וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן רייכל נגד מוזיקאים ישראלים בחו"ל: "צבועים שמוכרים את המדינה"

11.11.2023 / 23:19

רייכל העביר ביקורת נוקבת נגד מוזיקאים ישראלים שחיים בחו"ל ואינם תומכים כראוי בישראל במהלך מלחמת עזה. הוא הפנה אליהם אצבע מאשימה וכתב שהם "במקרה הטוב צבועים לא קטנים ובמקרה הרע פוגעים בהסברה הישראלית בשעת מלחמה ולמעשה מוכרים את המדינה"

עידן רייכל/חדשות 12

עידן רייכל העביר הערב (מוצ"ש) ביקורת נוקבת נגד מוזיקאים ישראלים שחיים בחו"ל ואינם תומכים כראוי בישראל במהלך מלחמת עזה. הוא הפנה אליהם אצבע מאשימה וכתב שהם "במקרה הטוב צבועים לא קטנים ובמקרה הרע פוגעים בהסברה הישראלית בשעת מלחמה ולמעשה מוכרים את המדינה".

בפוסט בחשבון האינסטגרם שלו פרסם רייכל תמונה של ארז קלדרון בן ה-12 החטוף בעזה, ולצד התמונה כתב: "מוזיקאים ישראלים שחיים בחו"ל ואין להם אפשרות להתפרנס מהמוזיקה שלהם אלא רק בחו"ל (כי מבריקים ככל שיהיו, בישראל המוזיקה שלהם שולית יחסית) - ברור שהם תלויים בפרנסה בקהל העולמי, ובפלטפורמות של העולם כמו אגודות שתומכות, היכלי תרבות, פסטיבלים וכו'. בשעת מלחמה - כשהם מעלים פוסטים כדי לרצות את הקהל העולמי או את הפלטפורמות המציעות להם עבודה (בזמן שיש להם גם את האופציה הפשוטה - לשתוק בזמן לחימה) - הם בעצם פוגעים בישראל בשעת מלחמה. במודע או שלא. מדוע? כי הנרטיב שהם מציגים מספר שיש כאן לכאורה כאב הדדי כביכול של שני הצדדים, שהם לכאורה מאוזנים - ושצריך לשחרר אסירים פלסטינים ובתמורה שישוחררו החטופים. בכך הם יוצרים משוואה מסוכנת שטרוריסט, שרצח בפעולות טרור אזרחים, בישראל, נתפס, נשפט והורשע למאסר- שווה איכשהו לילד ישראלי תמים בן 12 חטוף בעזה, שלא עשה דבר לאדם בעולם".

"מוזיקאים כאלה במקרה הטוב הם צבועים לא קטנים ובמקרה הרע פוגעים בהסברה הישראלית בשעת מלחמה ולמעשה מוכרים את המדינה שלהם ואת העם שלהם תמורת חנפנות לעולם", הוסיף רייכל. "אל תטעו במספר העוקבים הקטן שלהם בדרך כלל. המוזיקאים האלה ידועים ומוכרים בקרב שכבות רבות ומשפיעות והדברים שלהם עלולים לחלחל למנהיגי דעה הרבה יותר מוכרים. כל זה מאוד מקומם. בשלב הזה רק מגיב להם ומצלם מסך. חלקם כבר חסמו אותי וגם אחרים ששאלו - אז תרגישו חופשי לעקוב אחרי החרפה שלהם ולהגיב. אסור לוותר לאף אחד. הילדים שלנו עדיין בעזה. אין פה שני צדדים".

עידן רייכל מתוך הקליפ שלו "אבן אל אבן". יח"צ, צילום מסך
עידן רייכל מתוך הקליפ שלו "אבן אל אבן"/צילום מסך, יח"צ

כשבוע לאחר פרוץ מלחמת עזה, רייכל נשבר בשידור וביקש לצאת מהאולפן. במהלך ריאיון שהעניק בקשת 12 לארז טל ואברי גלעד, סיפר על חברו הטוב אל"מ רועי לוי שנהרג לפני עם פרוץ המלחמה במהלך קרבות עם מחבלים שחדרו מהרצועה לישראל. רייכל סיפר למראיינים כי השתתף בקבלת פנים של תושבי עוטף עזה ונדהם מהיקף ההתנדבות האזרחית הישראלית. "אם רועי היה רואה את קבלת השבת ואת כל מה שקרה פה השבוע עם ההנהגה האזרחית, הוא היה מתקשר אליי. אם הוא היה חי עוד שישה ימים, הוא היה עכשיו מתקשר אליי ואומר לי 'אתה רואה, בשביל זה נלחמתי, בשביל ההנהגה האזרחית, בשבילם נלחמתי'". בשלב זה התפרק רייכל, נשבר בבכי, התעשת - וביקש לצאת מהאולפן. "אנחנו בשידור. אני צריך לצאת מפה". ארז טל ואברי גלעד הודו לו, ורייכל הלום הכאב יצא מהאולפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully