וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוונות שלה אולי טובות, אבל ברגע הזה "הכוכב הבא" נראית תלושה ומנותקת

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 8:29

יש טיעונים טובים בעד החזרה של תכנית הבידור, אבל כרגע, השיחות על האירוויזיון, הסמול טוק וכל האווירה מסביב - עם כל מה שראינו וכל מה שאנחנו עדיין מעכלים, המופע הזה נראה כמו מזכרת דהויה מעולם אחר לגמרי. רגע אחד גילה שזה יכול גם להיות אחרת

קרן פלס ושירי מימון שרות עם שיר יעקב את השיר ״לחזור הביתה״ בצעדת החטופים, מתוך "הכוכב הבא"/מתוך "הכוכב הבא", קשת 12. מילים ולחן: קרן פלס

המהדורה המיוחדת של "הכוכב הבא" נפתחה בביצוע משותף של כלל השופטים, בצירוף התוספת החדשה עדן חסון, לשיר "מילה טובה" של יהודית רביץ. "רק מילה טובה או שתיים, לא יותר מזה, מיד עושה לי טוב", שרה החבורה. השבועות האחרונים מאתגרים את המשפט הזה כהוגן. אנחנו זקוקים כרגע להרבה יותר.

וכאן נכנסת לפעולה הדילמה של קשת: האם "הכוכב הבא", מתכניות הדגל של ערוץ 12, מספיקה? כלומר: מספיק טובה, מספיק רגישה, מספיק מכוונת כדי להלום את מצב הרוח הלאומי? האם היא מסוגלת להיות כל הדברים האלה?

רבים הרימו גבה על ההחלטה להחזיר את "הכוכב הבא" בצל המלחמה. הטון ההיפרי של תכניות המוזיקה של הערוץ, סימן ההיכר, נראה לפתע כמו מכשול. אבל האמת היא שיש טיעונים טובים בעד שיבה מותאמת של התכנית למסך - הפוגה מהחדשות האינסופיות, הנחמה שבשירים, למשל. זה לא פסול לפי הגדרה, וגם אסקפיזם היא לא מילה ממש גסה. המפתחות הם הטון והכוונון, וההבנה שאחרי 7 באוקטובר העולם שלנו השתנה, ושלא מדובר בפיל שאפשר להוציא מהחדר.

עדן יעקב, מתוך "הכוכב הבא". קשת
הצופים השתנו, התכנית - לא מספיק. "הכוכב הבא"/קשת

הכוונות, בבירור, היו טובות. הם ניסו: אסי עזר ורותם סלע חיפשו את הקצב הנכון, השירים מתאימים למצב הרוח, ההקשרים היו הגיוניים. אבל זה לא היה מספיק. התוצאה הייתה גסה ולא נוחה לצפייה.

ואולי זה בעיקר מפני שגם הצופים השתנו. במצב הנוכחי, עם כל מה שראינו וכל מה שאנחנו עדיין מעכלים, כל המופע הזה נראה כמו מזכרת דהויה מעולם אחר לגמרי: הסמול טוק עם המתמודדים על "הסיבה שהם באו לתוכנית" נראה צולע; ההתרגשות הכללית מהביצועים והחגיגות אחרי כן - תמוהות ומנותקות; כל נושא האירוויזיון והבמה הגדולה באירופה - תלוש לחלוטין מהמציאות; וכמובן, המסך: הדרמה הקטנטנה הזאת נראית כרגע כמעט מיותרת, ולמי אכפת מהתחרות.

כל אלה שייכים לשפה הטלוויזיונית של העולם הקודם. המציאות דרסה אותם. גם אם הפרה רוצה להניק וגם אם העגל רוצה לינוק, שני הצדדים זקוקים לחלב טרי יותר.

עוד בוואלה!

אסף גרניט ורותי רוסו לא ידעו מה לומר. זה היה לטובה

לכתבה המלאה

האם יכולנו להרגיש אחרת מול המסך? האם זה בכלל אפשרי? ואיך התכנית הזאת צריכה להיראות היום? אולי "הכוכב הבא" סיפקה לנו את התשובה בעצמה בסוף התכנית, בביצוע נוגע ללב לשיר "הביתה לחזור" של קרן פלס, שירי מימון ושיר יעקב, שכמה מבני משפחתה נחטפו לעזה בידי מחבלים. הרגע הזה היה יותר חזק מכל מה שהגיע לפניו, טלוויזיונית, ערכית ואנושית. כמו שהבינו "ארץ נהדרת" או "אוטו אוכל", הבידור מוצא את מקומו כרגע רק אם הוא עובד בשביל הציבור. אם "הכוכב הבא" תלך בכיוון הזה ותרתום את עיקר כוחותיה עבור צופיה, אולי היא תצליח בכל זאת להרים מחדש את המסך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully