וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-yes בחרו לא להעלות את הפרק השבועי של ג'ון אוליבר העוסק במלחמת חמאס-ישראל

עודכן לאחרונה: 16.11.2023 / 12:59

תוכנית הסאטירה השבועית של ג'ון אוליבר ב-HBO עלתה ביום שלישי השבוע בהוט ובסלקום טיוי, כמו מדי שבוע, אבל לא ביס. "בחרנו לא לשתף פעולה עם תעמולה של ארגון טרור", ענו מטעם החברה לגולש ששאל לגבי הפרק

תיעוד צה"ל מאיתור אמצעי לחימה וציוד טרור שאותרו בבתי מגורים, 13 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

ג'ון אוליבר הקדיש השבוע את תוכניתו למלחמת חמאס-עזה, ועשה זאת בצורה כאילו-מאוזנת אבל בפועל לא. תוכנית הסאטירה שלו משודרת בארצות הברית ברשת הכבלים HBO, שלחברות המקומיות יס, הוט וסלקום טיוי יש חוזה לשידור גורף של תכניה, אך ביס בחרו לא להעלות את הפרק הפעם. גולשים שביררו בהודעה לעמוד הפייסבוק הרשמי של חברת הלוויין קיבלו את התשובה: "הפרק הכיל שקרים מרובים על ישראל וצה"ל והצגת תעמולה של חמאס כ'עובדות'. בחרנו לא לשתף פעולה עם תעמולה של ארגון טרור ולא לשדר את הפרק". בהוט ובסלקום טיוי, לעומת זאת, הפרק זמין והצופים יכולים לבחור בעצמם אם לצפות בו או לוותר.

מיס נמסר בתגובה: "הפרק לא שודר בשל תקלה. הוא יעלה החל מהערב ב-‏VOD‏ כמו שאר הפרקים".

רוב דבריו של אוליבר בפרק עסקו בכך שגם העזתים וגם הישראלים לא אשמים בממשלות שלהם, ולשם המחשה הוא הסביר את ההיסטוריה של טיפוח החמאס על ידי נתניהו. לאחר מכן הוא שלח אצבע מאשימה כלפי מדינת ישראל שמפציצה בעזה ללא רחמים, לכאורה, וגם כלפי ארצות הברית שמגבה ומממנת אותה.

המגיש לא טרח לחדד ולהסביר שישראל לא מפציצה אזרחים אלא תוקפת מטרות של ארגון טרור שמסתווה בתוך אוכלוסייה אזרחית. החוק הבינלאומי לא רק מתיר את זה, אלא מכיר בכך שיהיו בלתי מעורבים שייפגעו. המגיש גם לא ציין את הפעולות הכירורגיות של צה"ל במטרה לא לפגוע באוכלוסייה אזרחית, והשימוש המחליא של חמאס באזרחים כמגן אנושי ומניעת התנועה שלהם מהסיבה הזו.

כמו כן בחר הקומיקאי להציג כתבה על ילדים חמודים עזתיים שרוצים שלום, אבל לא ספרי לימוד על שהידים ומיין קאמפף בערבית או מחרטות של רקטות בבית ספר. כאשר דיבר על כאב על ילדים שנפגעים, לא נראה אפילו ילד ישראלי אחד: רופאה מ"רופאים ללא גבולות" דיברה על ילדים עזתיים פצועים בלי משפחה, אך ילדים ישראלים שנותרו יתומים לא היו בנמצא, שלא לדבר על מאות אלפי ישראלים שנעקרו מבתיהם.

כאן תוכלו לקרוא את תמצית דבריו בפרק. ניתן גם לצפות ברובה בחינם למעלה, ללא תרגום לעברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully