וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר מעריצי אירוויזיון: לא נסקר את "הכוכב הבא" כי היא עושה תעמולה צבאית

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 9:05

אתר המעריצים Eurovoix הודיע בהצהרה מיוחדת שלא יסקר את תוכנית "קדם האירוויזיון" של ישראל. "אנחנו מאמינים שיש כוונה ברורה של השידור הישראלי להשתמש בתהליך הבחירה הלאומי שלהם ככלי פוליטי לקידום פעולה צבאית", נכתב

הכוכב הבא/צילום: קשת 12

אתר מעריצי האירוויזיון Eurovoix הודיע כי לא יסקר את התוכנית המשמשת כקדם לאירוע הגדול. הסיבה: שימוש בתוכנית "ככלי פוליטי לקידום פעולה צבאית", מה שנוגד את האתוס המחבר שלאורו קם האירוויזיון. עורכי האתר אף קוראים לאחרים לנהוג כמוהם.

"ההצהרה הבאה נכתבה בשם הצוות ב-Eurovoix בנוגע לסיקור שלנו על ישראל בתחרות האירוויזיון", נכתב בראש הרשומה. "המצב המתמשך בישראל ופלסטין הוא אירוע עם השלכות הרבה מעבר לתחרות שירי האירוויזיון. כאמצעי תקשורת של מעריצי אירוויזיון, אנו מאמינים שאין לנו מקום להתייחס למצב מלבד לקוות שניתן להחזיר את השקט באזור בהקדם האפשרי - ברוח שבה נוצר האירוויזיון לראשונה.

"נכון לעכשיו, ישראל והגוף המשדר שלה, כאן, עדיין יתחרו באירוויזיון 2024. כתוצאה מכך, החלטנו עד כה לסקר חדשות הקשורות לאירוויזיון מישראל, מכיוון שלא הייתה כל אינדיקציה לכך שהגוף המשדר שלה נמצא בהפרה של חוקי התחרות. עם זאת, קליפ שפרסם היום ערוץ קשת 12 לקידום הפרק הראשון של 'הכוכב הבא', הבחירה הלאומית של ישראל לאירוויזיון 2024, הדאיג מאוד את הנבחרת".

אסי עזר ורותם סלע. קשת 12, צילום מסך
"משווה את ערכי האירוויזיון לאלה של ממשלת ישראל". "הכוכב הבא"/צילום מסך, קשת 12

"הקליפ, שלא נשתף כאן" (כך נכתב אצלם, אבל כאן תוכלו לראות אותו למעלה), "מציין כי 'התוכנית המיוחדת' כוללת חיבורים ורגעים עם חיילי צבא ההגנה לישראל, ושחלק מהמושבעים והמתמודדים יופיעו לבושים במדי חייל. כמו כן מוצגים צילומים של כוחות צה"ל מגויסים במהלך הקידום.

"להשקפתנו, הקליפ הזה מראה על כוונה ברורה של השידור הישראלי להשתמש בתהליך הבחירה הלאומי שלהם ככלי פוליטי לקידום פעולה צבאית. בנוסף, ההחלטה להראות למתמודדים ולמושבעים לבושים כחיילים משווה את ערכי האירוויזיון לאלה של ממשלת ישראל.

"ב-Eurovoix, אנו מאמינים שהאירוויזיון מייצג שלום והרמוניה עבור כל האנשים באירופה וברחבי העולם. השימוש באירוויזיון לקידום ישיר של קמפיין צבאי, שאושר על ידי ממשלת ישראל, מנוגד ישירות לערכים אלה, ושל הצוות שלנו".

עוד בוואלה!

הכוונות שלה אולי טובות, אבל ברגע הזה "הכוכב הבא" נראית תלושה ומנותקת

לכתבה המלאה

"כתוצאה מכך, קיבלנו את ההחלטה להגביל באופן משמעותי את הסיקור שלנו של 'הכוכב הבא'. כך נסקר את התוכנית, וכל חדשות בנוגע להשתתפותה של ישראל באירוויזיון 2024, בהמשך: נדווח על התוצאה הסופית של התחרות ונאשר את האמן והשיר שייצגו את ישראל באירוויזיון 2024. לא נסקר התפתחויות נוספות בנוגע למעורבותה של ישראל באירוויזיון בשלב זה. אם ישראל תישאר מעורבת בתחרות, נדווח רק על המידע העובדתי סביב כניסתם - המדיניות הזו תישאר בתוקף כל עוד הסיקור וקידום האירוויזיון של ישראל ישמשו לצרכים פוליטיים בצורה הזו. אנו מזמינים עיתונאים וארגוני חדשות אחרים ללכת בעקבותינו. בשלב זה לא נעיר הערות נוספות לגבי מדיניות זו".

את דבריהם חתמו: "Eurovoix מבקשת לייחל לשלום לכל המעורבים במצב המתמשך בישראל ופלסטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully