וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילה אלמגור תקבל פרס הוקרה מיוחד בפסטיבל הקולנוע הגאה

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 18:09

מהדורה נוספת של פסטיבל TLVfest תצא לדרך בעוד כחודש ותכלול כ-40 סרטים ישראלים קצרים, הקרנה של סרטו הקצר והמדובר של פדרו אלמודובר ובכורה לעותק המשוחזר של סרטון האחרון של עמוס גוטמן. כל הפרטים

גילה אלמגור, 18 בספטמבר 2023. עידו לביא,
פרס הוקרה יוענק לגילה אלמגור/עידו לביא

המהדורה ה-18 של הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה TLVfest תצא לדרך בעוד כחודש ותתקיים בין התאריכים 19-28 באוקטובר במוקדי תרבות ברחבי הארץ: סינמטק תל אביב, מרכז תרבות אניס ביפו, סינמטק חיפה, סינמטק ראש פינה, סינמטק חולון, סינמטק ירושלים ובבית הגאה בבאר שבע. במסגרת הפסטיבל יוענקו פרסי הוקרה לאשת התרבות גילה אלמגור ולאשת הקולנוע והאקטיביסטית אביגיל שפרבר ("ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר").

כמו כן, סרטו הקצר והמדובר של פדרו אלמודובר "דרך מוזרה לחיות", מערבון קווירי בכיכובם של אית'ן הוק ופדרו פסקל, יגיע מפסטיבל קאן היוקרתי ויוקרן במסגרת המהדורה הנוכחית כשלפניו יוצגו שלושה סרטים ישראלים קצרים מהשנה החולפת בהם: "נפגש בסוף הבלוק" (דניאל גת), "לא חבר סתם" (עמרי לרון), "שהחיינו" (אוריה הרץ).

במסגרת הפסטיבל יוקרנו גם כ-40 סרטים ישראלים קצרים בעוד 23 מהם בוימו על ידי במאיות. 27 סרטים יוקרנו בבכורה ארצית ויקחו חלק בתחרות המרכזית של הפסטיבל. במסגרת תחרות סרטי הנוער יוקרנו 6 סרטים קצרים מתוכם 5 סרטים שבוימו על ידי במאיות צעירות במסגרת מגמות קולנוע בבתי ספרי תיכונים ברחבי הארץ. נוסף לזה, תתקיים בכורה תל אביבית לעותק המשוחזר של סרטו האחרון של עמוס גוטמן, "חסד מופלא" (1993) שנחשב לפסגת יצירתו הקולנועית.

מתוך ״לא חבר סתם״, 18 בספטמבר 2023. באדיבות פסטיבל הקולנוע הגאה,
מתוך ״לא חבר סתם״. דאנה איבגי/באדיבות פסטיבל הקולנוע הגאה

יאיר הוכנר, מייסד ומנהל פסטיבל הקולנוע הגאה: "זהו כבוד גדול להעניק את אותות ההוקרה בפסטיבל לשתי יוצרות, נשים אמיצות ששינו כל אחת בדרכה את התרבות הישראלית ועשייתן הפכה את עולמנו למקום טוב יותר. גילה אלמגור היא אייקון ישראלי ובינלאומי, חברה אמיתית של הקהילה הגאה. אביגיל שפרבר היא קולנועית אדירה ואקטיביסטית פורצת דרך, תרומתה לקהילה הלהט"בית בכלל ולנשים לסביות דתית בפרט היא עצומה". עוד הוסיף והתייחס להפיכה המשטרית שמקדמת הממשלה: "אנחנו לא ניתן לשרים וח"כים בממשלה הזאת להפחיד אותנו, לפגוע בקצת הזכויות שיש לנו במדינה הזאת שאנחנו אזרחים שלה ומשלמים בה מיסים כמו כל אזרח אחר. אותנו לא תשתיקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully