וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעג ללא רחמים": בבריטניה חוגגים על המערכון של ארץ נהדרת על ה-BBC

עודכן לאחרונה: 28.10.2023 / 10:30

העיתון הבריטי "דיילי מייל" פרסם כתבה על המערכון של "ארץ נהדרת" ששודר שלשום אשר עקץ את רשת ה-BBC שדיווחה על ההפגזה "הישראלית" על בית החולים ברצועת עזה - בעוד שמדובר היה בכלל בטיל פלסטיני שנחת עליו בשוגג. "קומיקאים ישראלים לעגו ללא רחמים על הדיווח"

"ארץ נהדרת" בפארודיה על הסיקור המוטה של ה-BBC/קשת 12

עפים על הסאטירה הישראלית: העיתון הבריטי "דיילי מייל" פרסם כתבה על המערכון של "ארץ נהדרת" ששודר שלשום ועקץ את רשת ה-BBC, אשר דיווחה על ההפגזה "הישראלית" על בית החולים ברצועת עזה - בעוד שהאשם היה בכלל טיל פלסטיני שנחת עליו בשוגג. "קומיקאים ישראלים לעגו ללא רחמים על הדיווח של BBC בנוגע לתקיפה על בית החולים 'אל-אהלי' שבעזה".

העיתון דיווח בהרחבה ובפרוטרוט מה נאמר במערכון, שבו על אף שהכתב בשטח הבהיר פעם אחר פעם שיש הוכחות לכך שחמאס הוא זה שירה בשוגג על בית החולים בעזה, המגישה באולפן בלונדון ממאנת להאמין לו ומבהירה שוב ושוב כי "זו הולכת להישאר תעלומה".

המערכון עצמו הפך ויראלי גם ברשתות החברתיות בבריטניה, כאשר אחר הגולשים כתב: "רק כדי להדגיש כמה BBC מגוחכים - תוכנית סאטירה ישראלית עשתה מהם צחוק וזה בול".

גם במגזין האמריקאי "וראייטי" התייחסו למערכון וראיינו את מולי שגב, העורך הראשי של "ארץ נהדרת", שסיפר: "כמו רוב הישראלים, אנחנו מאוד מאוכזבים מהאופן החד-צדדי שהמלחמה הזו מדווחת על ידי התקשורת הבינלאומית, וה-BBC תמיד היה הדוגמה הקיצונית ביותר של הגישה הזו. אז כשהחלטנו לעלות לאוויר עם תוכנית מיוחדת על המצב הנוכחי, היה ברור שאנחנו צריכים להתמודד עם זה, ותקרית הפיגוע בבית החולים הייתה דוגמה טובה לאופן שבו אפילו קבוצות תקשורת מבוססות כמו 'הניו יורק טיימס' או ה-BBC ממהרות להסיק מסקנות כשישראל על הפרק".

עוד הוסיף שגב: "במהלך 20 שנות התוכנית שלנו היינו באוויר במהלך אירועים טראומטיים, אפילו במהלך מגפת הקורונה. מעולם לא החמצנו תוכנית כי אנחנו באמת מאמינים שהומור הוא התרופה הטובה ביותר לפחד וחרדה. זה הסוד היהודי הישן: לצחוק מול המוות. אבל אני מודה שהפעם זה קשה מתמיד. כולם עדיין באבל, כל אחד ואחד מאיתנו איבד מישהו, או מכיר מישהו שאיבד. זה היה האירוע הנורא ביותר בהיסטוריה של האומה הזו, ועברנו הרבה לאורך השנים, כפי שאתה יודע. אבל עדיין, אנשים צריכים סוג של הקלה".

לפני מספר ימים הודיעה רשת BBC הבריטית על שינוי מדיניות בעקבות הלחץ והביקורת שנמתחה עליה, ולפיו תתייג כעת את חמאס כ"ארגון טרור שהוצא מחוץ לחוק". תאגיד השידור הבריטי סירב בתחילת הלחימה להשתמש במונח בסיקור המלחמה בין ישראל לעזה ונמנע מלהתייחס לחמאס כאל טרוריסטים.

השינוי בגישה של BBC בא בעקבות פגישה עם נשיאת מועצת שליחי הקהילות, מארי ואן דר זיל. "הדגשנו את זעמנו על סירובו של ה-BBC לתאר את פעולותיו הברבריות של חמאס כטרור ועל הדיווח המזיק והכוזב על הרקטה שהרגה אזרחים חפים מפשע. שנינו נמשיך בדיאלוג וגם נפעל לאפיקים משפטיים", אמרה ואן דר זיל. טרם השינוי גם ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, מתח ביקורת על הטרמינולוגיה שבה בחרה רשות השידור הבריטית להשתמש. גורם במעונו בדאונינג 10 מסר כי "ראש הממשלה אמר פעמים רבות כי חמאס הוא ארגון טרור, זה קריטי שה-BBC יכירו בעובדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully