וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילה אלמגור תגלם את יפה ירקוני בהצגה חדשה בהבימה

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 18:08

פרסום ראשון: לאחר הצלחת ההצגה "סימני דרך" על חיי נעמי שמר, בהבימה מתכננים הצגה מוזיקלית חדשה על חיי הזמרת וכלת פרס ישראל יפה ירקוני. את דמותה בגילאים שונים יגלמו גילה אלמגור, עינת שרוף לסירוגין עם גלית גיאת ואילי עלמני. גיא מרוז המחזאי ואלדר גרויסמן הבמאי

יפה ירקוני ושושנה דמארי תכנית המעגל של דן שילון/יח"צ

בהבימה מתכננים הצגה מוזיקלית חדשה בעקבות סיפור חייה של הזמרת וכלת פרס ישראל יפה ירקוני, כך נודע לוואלה! תרבות. על ההצגה חתומים גיא מרוז כמחזאי ואלדר גרויסמן כבמאי. זאת בעקבות הצלחת ההצגה המוזיקלית "סימני דרך", בבימוי משה קפטן, שעלתה לפני שש שנים בהבימה והציגה מעל ל-350 פעמים.

בדומה להצגה "סימני דרך", שבה ארבע נשים שיחקו את נעמי שמר בתקופות שונות בחייה, גם בהצגה על חייה של ירקוני יגלמו מספר נשים - שלוש במקרה זה - את אייקון התרבות בגילאים שונים, ומסתמן שהשחקניות יהיו: אילי עלמני תגלם את ירקוני הצעירה, עינת שרוף לסירוגין עם גלית גיאת ישחקו אותה בימיה כזמרת המלחמות, וגילה אלמגור תשחק אותה בחמש השנים האחרונות לחייה, במהלכן חלתה באלצהיימר. ההצגה אמורה לעלות באמצע פברואר.

יפה ירקוני וגילה אלמגור. ראובן קסטרו, צילום מסך מתאגיד כאן, מערכת וואלה!
יפה ירקוני וגילה אלמגור/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו, צילום מסך מתאגיד כאן

ירקוני הייתה מהבולטות והמצליחות בכוכבות המוזיקה הישראלית. היא החלה את דרכה כרקדנית, אחר כך הצטרפה לאחת הלהקות הצבאיות הראשונות, החישטרון, הוציאה את שירה הראשון, "עיניים ירוקות" ב-1949 ומאז הוציאה עוד מאות שירים שרבים מהם הפכו לקלאסיקות ובהם "באב אל וואד", "האמיני יום יבוא", "הן אפשר" ו"היו זמנים". היא הלכה לעולמה בשנת 2012 בגיל 86, לאחר שסבלה בשנותיה האחרונות ממחלת האלצהיימר.

הצגה על חיי ירקוני יכולה להיות רלוונטית לימינו גם בגלל שירקוני כונתה "זמרת המלחמות", למרות שנטען שלא אהבה את הכינוי והעדיפה להיקרא "זמרת החיילים". הכינוי נבע מכך שקיימה מאות הופעות בפני חיילים כולל בזמן המלחמות, וחלקן בחזית הקרבות. בנוסף, ירקוני הייתה מעורבת בפוליטיקה והשמיעה לא פעם את דעותיה המזוהות עם השמאל. כך, למשל, בשנת 2002 בעת מבצע חומת מגן, ירקוני התבטאה כנגד חיילים שסימנו מספרים על זרועותיהם של פלסטינים באמירתה "אנחנו עם שעבר את השואה, איך אנחנו מסוגלים לעשות דברים כאלו?". הדברים האלה התפרשו בתקשורת כהשוואה בין מעשי צה"ל בשטחים למעשי הנאצים בשואה ועוררו סערה וקריאות מהימין להחרים אותה ואף דרישות לשלול ממנה את פרס ישראל, על אף שירקוני הבהירה כי לא עשתה השוואה אלא רצתה רק להביע מחאה על מעשה ספציפי. על פי גורם בהבימה גם הפרשה הזאת צפויה להיכלל בהצגה, לצד סיפורים אישיים סנסציוניים מחייה האיישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully