וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סשה ברון כהן ויוצרים יהודים זעמו על בכירי טיקטוק: "יצרתם תנועה אנטישמית"

עודכן לאחרונה: 17.11.2023 / 15:30

ידוענים ומשפיעני רשת יהודים, בהם סשה ברון כהן, דברה מסינג ואיימי שומר, קיימו שיחה עם בכירי טיקטוק בשל הזינוק באנטישמיות והפייק המשתולל. ברון כהן: "מה שקורה בטיקטוק יוצר את התנועה האנטישמית הגדולה ביותר מאז הנאצים", פנה לאחד הבכירים והוסיף: "תתבייש לך!"

הפגנה פרו-פלסטינית בלונדון, 11 בנובמבר 2023/טוויטר

מעל ל-12 ידוענים ומשפיעני רשת יהודים, בהם השחקנים סשה ברון כהן, דברה מסינג ואיימי שומר, קיימו שלשום (רביעי) שיחת וידאו פרטית ארוכה עם בכירים בטיקטוק בעקבות הזינוק באנטישמיות ברשת החברתית, כך דווח בניו יורק טיימס. השיחה התקיימה בעקבות מכתב פתוח ששלחו השחקנים והיוצרים בשבוע שעבר שבו הם קראו לטיקטוק לנקוט בפעולה.

ברון כהן האשים את בכירי טיקטוק בכך ש"מה שקורה בטיקטוק הוא מה יוצר את התנועה האנטישמית הגדולה ביותר מאז הנאצים". הוא פנה לאחד מבכירי טיקטוק ואמר לו "תתבייש לך!", כשמתח ביקורת על המידע השגוי הרב שמשתולל באפליקציה. ברון כהן, שאגב אין לו חשבון טיקטוק רשמי, הוסיף שפלטפורמה יכולה ברגע אחד לתקן את האנטישמיות הגוברת. הבכיר, שגם הוא יהודי, השיב לו שאמנם אין "כפתור קסם", שיפתור את הבעייה, יש אמת בהערותיו של ברון כהן לפיהן הרשתות החברתיות צריכות לנקוט יותר יוזמה.

סשה ברון כהן בבכורת הסרט "אליס בארץ המראה", 2016. GettyImages
סשה ברון כהן לבכיר בטיקטוק: "תתבייש!"/GettyImages

השחקנית היהודייה-אמריקאית דברה מסינג, בעלת יותר מ-37 אלף עוקבים בטיקטוק, הפצירה בבכירי טיקטוק להתייחס לכך שבאפליקציה מופיע פעמים פעמים רבות בקמפיינים אנטי-ישראליים הסלוגן "מהנהר עד הים, פלסטין תהיה חופשית", שהליגה נגד השמצה כינתה כקריאה אנטישמית. הסלוגן הופיע בהודעות ובתגובות רבות שקיבלו משתמשי טיקטוק יהודים רבים, וללא קשר לתוכן הפוסט המקורי שלהם.

אחד מבכירי טיקטוק השיב לידוענים והמשפיענים אמר כי הסלוגן נתון לפרשנות והוסיף כי "במקום שבו ברורה הכוונה - 'להרוג את היהודים, לחסל את מדינת ישראל' - אנחנו מורידים את התוכן הזה. הגישה שלנו עד ה-7 באוקטובר, שנמשכת גם היום, הייתה שבמקרים שבהם אנשים משתמשים בביטוי לא ברור, שבו מישהו משתמש כלאחר יד, אז זה נחשב לדיבור מקובל".

עוד בוואלה!

תסריטאי "בוראט" הגיע לישראל: "לא נברח מכם כשאתם בצרות אלא נרוץ אליכם"

לכתבה המלאה

מסינג ביקשה מהחברה לשקול מחדש את המדיניות שלה וטענה ש"הרבה יותר אחראי לחסום את זה בנקודה זו מאשר להגיד 'אה, ובכן, יש אנשים שמשתמשים בזה (בביטוי - ש"ב) בצורה אחרת מכוונתו המקורית. אני מבינה שאתם נמצאים במקום מאוד מאוד קשה ומסובך, אבל אתם גם הפלטפורמה העיקרית להפצת שנאת יהודים".

טיקטוק מסרה בתגובה לניו יורק טיימס: "אנחנו לא מאפשרים תוכן עם הביטוי הזה כאשר נעשה בו שימוש בדרך שמאיימת באלימות ומפיצה שנאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully