וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולנוע איראני, צ'פלין והלהיטים של ונציה וקאן: התכניה הבינ"ל של פסטיבל חיפה נחשפת

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 15:46

פסטיבל הסרטים היוקרתי יציג מבחר מהסרטים המדוברים ביותר בעולם בשנה החולפת, יעניק פרס מפעל חיים לשחקן ששון גבאי ויערוך מחוות מיוחדות לפיטר גרינאווי, ורנר הרצוג ואולפני דיסני - כולל הקרנה מוזיקלית חגיגית של "פנטזיה". כל הפרטים

מסיבת העיתונאים של "The Zone of Interest" בפסטיבל קאן 2023/אבנר שביט

חול המועד סוכות הולך ומתקרב, ופסטיבל הסרטים בחיפה חושף היום (שלישי) את השלל הבינלאומי שיוצג במהלכו - הכולל כמה מהסרטים המדוברים ביותר בעולם בשנה האחרונה, לצד קלאסיקות, הקרנות מיוחדות ומחוות מסקרנות. בנוסף, יוענק בפסטיבל פרס מפעל חיים לשחקן ששון גבאי, על תרומתו לקולנוע ולתרבות הישראלית.

בין היתר, המהדורה ה-39 של הפסטיבל תכלול את "אזור העניין", סרט השואה המדובר של ג'ונתן גלייזר, זוכה פרס הגראנד פרי בפסטיבל קאן, שיוקרן כעת לראשונה בישראל; "הרוע אינו קיים" של ריוסוקה המגוצ'י, זוכה הפרס הגדול של חבר השופטים בפסטיבל ונציה; "ימים מושלמים", סרטו החדש של וים ונדרס; "דרך מוזרה לחיות", המערבון החדש של פדרו אלמודובר בכיכובם של אית'ן הוק ופדרו פסקל; "על עשבים יבשים" של המאסטר הטורקי נורי בילגה ג'יילן; "מפלצת" של הירוקאזו קורה-אדה; "ספר הפתרונות" הסמי-אוטוביוגרפי של מישל גונדרי; "דוגמן" של לוק בסון; "הפשע כולו שלי" של פרנסואה אוזון; "חלום של רובוט" של פבלו ברגר, זוכה פרס הסרט הטוב ביותר של פסטיבל האנימציה אנסי; "גבריות" של ג'ון טרנגוב; "הקדרה" של טראן אן הונג, זוכה פרס הבימוי בפסטיבל קאן; דרמת מלחמת העולם השנייה "מפקד" של אדוארדו דה אנג'ליס, סרט הפתיחה של פסטיבל ונציה האחרון; "אנטומיה של נפילה" של ז'וסטין טרייה שזכה בפסטיבל קאן האחרון; ועוד שלל סרטים מדוברים וזוכי פרסים שמגיעים מהפסטיבלים בוונציה, קאן, ברלין, סאנדנס, קארלובי וארי, רומא, סן סבסטיאן ולוקרנו. בין הסרטים גם נציגי צ'ילה, יפן, טורקיה, גרמניה והולנד לאוסקר. את הפסטיבל ינעל "קפיטאנו" של מתאו גארונה, שזכה זה עתה בפרסי הבימוי והמשחק בפסטיבל ונציה.

מתוך "קפיטאנו" של מתאו גארונה. באדיבות פסטיבל חיפה,
מתוך "קפיטאנו" של מתאו גארונה/באדיבות פסטיבל חיפה
מתוך "על עשבים יבשים" של נורי בילגה ג'יילן. באדיבות פסטיבל חיפה,
מתוך "על עשבים יבשים" של נורי בילגה ג'יילן/באדיבות פסטיבל חיפה

הפסטיבל יארח גם כמה אורחים מכובדים, וביניהם השחקנית הגרמנייה ליאוני בנש, כוכבת "חדר מורים" שזכה בשלל פרסים בפסטיבל ברלין; הבמאי הבולגרי סטפן קומנדרייב, שיציג את "בלאגה לומדת לקח" שגרף את פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל קרלובי וארי; הבמאית היווניה סופיה אסקארבו שתציג את סרטה "המפעילים", שזכה בפרס המשחק בפסטיבל לוקרנו; הבמאי הרומני טודור ג'ורג'ו, שיציג את סרטו "חירות"; הבמאית והשחקנית האיטלקייה פאולה קורטזי שתציג את סרטה "מחר יום נוסף"; והבמאית ממוצא איראני סובאדה מורטזי, שתציג את סרטה "אירופה".

עוד בוואלה!

פסטיבל חיפה 2023 ייפתח עם "ז'אן דו בארי", סרט הקאמבק המדובר של ג'וני דפ

לכתבה המלאה

ככלל, קולנוע איראני, בדגש על נושא ההתנגדות, יזכה לתשומת לב מיוחדת בפסטיבל השנה ותוקדש לו מסגרת משלו. בין היתר, הבמאי האיראני הגולה מהראן טמאדון יגיע לישראל להציג את סרטו התיעודי המקורי "האויב הגרוע ביותר", המדמה את החקירות הקשות של קורבנות המשטר. עוד יוקרנו "גבולות חסרי גבולות" של עבאס אמיני, מותחן המתרחש על גבול איראן-אפגניסטן; "במצב קריטי" של עלי אחמדזאדה, שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל לוקרנו האחרון; "גם אני רוקדת" של מוחמד ואליזדגאן, זוכה פרס דוב הקריסטל בפסטיבל ברלין; וכן "שבעה חורפים בטהרן" הדוקומנטרי של הבמאית הגרמנייה שטפי נידרצול, שתתארח אף היא בפסטיבל, ועוסק בצעירה איראנית שדקרה למוות אדם שניסה לאנוס אותה, והוצאה להורג בשל כך.

מתוך "מפקד" של אדוארדו דה אנג'ליס. באדיבות פסטיבל חיפה,
מתוך "מפקד" של אדוארדו דה אנג'ליס/באדיבות פסטיבל חיפה
מתוך "מפלצת" של הירוקאזו קורה-אדה. באדיבות פסטיבל חיפה,
מתוך "מפלצת" של הירוקאזו קורה-אדה/באדיבות פסטיבל חיפה

בגזרת הקלאסיקות צפויות כמה הקרנות מסקרנות במיוחד, בהן עריכה מחודשת של "קליגולה", סרטו הפרובוקטיבי והאלים של טינטו גראס על הקיסר הרומי; "מכשף" של הבמאי ויליאם פרידקין ("מגרש השדים"), שהלך לעולמו לפני כחודש; "אישה מפריז", והדרמה הרומנטית האילמת הראשונה שביים צ'רלי צ'פלין ב-1923. ואם כבר צ'פלין, בפסטיבל גם תיערך הקרנה מיוחדת של סרטו "הקרקס" (1928), כשאנסמבל פולי אמור יבצע חי את האפקטים הקוליים שלו.

עוד בפסטיבל: מחוות מיוחדות לבמאים ורנר הרצוג ופיטר גרינאווי; חגיגות ה-100 לדיסני, שיכללו הקרנות ממבחר הרפרטואר הישן והחדש של אולפני האנימציה, כולל לקט סרטים קצרים מכל הזמנים והקרנה חיה של "פנטזיה" בליווי התזמורת הסימפונית חיפה; משבצת שמוקדשת לקולנוע קולינרי; שלל אירועי תעשייה ובראשם פורום הפיצ'ינג הבינלאומי לקולנוע שחוגג 20 שנה, ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully