וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני תעשיית הטלוויזיה לגופי השידור: "להחזיר את הצילומים גם בזמנים קשים אלו"

עודכן לאחרונה: 1.11.2023 / 16:36

ארגונים בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע שלחו מכתב לגופי השידור בקריאה לחזרה של תעשיית הפקות המקור לצילומים, תוך התאמה לשגרת מלחמת עזה. מחר בועדת החינוך והתרבות בכנסת יתקיים דיון בנושא המשבר בעולם התרבות בעקבות המלחמה

שלמה ארצי וקאסט "ארץ נהדרת" מבצעים את "אנחנו לא צריכים"/קשת 12

ארגונים בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע שלחו היום (רביעי) מכתב לגופי השידור, לערוצים ולספקי התכנים בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע, בקריאה לחזרה של תעשיית הפקות המקור לצילומים, תוך התאמה לשגרת מלחמת עזה. מחר (חמישי) בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת יתקיים דיון בנושא המשבר בעולם התרבות בעקבות המלחמה, בהשתתפות שר התרבות מיקי זוהר, נציגי משרד האוצר וארגוני יוצרים ואמנים.

על המכתב של ארגוני התעשייה חתומים בין השאר אקט, שח"ם, איגוד המפיקים, הפורום הדוקומנטרי, איגוד הבמאים, איגוד התסריטאים, איגוד מקצועות האנימציה, איגוד העורכים והאקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה. כך נכתב בו: "בשבת השחורה ההיא, 7 באוקטובר, עצרה המדינה כולה, ומאז לא חזרו החיים למסלולם ולא ברור אם ומתי יחזרו. האסון לא פסח גם על התעשייה היוצרת, אשר ספגה אבדות קשות: נרצחים, בני משפחה שנחטפו, משפחות שאיבדו את יקיריהן ובתיהן. כל אחת ואחד מאיתנו קשור למישהו שנפגע באותה השבת או בימים שלאחר מכן, לכולנו משפחה או מכרים שמשרתים ומתנדבים, כולנו בסיפור הזה ביחד. תעשיית הפקות המקור עצרה כמו המדינה כולה, ומאז מושבתת כמעט שלושה שבועות. אלפי נשות ואנשי התעשייה אינם נחים, ורובנו מגויסים בהתנדבות למערכה - כל אחת ואחד בהתאם ליכולותיו בשעה הקשה הזו, אולם התעשייה אינה עובדת לפרנסתה וכולנו עומדים מול שוקת כלכלית שבורה".

עברי לידר מופיע בהלווייתו של אביב ברעם, שנהרג ביום הראשון של מלחמת עזה.ברעם היה לוחם בכיתת הכוננות של הקיבוץ. הוא עבד כמנהל הבמה של עברי לידר ושל חנן בן ארי. שני הזמרים הופיעו בהלווייתו. 15 באוקטובר 2023. יח"צ,
עברי לידר מופיע בהלוויית אביב ברעם, שנהרג ביום הראשון של מלחמת עזה ועבד כמנהל הבמה שלו/יח"צ

"אין מנוס מלהיערך לשלב השני, של חיים והתנהלות בצל חוסר הוודאות והלחימה, אשר עשויים להימשך חודשים ארוכים. צו השעה, בחלקת האלוהים הקטנה שלנו, הוא לייצר את ההתאמות והפתרונות כדי להחזיר בהקדם את התעשייה לעבודה תחת שגרה חדשה. חזרה לשגרת צילומים ועבודה היא הדבר הנכון. הציבור הישראלי אוהב וצמא לתכנים מקוריים ומקומיים, וככל שנשיב את התעשייה לעבודה, נוכל להמשיך ולספק את הסיפורים הישראליים האיכותיים שהם חלק בלתי נפרד מהישראליות ומישראל. לא ניתן יהיה להמשיך לשדר חדשות 24/7 והציבור הישראלי צמא לתכנים הפגתיים שהיצירה הישראלית המצוינת יודעת לספק".

"בנוסף לכך, על כולנו להביט קדימה, ליום שאחרי המלחמה, שבו נרצה להשיב במהרה את היצירה הישראלית המקורית למסך, ולכן יש חשיבות בהתנעת התעשייה כבר היום. ניסיון העבר לימד אותנו, לצערנו, כי ניתן לקיים צילומים גם במצבים יוצאי דופן, תוך הקפדה על בטיחות כל הנוכחים על הסט. אנו כאיגודים פועלים כדי לייצר התאמות שיצמצמו את הסיכון של הפקה לצאת לצילומים בעת הזו, בדומה להתאמות שבוצעו בתקופת הקורונה. זה לא פשוט, אך בהתגייסות משותפת ובעזרת 'רוח המפקד' מצידכם, ניתן לחזור ולצלם כאן, בישראל, גם בזמנים קשים אלו. החזרת התעשייה לשגרת צילומים ועבודה בצל הלחימה תספק לצוותים את המרחב החברתי והאישי לצאת מעצמם, להיות ביחד ועסוקים בעבודה וביצירה החשובים כל כך, והיא מאפשרת לכולנו את מרווח הנשימה הכלכלי הקריטי בעת הזו. נזכיר - התעשייה מורכבת כולה מפרילנסרים נטולי רשת ביטחון סוציאלי, שבהיעדר עבודה והכנסה ימצאו את עצמם בקרוב מאוד במצוקה תזרימית חריפה. אנו פנים אליכם בשמם של כל הגורמים בתעשייה, הנשים והאנשים העובדים והיוצרים, כדי לפעול ביחד במטרה להחזיר במהירות את התעשייה לעבודה ולצילומים, כאן בישראל. הסיטואציה מורכבת ומאתגרת ביותר, והחזרה לצילומים מצריכה התאמות וכוללת סיכונים, אולם זהו צו השעה ואנו מצפים מכם להוביל, יחד איתנו, את המהלך".

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully