וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המלחמה: נועה קירל תוציא גרסה אקוסטית ל"יוניקורן"

עודכן לאחרונה: 16.11.2023 / 11:06

קירל תוציא את הלהיט עמו זכתה במקום השלישי באירוויזיון בגרסה אקוסטית ומסתמן שישולב בהתנדבות בקמפיין משרד התרבות על רקע המלחמה. גורמים בתעשייה מעריכים כי מאז פרוץ המלחמה קירל ספגה הפסדי הכנסה של יותר מ-3 מיליון ש"ח, ואנה זק הפסידה כ-1.8 מיליון ש"ח

נועה קירל מבצעת את השיר "יוניקורן" בגמר אירוויזיון 2023 בליברפול, אנגליה/Corinne Cumming / EBU / כאן 11

פרסום ראשון: על רקע מלחמת עזה, נועה קירל תוציא בשבוע הבא גרסה אקוסטית ללהיטה "יוניקורן", עמו ייצגה את ישראל באירוויזיון בבריטניה השנה בו העפילה למקום השלישי. לוואלה! תרבות נודע עוד כי מסתמן שהגרסה האקוסטית תשולב בקמפיין של משרד התרבות. בסביבתה של קירל אומרים כי השיר נתרם בהתנדבות לליווי קמפיין להעלאת המורל. ממשרד התרבות נמסר בתגובה: "אכן קיבלנו הצעה כזאת מלפ"מ, במסגרת הצעות נוספות שקיבלנו. זה לא קמפיין מורל אלא קמפיין אינפורמטיבי על מתווה הסיוע לגופי התרבות והספורט והקרן לאמנים במצוקה. אנחנו בוחנים כרגע את כלל ההצעות שהוגשו". השיר נוצר על ידי קירל בשיתוף עם מאי ספדיה, ינון יהל ודורון מדלי.

קירל ביצעה גרסה אקוסטית ל"יוניקורן" בחודש שעבר עם נגני התזמורת הפילהרמונית הישראלית, במסגרת משדר התרמה של כאן 11 בשיתוף מיזם "לב אחד", שהתקיים בהיכל התרבות בתל אביב, שבו גויסו כעשרה מיליון ש"ח לתושבי הדרום ולשיקום היישובים שנפגעו במתקפת הטרור הרצחנית של חמאס. קודם לכן ביצעה גרסה אקוסטית ללהיט גם במסגרת אירוע התרמה בארצות הברית של ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית FIDF במהלכו נתרמו לצה"ל 29 וחצי מיליון דולר.

קירל אינה מזוהה עם בלדות, והוצאת הגרסה האקוסטית בימי מלחמה אלו מתרחשת על רקע צומת דרכים שבו מצוי כעת הפופ הישראלי, שדעך מאוד מאז 7 באוקטובר. ברדיו כמעט ולא משמיעים שירי פופ שמחים, התרבות בכלל נכנסה להקפאה במידה רבה ומופעי בידור נדחו. בד בבד, אמני הז'אנר מרבים לקיים הופעות בהתנדבות.

נועה קירל ואנה זק. שי תמיר, צילום מסך, מערכת וואלה!
נועה קירל ואנה זק/מערכת וואלה!, שי תמיר, צילום מסך

לוואלה! תרבות נודע על הפסדים רבים שספגו שתי הזמרות הצעירות המובילות בפופ הישראלי העכשווי - נועה קירל ואנה זק. על פי ההערכות בתעשיה, נועה קירל ספגה מאז פרוץ המלחמה הפסדי הכנסה המשוערים בכיותר משלושה מיליון שקלים בין השאר מביטול או דחייה של הופעות רבות, הפסטיגל (שייתכן ויתקיים בפסח בהתאם למצב), דחיית ריאליטי המוזיקה "סטאר אקדמי" ברשת 13 בהנחייתה וכפי הנראה גם קמפיין מסחרי. גם צילומי קליפ לשיר בינלאומי חדש של קירל, בעלות גבוהה של מאות אלפי דולרים, בוטלו.

אנה זק, על פי ההערכות בתעשייה, ספגה מאז 7 באוקטובר הפסדי הכנסה המשוערים בלפחות 1.8 מיליון שקלים. כעשר הופעות של זק שהיו אמורות להתקיים מפרוץ המלחמה ועד לפסטיגל - בוטלו, כשעל כל אחת מהן הייתה אמורה לקבל כ-65-75 שקל, על הפסטיגל הייתה אמורה לקבל כ-600 אלף, וגם השתתפותה של זק בפרסומת לחברת אשראי - הוקפאה, ועליה הייתה אמורה לקבל זק כ-500 אלף ש"ח לתקופה של כשישה חודשים. בנוסף, קליפ שהייתה אמורה לצלם באחרונה בחו"ל - נדחה. עוד נודע לוואלה! תרבות כי זק מתכוונת להוציא בלדה בקרוב וכבר הקליטה כמה סקיצות אפשריות.

כתבה נרחבת על דעיכת מוזיקת הפופ במהלך מלחמת עזה תפורסם בסוף השבוע בוואלה! תרבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully