וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על אריק קלפטון ששיתף סרטון עם ילדים מעזה: "תתבייש, מה עם הנרצחים שלנו?"

עודכן לאחרונה: 18.11.2023 / 18:22

קלפטון הציג בסרטון הריסות מעזה אך לא הראה לרגע את הנרצחים, הנעדרים והחטופים הישראליים, וזכה לביקורות רבות. עידן רייכל: "תתבייש". בעצומה של "מוזיקאים למען פלסטין" ובהם פאלפ ומריאן פיית'פול הם טענו שישראל מבצעת פשעים נגד האנושות ורמזו שלא יופיעו בארץ בעתיד

הפגנה פרו-פלסטינית בלונדון, 11 בנובמבר 2023/טוויטר

אריק קלפטון העלה לחשבונות שלו בפייסבוק ובאינסטגרם שלו פוסט תחת הכותרת " Voice Of A Child" (קול של ילד) ובו קליפ עם צילומי הריסות מעזה, מבלי להציג ולו לשנייה אחת את הטבח האכזרי שביצעו מחבלי החמאס, את הנרצחים, הנעדרים והחטופים הישראליים, ובהם תינוקות, ילדים, נשים, זקנים וחולים.

בעקבות כך המוני ישראלים העבירו על קלפטון ביקורות חריפות ברשתות. עידן רייכל כתב לו: "חמאס רצח מאות ילדים ב-7 באוקטובר, וחטף עוד הרבה מאוד. ולא שמענו מילה ממך. תתבייש".

תמיר גרינברג כתב: "מר קלפטון, אני מעריץ אותך מכל לבי. בעניין הזה אני מוכרח לבקש ממך להביט עמוק יותר בעבודות ולא לשתף תעמולה רדודה וחסרת משמעות. למותם של פלסטינים ושל ישראלים יש סיבה אחת - חמאס. הם מקור על הרוע. פירסום קטעי הוידאו החלולים האלה רק מציג את ישראל כרעה בזמן שישראל היא התקווה האמיתית של הפלסטינים".

אריק קלפטון בהופעה בהייד פארק, לונדון, יולי 2018. Samir Hussein, GettyImages
אריק קלפטון בהופעה בהייד פארק, לונדון, יולי 2018/GettyImages, Samir Hussein

בתוך כך, פורסמה עצומת "מוזיקאים למען פלסטין", שטענו שישראל מבצעת "פשעים נגד האנושות", קראו לממשלות בעולם להפסיק לשלוח לישראל נשק ונראה כי רומזים שלא יהיו מוכנים להופיע בישראל בעתיד במילים: "אנחנו מסרבים לאפשר להשתמש במוזיקה שלנו לטייח דיכוי והפרות זכויות אדם בכל מקום". על העצומה חתומים יותר מאלפיים מוזיקאים ובהם הזמרת הבריטית מריאן פיית'פול, להקת הבריטפופ פאלפ והמוזיקאי בריאן אינו, Fontaines D.C והסולן והגיטריסט של רייג' אגיינסט דה מאשין.

"אנחנו לא יכולים לשתוק", נכתב בעצומה הארוכה ורק במשפט קצרצר אחד הוזכרה ישראל, וגם זה בלי לפרט במילה על הטבח הנוראי שעברה המדינה ב-7 באוקטובר: "אנחנו מתאבלים עם כל מי שאיבד את אהוביו בפלסטין ובישראל". מכאן העצומה הפכה לפרו פלסטינית על מלא: "האסון האנושי המתחולל ל-2.3 מיליון פלסטינים בעזה, מחציתם ילדים, הוא מקרה מובהק של רצח עם. אנחנו לא יכולים להיות ניטרליים מול חוסר צדק כזה. אנחנו לא יכולים לשתוק כי 17 שנים של מצור ישראלי מוחלט הפכו את עזה לבלתי ראוייה למחייה. כמעט כל המים בה אינם ראויים למאכל אדם. מערכת הבריאות שלה קרסה במידה רבה. רוב הילדים אנמיים, כאשר רבים מהם סובלים מתת תזונה חמורה".

עוד בוואלה!

סשה ברון כהן ויוצרים יהודים זעמו על בכירי טיקטוק: "יצרתם תנועה אנטישמית"

לכתבה המלאה
מריאן פיית'פול, יולי 2021. David M. Benett/Dave Benett/Getty Images for Mulberry, GettyImages
מריאן פיית'פול/GettyImages, David M. Benett/Dave Benett/Getty Images for Mulberry
ג'רוויס קוקר מלהקת פאלפ. Dave J Hogan, GettyImages
ג'רוויס קוקר מלהקת פאלפ/GettyImages, Dave J Hogan

"אנחנו לא יכולים לשתוק אחרי 75 שנים של כיבוש צבאי ושיטת אפרטהייד של ישראל נגד הפלסטיני", הוסיפו המוזיקאים בעצומה, "אנחנו משמיעים קול יחד בסולידריות עם המאבק הפלסטיני לחופש, צדק ושיוויון זכויות".

"אנחנו לא יכולים לשתוק. אנחנו שואבים השראה מאמנים נגד אפרטהייד שעזרה לסיים את האפרטהייד בדרום אפריקה. אנחנו מסרבים לאפשר להשתמש במוזיקה שלנו לטייח דיכוי והפרות זכויות אדם בכל מקום. אנו מתעקשים שכל הממשלות יפסיקו לשלוח נשק ומימון צבאי לישראל ולכל מדינה אחרת המעורבת בפשעים נגד האנושות. אנחנו דורשים היום הפסקת אש מיידית וסיוע הומניטרי בעזה, והפסקת המצור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully