וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור הביקוש: "אנאפאזה 2023" תחזור להופעות נוספות בדצמבר

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 12:27

לפני יציאתם לסיבוב הופעות בפריז, חברי להקת מחול בת-שבע ואנסמבל בת-שבע יעלו את "אנאפאזה 2023" של אוהד נהרין ארבע פעמים נוספות בביתן 1 באקספו תל אביב. יצירת המחול המיתולוגית תלווה גם הפעם במוזיקה חיה של אבי בללי ודני מקוב

"אנאפאזה 2023". אסקף,
אנאפאזה 2023/אסקף

לאור ביקוש הקהל, מופע המחול "אנאפאזה 2023" של חתן פרס ישראל אוהד נהרין ובביצוע להקת מחול בת-שבע ואנסמבל בת-שבע תשוב לבמה לארבעה מופעים בדצמבר בביתן 1 באקספו תל אביב.

היצירה המיתולוגית, שתעלה שוב בתאריכים 16-14 ו-18 בדצמבר, תלווה גם הפעם במוזיקה חיה של אבי בללי ודני מקוב מנקמת הטרקטור.

ביוני עלתה היצירה בגרסה מחודשת בפני כ-20 אלף צופות וצופים, 30 שנה לאחר שעלתה לראשונה, וזכתה לשבחי הביקורות. בקרוב גם תצא לסיבוב הופעות בפריז.

"אנאפאזה 2023". אסקף,
אנאפאזה 2003/אסקף

"אנאפאזה" עלתה לראשונה בסוף 1993, בפתיחת פסטיבל ישראל. מאז, במשך שני עשורים, הוצגה היצירה בפני כ-300 אלף צופים בארץ ובעולם. באוקטובר 2002 צפו 5,000 אנשים לרגלי עמודי שלמה בפארק תמנע הדרומי באירוע המחול "אנאפאזה במדבר", שנחשב למופע המחול הגדול ביותר שהועלה בישראל עד אותו זמן וזכה להצלחה. ביולי 2003 הועלתה סדרת מופעים של "אנאפאזה" בפסטיבל לינקולן סנטר בניו יורק. שנה לאחר מכן הוענק לאוהד נהרין על המופעים פרס בסי הנחשב מטעם קהילת המחול בניו יורק.

בחגיגות החמישים למדינה, שנקראו פעמוני היובל, התעוררה סערה סביב היצירה. החרדים מחו נגד הופעת בת שבע ודרשו שיופיעו בלבוש מלא במקום בגופיות ומכנסונים קצרים בריקוד "אחד מי יודע" מתוך היצירה "אנאפאזה". הלהקה לא הסכימה ולא עלתה לבמה. במסיבת העיתונאים בסוף שנה שעברה, נהרין נשאל על ידי וואלה! תרבות אם הוא חושש מצנזורה כזאת גם בממשלה החדשה. "בוא נאמר, שאלה יהיו הצרות שלנו", השיב נהרין. "הסערה הזאת סביב תחתונים וגעטקס היא סערה בכוס מים. יש לנו צרות הרבה יותר גדולות מזה. אם נגיע לגשר הזה נחצה אותו בקלות. אני רוצה להזכיר לכם שאין צנזורה בארץ. אין דבר כזה צנזורה בארץ. לכן אין לנו שום דאגה. עדיין". עם זאת, הוסיף לגביי הממשלה הנוכחית: "אם אתה שואל אותי כאזרח, אם יש לי דאגה מהממשלה החדשה, אז הייתה לי דאגה מהרבה ממשלות קודמות ובוודאי שיש לי דאגה מהממשלה החדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully