביישומון של כאן.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

דרמה

"המזח" - סדרה חדשה העוסקת בחזית סיני במלחמת יום הכיפורים. לאחר התקפת פתע מצרית, מוצב "המזח" נותר מכותר ומבודד מאחורי קווי האויב. לאחר שבוע של לחימה עיקשת, פורץ עימות בין המפקד הצעיר והאידיאליסט שמוכן להילחם עד הכדור האחרון, לבין רופא המילואים שרוצה להציל את חיי הפצועים בכל מחיר. יוצר, תסריטאי ובמאי: ליאור חפץ. בסדרה משחקים מיכאל אלוני, דניאל גד, אורי בלופרב, דניאל מורשת, אמיר טסלר, תום אמסלם, אביב פנקס, שמואל וילוז'ני ואוהד קנולר. היא כוללת חמישה פרקים ותעלה ב-9 באוקטובר.

"האיש שרצה לדעת הכל" - סדרה חדשה, עיבוד לספר באותו שם של דרור משעני, שגיבורו הופיע כבר בסדרה "תיק נעדר". מדובר בהמשך קורותיו של אברהם אברהם, בלש משטרה חולוני שחוקר פרשיות במרחב איילון. אל אברהם חוברת אורנה דניס, חוקרת עבירות מין מנוסה ושניהם מנסים להבין מי תקף בברוטליות אישה בכנס במלון בבת ים. החקירה הולכת ומסתבכת כשקובי ברכה, שאשתו הותקפה במלון אחר של אותה רשת, מחליט לקחת את החוק לידיים וחוקר את המקרה בעצמו. יוצרים: דרור משעני, ארז קו אל, נעם קפלן, עודד דוידוף ומיכל ויניק, שגם מביימת. שחקנים: מוריס כהן, נטע ריסקין, אימרי ביטון, עינת הולנד, עירית קפלן, אורי ליזרוביץ', טום באום, אוהד קנולר, משה פרסטר, מיה דגן, עומר ברנע, זוהר ברוק, סוזאנה פפיאן, בת אל מוסרי ועידו נוטקין. שמונה פרקים, תשודר ברבעון האחרון של 2023.

"האמת" - ביום שבו משפט הרצח השנוי במחלוקת ביותר בישראל אמור להגיע להכרעה, אחרי 10 שנים, מתרחש רצח נוסף, זהה לחלוטין. חוקרת הנוער רחלי זבטני נדרשת לחזור לעברה, לאירוע ששינה את חייה, כדי לפענח את ההווה - של הרצח החדש ושל חייה. יוצרים: אורית זמיר, דרור משעני, עידית אברהמי ודפנה לוין, שגם מביימת. שחקנים: מור דמרי, גולן אזולאי, יוסי מרשק, רועי ניק, בני אבני, רוני נתנאל, מירב שירום, הילה סרג'ון יואב הייט, דקל אלבז, שי זביב, שפי אלוני, אילנית בן יעקב, דינה שמחי, טום וייסמן צוצידה, חגית בן עמי ודדי זוהר. שמונה פרקים. תעלה ברבעון האחרון של השנה.

"החמאם" - מחלקת צנחנים בפיקודו של שאול שיראזי נשלחת להקים מחדש בסיס נטוש בבקעת הירדן שנקרא החמאם. רצף אירועים מסתוריים מביא את שאול לחשוב שקללה מרחפת מעל הבסיס ונפשו מתחילה להתערער. שאול נעזר בדודי, החייל הכי צנוע וביישן במחלקה, וממנה אותו להיות סגנו. דודי צובר כוח על חשבון שאול ומתחיל להנהיג את המחלקה. ככל שכוחו גדל כך גדלים גם יצריו האפלים שאיתם הוא מנסה להתמודד - ואולי זו בעצם הקללה, שכעת משתלטת עליו. יוצר ובמאי: מיכאל אללו. שחקנים: דניאל גד, עונג אפרון, יעלי רוזנבליט, יואב רוטמן, מור דימרי, אסף פרי, אדם גבאי, גילי בלום, רן מושייב ועדיאל זמרו. שישה פרקים. תעלה ברבעון הראשון של 2024.

"מותק בול באמצע" - עונה שנייה - הקומדיה שיצר שמואל הספרי ומביים איתן צור בעונה חדשה. אחרי שהביסה את התמנון אלכס טורצ'ין, מותק נלכדת במלכודת הפיתוי של מכון "אחיתופל", המנסה לגייס אותה להיות שליחתו בכנסת. כשאלכס מאחוריה ואחיתופל לפניה, היא שוב מובילה מהלך מבריק וחושפת את ערוותה של המדינה בהתנהלות הרשלנית סביב משאבי הטבע שלה - גם במחיר שעלול לסכן את אהבת נעוריה. שחקנים: גילי איצקוביץ', אבי קושניר, אורנה רוטברג, יקיר שוקרון, נעמי לבוב, דניאל גד, יניב ביטון, ענת וקסמן, רות אסרסאי, ליטל שוורץ, יגאל עדיקא, פיני קידרון, אנה דוברוביצקי, אופירה רחמים, מיכאל כורש, אודי פרסי, רודיה קוזלובסקי, יובל סגל ואייל רוזאלס. עשרה פרקים. תעלה ברבעון הראשון של 2024.

"טהרן" - עונה שלישית - הסדרה זוכת פרס האמי הבינלאומי לסדרת הדרמה הטובה ביותר, חוזרת לעונה חדשה בכיכובה של ניב סולטן. לקאסט מצטרף השחקן יו לורי ("האוס"). יוצרים: מאור כהן, משה זונדר ודנה עדן. בימאי: דני סירקין. שחקנים: ניב סולטן, יו לורי, ששון גבאי, שון טאוב, שרה פון שוורצה, תמיר גינזבורג, נופר בוקר וירדן תוסיה כהן. תשודר ברבעון הראשון של 2024.

סדרה חדשה נוספת של כאן, עליה פורסם לראשונה בוואלה! תרבות בשבוע שעבר, נמצאת בשלבי פיתוח וכתיבה ולא תעלה בעונה הקרובה, נוצרת על ידי השחקנית והתסריטאית המוערכת נועה קולר בשיתוף רם נהרי, ושמה הזמני הוא "מקום שמח". הסדרה היא דרמה קומית, קולר צפויה להיות חתומה עליה כשחקנית וכיוצרת לצד נהרי, שגם יביים, וההפקה של יסמין טי וי. "מקום שמח" תעסוק בדמותה של ורד, הנמצאת במשבר גיל 40. הנישואים שלה רדומים, העבודה משעממת והבית חונק. ערב אחד אמה המזדקנת מכריזה שאיבדה טעם בחיים ומבקשת ממנה להרוג אותה במילים: "אני הענקתי לך חיים ואת תעניקי לי את המוות". ורד לא מסכימה ויוצאת למסע פרוע במטרה למצוא טעם בחיים של שתיהן.

תרבות ובידור

"מועדון הסטנד אפ" - תכנית בידור חדשה המשלבת סטנד אפ ומערכונים, מבוססת על פורמט של ה-BBC. בכל פרק עולים לבמת המועדון סטנדאפיסטים לביצוע קטע מול קהל חי. תוך כדי הקטע הבימתי משתלב מערכון המדגים ומקצין את הסיפור שאותו מספר הקומיקאי שעל הבמה, כאשר פס הקול ממשיך מתוך הבמה לתוך המערכון. ישתתפו בתכנית גורי אלפי, תום יער, אורנה בנאי, אורי גוטליב, אלי חביב, גלית חוגי, נלי תגר, בן בן ברוך, חן מזרחי וטליה ברטפלד.

"מוקד 11" - תכנית בידור שבמרכזה מוקד סיוע טלפוני, קו חם שאליו מתקשרים אנשים שונים על מנת לקבל עצה. היועצים הם אנשים מוכרים - שחקנים, מוזיקאים, פוליטיקאים לשעבר ושדרני רדיו. ישתתפו בה ריטה, נורית גפן, אורלי זילברשץ, דורין אטיאס, אברהם טל, ליאור דיין, שי אביבי, יגאל גואטה, אנה אהרונוב, נעמי לבוב, מאיה בצלאל, אסתר ראדה והראל סקעת.

"שיר אחד" - עיבוד טלוויזיוני לסדרת ההסכתים המצליחה. בכל פרק יובא הסיפור מאחורי שיר מוכר אחד. בין השירים בעונה זו: "אלוף העולם" של חנן בן ארי, "חסידה צחורה" של רביד פלוטניק, "אני חיה לי מיום ליום" של ריטה ו"כל החבר'ה" של מוניקה סקס.

"שום פלפל ושמן זית" - עיבוד חדש לתוכנית הבישול עם חיים כהן.

"המרוץ לדירה עם שאול אמסטרדמסקי" (שם זמני) - סדרה עובדתית בת 6 פרקים. שאול אמסטרדמסקי עושה סדר בטירלול של שוק הנדל"ן.

"עד מתי מקסיקו 70" (שם זמני) - סדרת תעודה בת 5 פרקים בשיתוף ערוץ הספורט, המתחקה אחרי נבחרת ישראל שהעפילה לאליפות העולם בכדורגל במקסיקו 1970, והצל שהיא מטילה על הכדורגל הישראלי עד עצם היום הזה.

בנוסף יעלו עונות חדשות של "עוד ניפגש", "טיפול זוגי", "סליחה על השאלה", "טאבו" עם חנוך דאום, "הבלתי חשובים", "זהו זה" והשעשועון "האחוזון העליון" עם שחר חסון, וכן ישודרו מופעים מצולמים למופע "העיקר זה השירים" של שלום חנוך ומתי כספי ו"אוטוביוגרפיה" של כנסיית השכל. כמו כן ימשיכו התכניות "סוכן תרבות" עם קובי מידן, "מה שתגידו", "ערב עם שי שטרן" ו"פגישה" עם רוני קובן.

תעודה

"האחת - טייסת 201 במלחמת יום כיפור" - סיפור ההפתעה, הכישלון, ההתאוששות והגבורה של לוחמי טייסת קרב בחיל האוויר במלחמת יום כיפור. יוצרי הסדרה: אמנון רבי וסימה קדמון, שגם ראיינה, במאי: גלעד טוקטלי.

"שלושתנו" - מסע דוקומנטרי אישי המשרטט קונפליקט בין הורים לילד אוטיסט לבין החברה החרדית בבני ברק, המתקשה לקבל את השונה. בימוי: הניה ברודבקר.

"שקרים שסיפרתי לעצמי" - יפים גרבוי, יוצר ובמאי הסרט, מתעד את משפחתו מאז היותו נער וחוקר את היחסים ההרסניים של אביו ואמו. כאשר יפים עצמו נמצא חסר ישע באחת התקופות הקשות בחיי הזוגיות שלו, הוא נחשף לסוד אפל שהוריו ניסו בכל כוחם להסתיר ממנו. הגילוי מטלטל את עולמו והוא יוצא למסע קולנועי רצוף שקרים, בגידות ואשמה, במטרה לרפא את הפצע העמוק שבתוכו.

"חידת שושני" - סרט העוסק במר שושני, מי שתואר כנווד, מטורף וגאון, שלימד את גדולי העולם - אלי ויזל והפילוסוף הנודע עמנואל לוינס. בימוי: מיכאל גרינשפן.

"שריף שנטי: תיק רצח" - מי רצח בחדר המדרגות בשדרות רוטשילד בת"א את סוחר הקרקעות המוסלמי שריף שנטי, שקנה קרקעות מערבים ומכר ליהודים למרות האיסור ההלכתי? האם נרצח בגלל שתיווך במכירת בית הקברות בחוף הים שעליו הוקם מלון הילטון? או בעקבות סכסוך בין שתי נשים שקינאו לו? או אולי דווקא מדובר בנקמת שלושה אחים שחשבו שגזל את אדמות המשפחה בדרום תל אביב? בימוי: אבידע ליבני.

"נוני עיוני" - סוכן מוסד מזדקן עורך חשבון נפש ומחליט לפגוש את בתו של אדם שאותו סייע לחסל - קולונל מצרי אשר ניהל את המודיעין המצרי בזמן תקיפות הפדאיון על ישראל הצעירה. בימוי: פז שוורץ.

"משהו פיקנטי" - סרט על משה בדש, שהקים את רשת פיקנטי ונלחם בטייקונים, באליטות, במס הכנסה ובשלטון הפקידים, רץ לכנסת, ניסה להתחרות באסם באמצעות חטיף מתחרה לבמבה ו"חוסל", לטענתו, על ידי קרטל מאורגן. הסרט בוחן האם בדש הוא לוחם צדק או אופרטוניסט מפוקפק שחיפש דרכים להרוויח, ומה הרלוונטיות של מאבקו היום. בימוי: אייל דץ.

"לאן נעלם ג'ורג' חליל" - יום אחד בשנת 1988, יצא ג'ורג' חליל, לבנוני ששיתף פעולה עם צה"ל, מביתו בדרום לבנון בדרכו לפגישה עם מפעיליו בישראל. מאז נעלמו עקבותיו, וגורלו לא נודע למשפחתו, שנמלטה לישראל בימי הנסיגה. האם ג'ורג' נעלם במסגרת תפקידו החשאי? מדוע מסרבת המדינה לספק תשובות? הסרט מתחקה אחר סיפורו. בימוי: יעל לביא.

"האסירה איקס" - סדרה בת שלושה פרקים ובה מיכל בן חורין חושפת את סודות ילדותה. דרך ארכיון סרטים אישי שבו היא מנהלת שיחות אישיות עם גדולי הפושעים הפסיכופתים בעולם, בהם צ'ארלס מנסון, ריצ'ארד רמירז, ה"נייט סטוקר", לינט פורם ממשפחת מנסון ועוד. את כולם מיכל שואלת את השאלות שלא יכלה לשאול את אביה החורג, מוטקה קידר, סוכן מוסד שרצח בדם קר את הסייען שלו ונודע בשם האסיר X, אבל מבחינת מיכל הוא האיש שפגע בה, והפסיכופת הגדול מכולם. בימוי: לימור פנחסוב.

"1948 - לזכור ולשכוח" - אפוס דוקומנטרי בשני חלקים על מלחמת העצמאות, שמגולל את מהלך המלחמה דרך יומנים ומכתבים שנכתבו בזמן אמת ע"י יהודים וערבים, מלווים בסרטי ארכיון נדירים שחלקם נחשפים לראשונה, ולצידם חוקרים, ארכיונאים ואנשי היחידה לחיפוש נעדרי 1948. בימוי: נטע שושני.

"אינתיפאדה" - בן שני ושי להב, שניהם לוחמים באינתיפאדה הראשונה, חוזרים אל המלחמה שכולם רוצים לשכוח. דרך יומנים, מכתבים ועדויות של חיילים הם מספרים את הסיפור של האינתיפאדה הראשונה. בימוי: בן שני, עורך תוכן: שי להב. סדרה בת 4 פרקים.

"דו"ח רולניק" - תכנית תחקירים דוקומנטרית שחושפת את אחורי הקלעים של ההון שלטון, בשיתוף עיתונאים, חוקרים ובמאים דוקומנטריים. התכנית מבטיחה לחשוף איך האינטרסים והסודות של חברי המועדון הסגור של ההון-שלטון בישראל פוגעים בכל אחד ואחת מאיתנו. עורך: אבי זילברברג.

בנוסף, תעלה עונה שלישית לסדרה "אויבים" בבימוי ועונה שנייה לסדרה "מצב נפשי" בבימוי יסמין קייני.

כאן חינוכית

"בני מצווה" - יוצרים: מיתר פרהט ולייזי שפירא. טוהר ואביתר נולדו באותו החודש בהפרש של שנה ובקרוב יחגגו בר ובת מצווה יחד. לא כי הם רוצים, אלא כי להורים שלהם אין את האפשרות לקיים שני אירועים באותה השנה, ומבחינתם - זה הדבר הכי גרוע שיכול היה לקרות להם. אבל אז מגיעה ההזדמנות שלהם לשנות את המצב. כשספר התורה העתיק של בית הכנסת השכונתי נגנב, טוהר ואביתר מחליטים לשתף פעולה לראשונה. שחקנים: יעקב כהן, חן אמסלם, עידו ברטל, אסף פרי, יואב לוי, שושה גורן, לבנה פינקלשטיין, הילה סעדה, אברהם סלקטר, שחר חיון, אביתר עוזרי, רותם קינן, עדנה בליליוס ונטע כרמלי.

בנוסף, יעלו עונה שלישית ל"כראמל", "להציל את חיות הבית" - סדרת ההמשך ל"להציל את חיות הבר", עונה רביעית ל"מקיף מילאנו", עונה רביעית ל"סליחה על השאלה ילדים", עונה שנייה ל"פרפר נחמד", עונה שנייה ל"שלי הכובשת" ועונה רביעית ל"שקשוקה".

מכאן مكان

בערוץ מכאן תעלה דרמת המתח "פאדיה" העוסקת באלימות וברצח נשים; סדרת התעודה "האדם השלישי" בהובלת השחקן מכרם ח'ורי; "זהות מורכבת" העוסקת בשלוש נשים עצמאיות ואמיצות שבחרו ללכת בעקבות הלב והאמונה שלהן והמירו את דתן כנגד כל המוסכמות הדתיות, המשפחתיות והחברתיות; "מדבר ערבית" - מסע תיעודי על מעמדה של השפה הערבית 2023, והתמורות והשינויים שהיא עוברת; "מהאדמה" - מסע תרבותי-קולינארי ברחבי הארץ עם השפית ד"ר מוזנה בשאראת, אל שורשי הבישול הערבי וחומרי הגלם שלו; "הבוררים" - הצצה לחייהם של הבוררים בחברה הערבית; "יומנה של ספורטאית" - סדרה תיעודית שמביאה את סיפורן של נשים ספורטאיות ערביות בגילאים שונים; וגרסה בשפה הערבית לתוכנית התחקירים "זמן אמת".

בנוסף, יעלו עונות נוספות של התכניות "אלשומסו", "קרוב רחוק", "המיוחדים" ו"מהצד השני".

כאן דיגיטל

לרגל ציון 30 שנה להסכמי אוסלו, בכאן דיגיטל עלתה סדרת הדוקו "ילדי אוסלו" המביאה את קולם של הילדים שגדלו בעשור ההוא בירושלים, בקרית ארבע, באשדוד ובתקוע. כמו כן תעלה "דוקותיים יום כיפור" - תת סדרה שבה איתי אשר נפגש עם שלושה גיבורי מלחמה הנמצאים היום בעשור התשיעי לחייהם. את הפרויקט ילוו אילוסטרציות שעוצבו ב-AI; ו"סיפורים מהחזית: החיילות של מלחמת יום כיפור" - פרויקט תיעודי ובו אורית נבון פגשה ארבע נשים שהיו חיילות בשירות סדיר במהלך מלחמת יום כיפור; ו"אל הפחד" המוגדר כדוקו-אקסטרים. תומר לוין יוצא למסע בעקבות הפוסט טראומה שלו, לאחר שירות צבאי אינטנסיבי ביחידה מובחרת. לוין עוסק ברצון להרגיש פחד, ולהרגיש "חי". בכל פרק הוא מתמודד עם ספורט אקסטרים אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully