וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות טענות סביב ניצול ותקיפה מינית נחשפו נגד יוצר "ריק ומורטי"

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 17:17

רשת הטלוויזיה האמריקנית NBC חשפה כי ג'סטין רוילנד (42) ניצל את מעמדו המצליח לכאורה ושלח הודעות מטרידות בעלות אופי מיני למעריצים. אחת מהמתלוננות טענה כי רוילנד אף תקף אותה מינית. בידי NBC התכתבויות רבות המאששות את הטענות

טריילר העונה הרביעית של "ריק ומורטי"/אדולט סווים

חדשות NBC חשפו כי ג'סטין רוילנד (42), יוצר-שותף של קומדיית האנימציה המצליחה "ריק ומורטי" ומי שמדבב את שתי הדמויות הראשיות, ניצל את מעמדו לכאורה ושלח הודעות מטרידות בעלות אופי מיני למעריצים. כמו כן, אחת מהמתלוננות חשפה כי רוילנד אף תקף אותה מינית.

בשנים שלאחר הופעת הבכורה של הסדרה הקומית-סאטירית המונפשת, הפך רוילנד למצליח מאוד, הקריירה שלו התרחבה להפקת סדרות אנימציה נוספות, יצירת NFT והובלה של אולפן משחקי מציאות מדומה (VR). אך בזמן שהצלחתו מהדהדת, רוילנד ניצל לכאורה את מעמדו והחל לפתח שיחות עם מעריצים צעירים, כולל כמה שהיו קטינים באותה התקופה. כך דיווחה רשת הטלוויזיה האמריקנית.

בחדשות NBC ניהלו ראיונות עם 11 נשים וא-בינארים שבהם חשפו אלפי הודעות שנאספו בין השנים 2013-2022, בהן נדמה כי רוילנד המיר לכאורה את אופיין של השיחות מידידותיות למיניות. שלוש מהמתלוננות סיפרו שהיו בנות 16 בלבד בזמן שדיברו עם רוילנד. לפי הדיווחים של הרשת, עומדות ברשותם גם תמונות, סרטונים, פוסטים ברשתות החברתיות, מיילים ואף קבלות על כרטיסי טיסה ומוניות המאששות את אותן טענות.

ג'סטין רוילנד, מיוצרי "ריק ומורטי" ומדבב הדמויות. Greg Doherty/Getty Images, GettyImages
אלפי הודעות בעלות אופי מיני שניהל לכאורה עם מעריציו נחשפו. ג׳סטין רוילנד/GettyImages, Greg Doherty/Getty Images

אחת מהנשים שהתלוננו סיפרה כי נפגשה עם רוילנד לאחר שהכירו בטינדר ובפגישה הוא תקף אותה מינית, ואף אילץ אותה לבצע בו מין אוראלי על אף שסירבה. אישה נוספת שנפגשה עם היוצר סיפרה כי שילם לה על טיסה ללוס אנג'לס, וכשהגיעה שודלה לקיים איתו ועם אישה נוספת יחסי מין. לדבריהן, שתי הנשים היו אז בנות 20 בעוד רוילנד היה בשנות ה-30 המאוחרות לחייו.

מעורך דינו אנדרו ברטלר נמסר לרשת כי אותן האשמות "שגויות ומשמיצות", ואף ציין כי חלקן פורסמו בעבר באינטרנט. רוב המרואיינים הגיעו ל-NBC לאחר שדווח כי רוילנד הואשם בבית המשפט של אורנג' קאונטי, קליפורניה, בסעיף אחד של תקיפה במשפחה עם פגיעה גופנית, ובסעיף אחד של כליאת שווא באמצעות איומים, אלימות, הונאה ו/או רמייה - כולם קשורים לתקרית שהתרחשה לכאורה בינואר 2020 עם אישה אלמונית שיצאה עם רוילנד באותה תקופה. רוילנד הצהיר על חפותו ושוחרר. בחודש מרץ האחרון האישומים בוטלו בשל חוסר ראיות מספקות, לפי משרד התובע המחוזי.

על רקע ההאשמות פוטר רוילנד על ידי אדולט סווים, שמשדרת את "ריק ומורטי" בארצות הברית (בישראל היא זמינה בנטפליקס), וכן על ידי הולו מהסדרה "הפכים סולאריים" (בישראל בדיסני פלוס). "ריק ומורטי" חוזרת בחודש אוקטובר לעונה חדשה שתהיה לראשונה בלי רוילנד בתפקיד שתי הדמויות הראשיות, אך אדולט סווים טרם חשפה מי יחליף אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully