וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנדחה בגלל המלחמה: פסטיבל הקולנוע הגאה ייערך בסוף דצמבר

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 11:14

האירוע הקולנועי יתקיים בפעם ה-18, וייפתח עם בכורה ארצית לסרט המדובר "כולנו זרים" של אנדרו היי. מנהל הפסטיבל: "הלב שלנו מרוסק לחלוטין. אני מקווה שנצליח לייצר אווירה קהילתית מחבקת, מנחמת ואוהבת לחובבי הקולנוע באשר הם"

מתוך הסרט "נצנצים ואבדון". באדיבות פסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה,
מתוך הסרט "נצנצים ואבדון"/באדיבות פסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה

פסטיבל הקולנוע הגאה ה-18, שנדחה בגלל המלחמה, ייפתח בסופו של דבר בסוף השנה - כך הוכרז היום (רביעי). האירוע הקולנועי, שיתקיים בסינמטק תל אביב, מרכז תרבות אניס ביפו ומרכז לתרבות אלטרנטיבית המרץ 2 בעיר, יתרחש בין התאריכים 31-21 בדצמבר.

סרט הפתיחה של הפסטיבל יהיה "כולנו זרים" של אנדרו היי, מהסרטים המדוברים בעונת הפרסים הנוכחית. הסרט, בכיכובם של אנדרו סקוט, פול מסקל, קלייר פוי וג'יימי בל, יוקרן בכורה ארצית. סרט הנעילה יהיה המחזמר "נצנצים ואבדון", המבוסס על שירי להקת האינדיגו גירלס. במסגרת הפסטיבל יוענקו פרסי הוקרה לאשת התרבות גילה אלמגור ולאשת הקולנוע והאקטיביסטית אביגיל שפרבר ("ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר").

בסך הכול, 27 סרטים יוקרנו בבכורה ארצית ויקחו חלק בתחרות המרכזית של הפסטיבל. כמו כן, סרטו הקצר והמדובר של פדרו אלמודובר "דרך מוזרה לחיות", מערבון קווירי בכיכובם של אית'ן הוק ופדרו פסקל, יוקרן בפסטיבל, כשלפניו יוצגו שלושה סרטים ישראלים קצרים מהשנה החולפת בהם: "נפגש בסוף הבלוק" (דניאל גת), "לא חבר סתם" (עמרי לרון), ו"שהחיינו" (אוריה הרץ). בנוסף, תתקיים בכורה תל אביבית לעותק המשוחזר של סרטו האחרון של עמוס גוטמן, "חסד מופלא" (1993) שנחשב לפסגת יצירתו הקולנועית.

"זוהי אחת התקופות הקשות ביותר שידעה מדינתנו, הלב שלנו מרוסק לחלוטין", מסר יאיר הוכנר, מייסד ומנהל הפסטיבל. "אני מקווה שהפסטיבל יצליח לייצר אווירה קהילתית מחבקת, מנחמת ואוהבת לחובבי הקולנוע באשר הם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully