וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכיתי איתו", "אגרוף בבטן", "גזען": המונולוג של גיל רגב ב"האחת" שמטלטל את הצופים

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 12:08

סדרת הדוקו "האחת" של כאן 11 גרפה 6.9 נקודות רייטינג בממוצע לפרק ועוד כחצי מיליון צפיות ביוטיוב - וממשיכה לעורר שיח רב. מונולוג הסיום של הטייס וראש אכ"א לשעבר גיל רגב שבו אמר שארצו שינתה את פניה הוביל לתגובות רבות

"האחת" | איך טייסים מפחדים? טייסי הקרב של מלחמת יום הכיפורים מדברים בפעם הראשונה על הרגש שהכי קשה להם לבטא/כאן 11

סדרת הדוקו "האחת" של כאן 11 ממשיכה לעורר שיח על אף שהגיעה לסיומה בשבוע שעבר. סיפורה של טייסת 201 במהלך מלחמת יום כיפור זכתה לא רק לביקורות מהללות אלא גם להצלחה אדירה ברייטינג כשעמדה על 6.9 נקודות רייטינג בממוצע לכל אחד מארבעת פרקיה והפכה בכך לסדרת הדוקו הנצפית ביותר בתאגיד מאז שנת 2020. פרק הבכורה גרף 8.4 נקודות רייטינג ואילו הפרק הרביעי והאחרון בסדרה גרף 7 נקודות רייטינג ו-185 אלף צופים. בנוסף, ביוטיוב גרפה הסדרה עד כה כמעט חצי מיליון צפיות.

"האחת" היא סדרה דוקומנטרית בת ארבעה פרקים, אשר הביאה את סיפורה של טייסת 201 של חייל האוויר, בזמן המלחמה. טייסת הפנטומים 201 ("האחת"), הייתה טייסת הקרב שספגה את האבדות הכבדות ביותר במלחמה - שבעה מטייסיה ונווטיה נהרגו, 14 טייסים ונווטים נפלו בשבי, 15 ממטוסי הטייסת נפגעו, התרסקו וננטשו. למרות האבדות הכבדות, "האחת" המריאה ל-758 גיחות, והייתה לטייסת הפנטומים שהצליחה להפיל את המספר הרב ביותר של מטוסי אויב במלחמה.

רבים מיוצאי הטייסת הפכו לימים לדמויות מפתח במערכת הביטחונית, הציבורית והפוליטית בישראל ובהם דן חלוץ, איתן בן-אליהו, רון חולדאי וגיל רגב. הם דיברו בסדרה על משבר הפיקוד בטייסת, על הקונפליקטים והמשברים, על טייסים שפחדו, על העינויים בשבי ועל רגעים שנויים במחלוקת במהלך גיחה טראומתית למצרים. את הסדרה יצרו סימה קדמון ואמנון רבי וביים גלעד טוקטלי.

גיל רגב האחת. כאן 11, צילום מסך
גיל רגב/צילום מסך, כאן 11

אחד הרגעים המצמררים בסדרה, שזכה להתייחסויות רבות ברשתות החברתיות, היה מונולוג הסיום של גיל רגב, ראש אכ"א לשעבר, שאמר שלא ימליץ לנכדו ריו להתגייס כלוחם לצבא. "אני אומר לו 'ריו, מתוק', אתה הולך להתגייס, ואני רוצה לומר לך שלא טוב למות למען ארצנו, לא טוב. ואני רוצה שתשמור על עצמך, ואם אתה לוקח סיכונים על עצמך, שיהיו למען השלום, לא במלחמה. כשאני אומר לנכד 'לא טוב למות בעד ארצנו' אני מתכוון לזה כי ארצי, ארצנו, שינתה את פניה. זו לא הארץ כשהמראנו אז. זה כואב לי להגיד את זה וכשאת שואלת אותי אם אני מתכוון לזה, בחיי אלוהים שכן. אני לא ארצה שהוא יהיה לוחם. זו התשובה. אני רואה את המדינה הזו ואני כועס".

רגב היה בן 22 כשפרצה מלחמת יום כיפור. 28 שנים לאחר מכן הוא הועלה, כאמור, לדרגת אלוף ומונה לראש אגף כוח אדם. המונולוג שלו הוביל לתגובות רבות. אחד הגולשים כתב: "לשמוע ולדמוע", עו"ד יהודה שפר הוסיף: "בדקות הסיום גיל רגב נותן לנו אגרוף בבטן. נתניהו, לוין, גנץ ולפיד - אנא מכם צפו והתעשתו".

מגיש ערוץ 14 שמעון ריקלין כתב: "כשאלוף במיל' גיל רגב אומר 'ארצי שינתה את פניה' מה הוא אומר בעצם? הוא אומר שפנים אחרות מושלות היום וזה מכעיס אותו. לכן, בגלל השינוי הזה הוא יגיד לנכדו שלא טוב למות בעד ארצנו. כלומר האלוף רגב הוא גזען ופטריוט על תנאי כל עוד הפנים בצבע הנכון בשלטון. זה דוחה". העיתונאי בן כספית הגיב לו: "רגב התכוון לזה שבמדינה של היום חלק ניכר מחברי הכנסת בקואליציה דורשים לשחרר אדם ששרף חיים משפחה פלסטינית. הוא התכוון לזה שפעם בשבוע מתכנסת ועדת הכספים להעביר עוד כמה מאות מיליונים למוסדות חרדיים, על חשבון סל קליטה למדענים עולים או ניצולי שואה (...) ולגבי הצבע: המפלגה היחידה שמעולם לא בחרה מזרחי לעמוד בראשה, זו מפלגת השלטון שהאוויל הנ"ל סוגד למשפחה שחטפה אותה. מולטי מיליונר אליטיסט זולל שרצים מרחביה, שהצליח לשכנע אנשים שהוא 'מנהיג המחנה האמוני'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

גם חברת הכנסת נעמה לזימי תקפה את ריקלין: "בן אדם שהיה מוכן למות עבור המדינה הזו אומר בדמעות ומילים מרגשות שארצו, עבורה היה מקריב חייו שינתה פניה - ומה שומע ריקלין? שהוא מתכוון שמפריע לו הצבע של ראש הממשלה, של נאשם בפלילים, שתחת ההגדרה של הגמוניה אשכנזית אפשר למצוא את שמו, מי ששולט כבר 15 שנה בישראל ומנסה להצעיד אותה לשינוי משטר רודני. כאקטיביסטית ואישה מזרחית אני בזה עד עמקי נשמתי לציניות הברורה הזו שמחריבה פה כל חלקה טובה ושמה אצבע בעין ועמוק בפצע במקום תיקון אמיתי.

"גיל רגב ריגש אותי, בכיתי איתו. יש לי הרבה יותר במשותף איתו ועם כל מפגין למען המדינה ימים אלו, שאולי עם חלקם יש לי מרחק סוציולוגי רב, אבל אני קרובה אליהם בעומק האהבה למדינה הזו ולשאיפה לחברת מופת ראויה וטובה יותר מכל מי שבעד שינוי משטר, רמיסת הזכויות ואת המאבק לשוויון. בישראל של גיל ושלי אין מקום למהללי רוצח משפחה וילדים בקואליציה, ואין מקום לתולה תמונה של טרוריסט בסלון בקבינט, ואין מקום למי שקורא לטבח בשולחן הממשלה ותשמע עוד משהו, גם בבית המרוקאי בו גדלתי אין מקום לזה".

אחד הגולשים הוסיף: "צפיתי ב'האחת' בנשימה עצורה. החלאות מגדפי הטייסים מפיצי השנאה וההסתה צריכים לצפות בסדרה, להתעטף בשתיקה של כלימה עמוקה ולהתפלל באמת - לא בפוזה - שתימצא להם מחילה על מעלליהם ודבריהם. אבל זה לא יקרה .כי כמו שאמר גיל רגב בכאב עצום 'אין יותר בושה'".

  • עוד באותו נושא:
  • כאן 11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully