וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי כספי, שלום חנוך והיהודים ספדו לגיא אילוז שנרצח בשבי: "הלב מזדעזע"

עודכן לאחרונה: 2.12.2023 / 14:18

אילוז, איש סאונד ומוזיקאי בן 26, שעבד עם אמנים בכירים, נחטף ממסיבת הטבע ברעים ואתמול משפחתו קיבלה הודעה כי מת בשבי. כספי: "המבט והחיוך שלך ייחתמו בזיכרוני בכל פעם שאעלה לבמה"

היהודים מספרים על גיא אילוז, טכנאי הסאונד של ההרכב שנחטף לרצועת עזה בידי חמאס, 4 בנובמבר 2023/מטה משפחות החטופים

קהילת המוזיקה הישראלית מתאבלת היום (שבת) על גיא אילוז, איש סאונד שעבד עם אמנים בכירים ומוזיקאי בעצמו, שנרצח בשבי חמאס אחרי שנחטף ממסיבת הטבע ברעים ב-7 באוקטובר. לפי הודעת מטה משפחות החטופים, הוא תועד נמלט מאזור המסיבה והספיק לעדכן את משפחתו שיורים עליו. לאחר שבועות שבהם הוגדר חטוף, אתמול משפחתו קיבלה הודעה כי מת בשבי.

אילוז היה קשור במיוחד ללהקת היהודים, שאיתה עבד באופן צמוד והכיר מקרוב את חבריה. הלהקה, שהופיעה מאז האסון למשפחות החטופים ולניצולי המסיבה, פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה את תמונתו של אילוז, וכתבה: "נפרדים באהבת אין קץ, חברים ומשפחה מגיא יצחק אילוז", עם פרטי השבעה.

"אנחנו מכירים את גיא בערך מאז שהוא בגיל חמש-שש", סיפר עליו בעבר חבר הלהקה תום פטרובר. "שמוליק שהיה התאורן שלנו מאז שאנחנו קיימים, התחתן עם אמא של גיא. אנחנו חיתנו אותם - אורית ואני. ואנחנו עם גיא זה כמו משפחה שלנו, הם חברים הכי טובים שלנו ואנחנו בטיולים ונוסעים ביחד, ואנחנו גם עובדים ביחד. והוא גדל וגדל, ובערך בגיל 22, משהו כזה - הוא מוזיקאי מנגן בגיטרה, הוא בנה לו אולפן ברעננה - ואמרנו בוא תעבוד איתנו בינתיים, ומאז הוא איתנו. הוא כרגע לא איתנו, אבל גיא איתנו. הוא עובד בתור הבקליינר שלו".

גיא אילוז. באדיבות המשפחה
גיא אילוז/באדיבות המשפחה

"זה הילד שלנו. זה אחד האנשים הכי מתוקים, הכי מקסימים, הכי חמודים, הכי חכמים, הכי מוכשרים שאנחנו הכרנו. גיא היה במסיבה ונחטף. אני יודע מה זה בשביל שמוליק, בשביל דוריס וגם בשבילנו", הוסיף בדמעות.

מתי כספי, שגם איתו עבד אילוז, ספד לו אף הוא בעמוד הפייסבוק שלו.

"גיא יקר ואהוב", כתב כספי, "בזמן שהייתי מוטרד שהכל יעבוד מאחורי הקלעים ועל הבמה, המבטים שלנו הצטלבו. מבטים ללא כתוביות וללא תרגום. מבט צנוע, חיוך ביישן, ושפת גוף שמעידה על מסירות והאהבה למה שעשית וכל אלה הרגיעו את ליבי. אף פעם לא פיספסתי את מי שעבד איתי. תמיד דיברתי והתייחסתי בגובה העיניים לכל מי שהיה במחיצתי, ללא קפריזות או פוזות ומבלי להתנשא. כל חיי נאחזתי בצוותים שעבדו איתי ובנגנים שלי. הם היוו המגן שהיית זקוק לו נפשית כי הם מילאו את המצברים שלי. אתמול בבוקר כשהתעוררתי קיבלתי ברכות לציון 74 שנים. התיישבתי כדי לבנות את הפאזל אבל אז התבשרתי שחתיכה אחת נעלמה. פרצתי בבכי. בכי של תסכול אבל בעיקר של למה...?".

"הלב שלי שבדרך כלל מתרגש, מתבודד ומתחזק מלראות סתם כלב ברחוב, הזדעזע. מעטים הפעמים שהרגשתי ככה בחיי. אני חושש גיא, שבקרוב גם אני לא אוכל לסייע לשבורים ולחלשים כי גם הנפש שלי מתחילה להיסדק... לכל דבר יש תשובה רק לאי הצדק אין. המבט והחיוך שלך ייחתמו בזיכרוני בכל פעם שאעלה לבמה", נפרד כספי.

גם שלום חנוך כתב לזכרו של אילוז, שעבד במופע המשותף שלו ושל כספי. "שלום, מתי וכל המוזיקאים, הטכנאים והעובדים בהפקת המופע המשותף, כואבים את החדשות האיומות על מותו של יקירנו גיא אילוז שנחטף כשהוא פצוע, לעזה. איש צעיר, חרוץ ומוכשר, חייכן ואדיב שכולו אהבה ומוזיקה. זכינו לעבוד לצידו, משתתפים בצער ההורים מישל ודוריס ושאר המשפחה היקרה. יהי זכרו ברוך", נכתב בעמוד הפייסבוק שלו.

עוד בוואלה!

משפחתו של גיא אילוז, שנחטף מהמסיבה ברעים, התבשרה כי הוא נרצח בשבי

לכתבה המלאה

אילוז, שהיה בן 26, גדל ברעננה והתגורר בתל אביב, נסע עם חבורת חברים גדולה ליהנות במסיבת הטבע ברעים. כשהתחילו האזעקות, הם עלו לרכבים והתחילו לנסוע משם עד שנורה צרור יריות לכיוון הרכב שבו היה.

"הייתה שיחה אחרונה אחרי שהוא התקשר למוקד 101 והעלו את אבא שלו ואותי על הקו", סיפרה לפני כשבוע אימו דוריס, "הוא סיפר לנו שהוא נפצע ביד והוא מדמם. הוא לא הצליח לעשות לעצמו חוסם עורקים. כשהעלו אותי לקו לא יכולתי כבר לדבר עם גיא כי שמענו יריות מאוד קרובות אז אבא שלו אמר 'אל תדברי שהוא לא יענה לך כי אמרנו לו להיות בשקט'. אמרתי לו 'גיא אני אוהבת אותך, תהיה חזק. אני אתקשר שמישהו יעבור ויאסוף אותך משם, אל תזוז'".

אילוז התחיל לנגן בגיטרה כבר בגיל 7, ומאז הוא לא יכול לעזוב את הגיטרה. "גיא הוא ילד שקט, מאוד חברותי", שתפה אימו בראיון, "בן הזוג שלי הוא תאורן של להקת היהודים וחבר טוב של חברי הלהקה. אז כבר מגיל קטן גיא היה מטייל איתם ומצטרף להופעות - אז באופן טבעי הוא נכנס למשפחה והתחיל לעבוד איתם יחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully