וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל חיפה 2023 ייפתח עם "ז'אן דו בארי", סרט הקאמבק המדובר של ג'וני דפ

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 0:02

הסרט הצרפתי, שמגולל את סיפור פילגשו של מלך צרפת לואי ה-15 ופתח גם את פסטיבל קאן האחרון, יוציא לדרך את המהדורה ה-39 של הפסטיבל החיפאי. במאית הסרט והשחקנית הראשית בו מיוואן, כמו גם אחת ממפיקי הסרט, יכבדו את האירוע בנוכחותן

"ז'אן דו בארי", סרט הקאמבק המדובר של ג'וני דפ, יפתח גם את פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה ה-39, שייערך בחול המועד סוכות (28 בספטמבר-7 באוקטובר). דפ אמנם לא יגיע לבקר בכרמל הפעם, אבל הסרט, שפתח גם את פסטיבל קאן האחרון, יוקרן בנוכחות מיוואן, במאית הסרט והשחקנית הראשית בו, וכן המפיקה מארין בוקה.

הסרט "ז'אן דו בארי" חוזר אל ימיו של מלך צרפת לואי ה-15, שאותו מגלם דפ בתפקיד דובר הצרפתית הראשון שלו אי פעם. מיוואן, קולנוענית מוערכת שעומדת גם מאחורי "פוליס" עטור השבחים", מככבת בסרט כפילגש של הרוזן השאפתן דו בארי, שרוקמת מערכת יחסים גם עם המלך עצמו. הסרט, שמתואר כ"דרמה תקופתית צבעונית ועשירה על אישה אחת, יפה, חכמה ואמיצה, שהצליחה לשנות את העולם ולהכנס לדפי ההיסטוריה", יוקרן ברשת בתי קולנוע לב לאחר ההקרנה החגיגית בפסטיבל.

מתוך הסרט "ז'אן דו בארי". באדיבות פסטיבל חיפה,
מתוך "ז'אן דו בארי"/באדיבות פסטיבל חיפה

לפני כשבועיים פורסמה התכנייה הישראלית של הפסטיבל, שכוללת בין היתר גם שניים מהסרטים המובילים בטקס פרסי אופיר הקרוב: "החייל הנעלם" של דני רוזנברג ("מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם"), המתאר מסע טרגי-קומי של חייל שעורק מהלחימה בעזה - בעוד כולם בטוחים כי נחטף, בכיכובם של עידו טאקו, מיקה רייס, אפרת בן צור ותיקי דיין; וכן "לרוץ על החול" של אדר שפרן, המתאר פליט אריתראי המיועד לגירוש שמזוהה בטעות כשחקן כדורגל והופך לכוכב, עם שון מונגוזה, קים אור אזולאי, צביקה הדר ומייקל קביה אהרוני.

עוד בתחרות הישראלית: "אין צל במדבר" של יוסי אבירם, שכתב אותו יחד עם השחקנית האיטלקייה ולריה ברוני-טסדקי שגם מככבת, ועוסק בסיפור אהבה בין גבר ישראלי (יונה רוזנקיאר, "הדרך לאילת") וסופרת צרפתיה, ברקע משפט של פושע מלחמה נאצי; "ארוגם ביי" של מרקו כרמל ("פרא אציל") שצולם בסרי לנקה, ומתאר טיול אחרי צבא של שלושה גולשים ישראלים שמתאבלים על מות חברם, ופוגשים על הדרך גולשים איראנים וסוחרת סמים אמריקנית, עם ג'וי ריגר, מאור שוויצר וידין גלמן; "דבי הייתה פה" של דנה גולדברג, שבו סטודנטית יוצרת סרט על אישה המאושפזת במחלקה הסגורה, וחוקרת את הסיפור מלא-הסתירות שמוצג לה, עם איילת מרגלית, כרמית מסילתי וחווה לוי רוזלסקי; "המנצחים" של אלירן פלד - מחזמר מקורי על ימי האופוריה שאחרי מלחמת ששת הימים בקיבוץ נצר סירני, עם מוזיקה שכתבו רן שם טוב, דניאל מרקוביץ ובן זיידמן ובהשתתפות: דניאל ליטמן, עמית פרקש, ידין גלמן, יעל שטולמן, דור הררי, יואב רוטמן ואורנה כץ; ו"סיפור חיים" של טובה אשר ("נדיה - שם זמני"), המתאר דיוקן של אדם, שתהפוכות החיים הובילו אותו עד פת לחם, עם יובל סגל, לאורה ריבלין ואילנית בן יעקב.

עוד בגזרה העלילתית: סרטו החדש והמצופה של הבמאי אבי נשר, "גן קופים", יזכה להקרנה חגיגית במעמד היוצרים והשחקנים, במסגרת "המאסטרס" של הפסטיבל. זו הפעם הראשונה שמסגרת זו מוקדשת לבמאי ישראלי. הקרנה מיוחד אחרת תהיה לעותק משוחזר של "המיועד", סרטו של דניאל וקסמן מ-1990 בכיכובם של שולי רנד, צבי שיסל ורונית אלקבץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully