וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן מייקל גמבון (דמבלדור מ"הארי פוטר") הלך לעולמו בגיל 82

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 15:37

שחקן הקולנוע והתיאטרון הבריטי הלך לעולמו מהסתבכות של דלקת ריאות. מאחוריו קריירה של יותר מ-60 שנה. בין השאר היה אחד החברים הראשונים בתיאטרון הלאומי המלכותי הבריטי לצד לורנס אוליבייה. בנוסף לסרטי "הארי פוטר" שיחק בסרט "אותלו" ובסדרה "הבלש המזמר"

טריילר לסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי הדם"/יח"צ

שחקן הקולנוע והתיאטרון הבריטי, סר מייקל גמבון, הלך לעולמו. גמבון מוכר בעיקר מתפקידו כאלבוס דמבלדור, מנהל הוגוורטס בסדרת סרטי "הארי פוטר". בן 82 היה במותו. משפחתו מסרה לתקשורת: "אנחנו שבורים להודיע על אובדנו של סר מייקל גמבון. בעל ואבא אהובים. מייקל מת בשלווה בבית החולים כשלצדו אשתו אן ובנו פרגוס בעקבות דלקת ריאות".

גמבון נולד בדבלין, אירלנד, באוקטובר 1940. כשהיה בן חמש עברה משפחתו לאנגליה והוא גדל בלונדון. הוא החל את דרכו קריירת המשחק לפני כשישים שנה. בשנת 1963 נבחר על ידי סר לורנס אוליבייה להצטרף לתיאטרון הלאומי הבריטי, שבו היה אחד החברים הראשונים, ובתוך זמן קצר החל לגלם בו תפקידים ראשיים. הופעת הבכורה שלו בקולנוע הייתה בסרט "אותלו" של אוליבייה משנת 1965.

מייקל גמבון. Dave J Hogan/Dave J Hogan, GettyImages
מייקל גמבון/GettyImages, Dave J Hogan/Dave J Hogan

את פרסומו הגדול ביותר קיבל בדמות פרופסור אלבוס דמבלדור בסדרת סרטי "הארי פוטר" המבוסס על ספרי ג'יי קיי רולינג, מנהל את בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, ממנהיגי המלחמה בוולדמורט והמקים של מסדר עוף החול. בנוסף, שיחק בסרטים "אותלו", "הטבח, הגנב, אשתו והמאהב", "רוקדים בלונאסה", "פלנקט ומקלין", "המהמר", "עמוק במים", "לאייר קייק" ו"סקיי קפטן" ובסדרות "הבלש המזמר", שעל תפקידו בה זכה בפרס האקדמיה הבריטית לטלוויזיה, "מגרה", "רעיות ובנות" שעל תפקידו בה זכה בפרס באפטא ו"הכתר החלול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מייקל גמבון. AP
מייקל גמבון בדמות דמבלדור/AP

לפני קצת פחות משנה הלך לעולמו השחקן והקומיקאי הסקוטי רובי קולטריין, המוכר מדמותו כהאגריד בסרטי "הארי פוטר". זאת לאחר שבשנותיו האחרונות היה במצב בריאותי לא טוב, התמודד עם דלקת מפרקים ניוונית ונעזר בכסא גלגלים. בן 72 היה במותו.

  • עוד באותו נושא:
  • הארי פוטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully