וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב "דברים מוזרים" מאשים: "ייתכן שאתם שונאים יהודים"

23.10.2023 / 13:28

השחקן והקומיקאי היהודי-אמריקאי ברט גלמן, המוכר מהסדרות "דברים מוזרים" ו"פליבג", פרסם פוסט ויראלי התומך בישראל ומעביר ביקורת נגד אנטישמיות, ששותף ע"י איימי שומר וג'וליאנה מרגוליס. מאז פרוץ מלחמת עזה, גלמן מקדיש את האינסטגרם שלו לפוסטים העוסקים בטבח ובאסון

השחקן והקומיקאי ברט גלמן. Phillip Faraone/Getty Images for GQ, GettyImages
"היה צריך לתת לנו, העם היהודי, את המקום להתאבל". ברט גלמן/GettyImages, Phillip Faraone/Getty Images for GQ

השחקן והקומיקאי היהודי-אמריקאי ברט גלמן, המוכר בעיקר מהסדרות "דברים מוזרים" ו"פליבג", פרסם באינסטגרם פוסט רב עוצמה התומך בישראל שהפך לוויראלי. המשפט החוזר בפוסט, הנכתב על רקע גילויי אנטישמיות בזמן מלחמת עזה, הוא "ייתכן שאתם שונאים יהודים". את הפוסט שיתפו בין השאר השחקנית והקומיקאית היהודייה-אמריקאית זוכת האמי איימי שומר, והשחקנית היהודייה-אמריקאית ג'וליאנה מרגוליס, כוכבת הסדרות "תוכנית הבוקר", "האישה הטובה" ו-"E.R".

כך כתב גלמן בפוסט המהדהד: "אם אתם צועקים 'רצח עם' אבל שתקתם על הטבח של ה-7 באוקטובר, ייתכן שאתם שונאים יהודים. אם אתם קוראים להפסקת אש אבל לא לשחרור בני ערובה, ייתכן שאתם שונאים יהודים. אם אתם מתנגדים לזכותה של ישראל להגן על עצמה אבל לא אומרים כלום על חמאס, ג'יהאד אסלאמי, חיזבאללה ושיגורי הטילים המתמשכים מסוריה לעבר האוכלוסייה האזרחית בישראל, ייתכן שאתם שונאים יהודים. אם התבטאתם נגד ההפצצה הטראגית של ישראל על בית חולים בעזה, אבל לא חזרתם בכם ברגע שנודע לכם שזה בעצם נעשה על ידי הג'יהאד האסלאמי, ייתכן שאתם שונאים יהודים.

"אם אתם משתמשים בשפה מסיתה כלפי ישראל ולא משנה כמה פגומה הממשלה שלה, אבל משתמשים בטרמינולוגיה מתונה ומתנצלת כלפי החמאס, ארגון טרור שמצהיר בבירור על כוונתו להרוג יהודים, ייתכן שאתם שונאים יהודים. אם אתם מזמרים 'דה-קולוניזציה' אבל לא מצליחים לגנות את הקריאה 'לשלוח את היהודים לגז' בעצרות, ברחובות העיר ובאוניברסיטאות ברחבי העולם, ייתכן שאתם שונאים יהודים. אם כואב לכם בגלל האובדן הטראגי של חיי פלסטינים, כמו לכולנו, אבל אתם לא לוקחים שום אחריות על הפצת רטוריקה הדומה לתעמולה שלפני השואה, ייתכן שאתם שונאים יהודים.

"היה צריך לתת לנו, העם היהודי, את המקום להתאבל, ובמקום זה היינו צריכים להשתמש בכל האנרגיה שלנו כדי להגן לא רק על זכותנו להתאבל אלא גם על זכותנו להתקיים. ואם אתם לא מסכימים עם האמירה הזאת, ייתכן שאתם שונאים יהודים".

מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, גלמן מקדיש את האינסטגרם שלו, המונה 968 אלף עוקבים, לפוסטים העוסקים בטבח ובאסון, לצד ביקורת גדולה על שתיקתם של עמיתיו או נקיטת עמדה פרו-פלסטינית תוך התעלמות גורפת מהאסון שחוותה ישראל או ממעלליו של חמאס אפילו כלפי אזרחיו שלו. הוא אינו היחיד מ"דברים מוזרים" שמתבטא בקביעות בנושא ובעד ישראל: נואה שנאפ, המגלם את וויל בסדרה ואף ביקר בארץ ביולי האחרון, מקפיד לעשות זאת גם הוא.

גם מרגוליס ושומר עצמן כותבות ומדברות בעד ישראל ונגד גילויי האנטישמיות. בשבוע שעבר התבטאה מרגוליס נגד הוליווד על השתיקה לנוכח אנטישמיות על רקע מלחמת ישראל-חמאס. השחקנית אמרה שהיא כל הזמן שואלת את עצמה מדוע כוכבים הוליוודיים גדולים רבים אינם מתבטאים בתמיכה בעם היהודי. היא הוסיפה כי היא מיואשת מהשתיקה, ו"מנסה להבין ולתרץ מדוע כל אדם בתעשייה שלנו לא מתקומם. אני לא מבינה. זה מזעזע. אולי הם מפחדים? אני לא יודעת ממה הם מפחדים. מלאבד עוקבים? זה פשוט מטורף בעיניי. אני לא מתנהגת ככה. הדבר האחרון שחשבתי בחיי היה שאהיה השחקנית היחידה שתדבר בשם יהודים. אני מקווה שאני נותנת השראה לאנשים אחרים לצאת ולדבר ולהשתמש בקול שלהם ולהשתמש במצע שלהם כדי למשוך תשומת לב לכך".

שומר משתתפת בהפגנות בעד ישראל ומשתפת פוסטים רבים בנושא. היא כתבה באינסטגרם: "יהודים הם הקבוצה היחידה שלא מורשית להגן על עצמה. אין לזה קשר לכיבוש. חמאס לא רוצה לסיים את הכיבוש. הם רוצים להשמיד את ישראל. הם ממומנים על ידי איראן שמנסה לחבל בהסכמי השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully