וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא צריך להיות תלוי באבא": הסרטון המצמרר של גל איזנקוט מגיל 11

7.12.2023 / 20:56

גל מאיר איזנקוט, בנו של הרמטכ"ל לשעבר, שנפל בקרבות בעזה, הופיע כילד בתכנית "מסע קיץ" בערוץ הילדים, סיפר על תחביביו ועל אהבתו לאקסטרים. טל מוסרי: "הוא היה ילד נפלא"

דובר צה"ל: "מחבק את משפחת איזנקוט, גל היה מלח הארץ"/דובר צה"ל

רס"ר במיל' גל מאיר איזנקוט, בנו של הרמטכ"ל לשעבר וחבר קבינט המלחמה גדי איזנקוט, נפל היום (חמישי) במלחמת עזה, בקרב בצפון רצועת עזה. איזנקוט, בן 25 מהרצליה, התגייס לשייטת 13 ועבר ליחידה המובחרת מגלן שם שירת כחובש קרבי. במילואים שירת כלוחם חי"ר בגדוד 699, בחטיבת המילואים 551.

כשהיה בן 11, השתתף גל איזנקוט בשעשועון הטלוויזיוני "מסע קיץ" בערוץ הילדים, ששודר בין 2002 ל-2012, המזכירה במידה מסויימת את הריאליטי "הישרדות". בתכנית, יצאו קבוצת בנים ובנות למסע בן מספר ימים במקומות שונים בארץ והתמודדו באתגרים שונים.

באחד הקטעים בתחילת התכנית בה השתתף, הציג את עצמו איזנקוט כך: "שלום, קוראים לי גל, אני בן 11 מהרצליה. התחביבים שלי הם להיפגש עם חברים, לנסוע על אופניים, ללכת לים, ללכת לצופים, אני הולך גם למכון כושר. אני מתאים ל'מסע קיץ' בגלל החוויה, בגלל האקסטרים, אני אוהב את זה. פעם חסכתי כסף לנעליים. לדעתי לחסוך זה ממש טוב בכללי, כי זה עוזר, אתה לא צריך תמיד להיות תלויי באבא ואמא שלך שיביאו לך כסף".

@hey.official2 גל אייזנקוט ז"ל בנו של הרמטכ"ל לשעבר נפל היום בעזה, השתתף בגיל 11 בתוכנית מסע קיץ #מלחמתחרבותברזל #שבעהבאוקטובר #מלחמה #חטופים #חיילים #פצועים #ישראל #israel #עזה #gaza ♬ צליל מקורי - היי!? העמוד הרשמי

טל מוסרי, אחד ממנחי התכנית, זוכר היטב את איזנקוט. "הוא היה ילד ביישן, חברותי ועוזר לכולם", אמר מוסרי לוואלה! תרבות. "מאוד רצה להיות חלק מהתכנית אבל בלי לחפש את אור הזרקורים. הקרין משהו מאוד פשוט, צנוע והכי ישראלי. אבא שלו עשה הכל כדי לתת לבן שלו את הבמה, בלי לדחוף אותו ובלי שיזכירו שהוא הבן של גדי איזנקוט. כבר אז הבנתי וראיתי איזה ילד נפלא גדל כאן ואיזה חינוך למצויינות, אהבת הארץ ודרך ארץ הוא קיבל. בצניעותו הוא כבש את כולנו. כנראה שבאמת אלוהים לוקח את הטובים ביותר".

הכוח שבו היה איזנקוט ביצע בבוקר סריקות בפאתי ג'באליה, באזור שייח זייד, זיו פיר פתוח, התקרבו אליו עם כוח של יהל"ם, ואז אירע פיצוץ של מטען חבלה. איזנקוט נפצע קשה מאוד בפיצוץ, פונה לבית החולים אסותא באשדוד ושם נקבע מותו. אביו, השר איזנקוט, היה באותו זמן בביקור בדרום בבסיס אוגדה 162 בעוטף ועודכן על התקרית בעת שאירעה. לאיזנקוט חמישה ילדים, גל היה בנו הצעיר.

עוד בוואלה!

השפה, השמחה שלפני, האימה בגוף ראשון - הכול מטלטל. כל הגוף כואב מול הסרט על הטבח ברעים

לכתבה המלאה
הותר לפרסום: גל איזנקוט, בנו של חבר קבינט המלחמה גדי איזנקוט, נפל בעזה. באדיבות המשפחה
גל איזנקוט, שנפל בעזה, ואביו, הרמטכ"ל לשעבר וחבר קבינט המלחמה, גדי איזנקוט/באדיבות המשפחה
גל איזנקוט בגיל 11 בתכנית "מסע קיץ" בערוץ הילדים. ערוץ הילדים, צילום מסך
גל איזנקוט בגיל 11 בתכנית "מסע קיץ" בערוץ הילדים/צילום מסך, ערוץ הילדים

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ מסר הערב בעקבות נפילת גל איזנקוט: "במהלך סיור היום במפקדת אוגדה 162 קיבלנו בשורות קשות, על נפילתו של גל, בנו של חברי גדי איזנקוט. גל לא היסס והתגייס למילואים למען המדינה שאותה חונך לאהוב כל חייו, ושאותה אהב בכל נימי נפשו. יחד עם כל עם ישראל אני שולח חיזוק גדול לגדי ולמשפחה כולה, וחיבוק גדול. כולנו מחויבים להמשיך ולהילחם למען המטרה הקדושה שבשמה נפל גל. גדי, אנחנו מכירים עשרות שנים. אצלך הבית הוא תבנית נוף מולדתה של המדינה. אני יודע כמה חזק אתה. כמה מאוחדת המשפחה שלכם. איך תמיד אתה שומר על הבית של כולנו, וגם על הבית האישי שלך. כך יהיה גם כעת, אני בטוח. אתה תשמור על המשפחה, וכולכם תשמרו האחד על השני חזקים. יהי זכרו של גל וזכר כל הנופלים במערכה על הבית של כולנו ברוך. גם בשמו, גם בשמם, אנחנו ממשיכים במשימה."

הנשיא הרצוג מסר בעקבות נפילתו של גל איזנקוט: "מיכל ואני דואבים וכואבים באבלם העמוק של גדי וחנה איזנקוט על נפילת בנם גל בקרבות ברצועת עזה. גדי סיפר לי לא אחת על גל, שהיה תבנית נוף משפחתו - ערכי, חותר למצוינות, ואהוב על כולם. כל חייו מקדיש גדי לביטחון ישראל, לצה"ל ולמדינה והיום הוא ומשפחתו משלמים מחיר כבד מנשוא. גל חונך מילדותו לאהבת העם והמולדת ופעל ברוח זו בכל רגע, גם בעת שנהרג. יחד עם העם כולו אני מחבק את משפחת השכול הישראלית, שקורבנה כבד וקשה מנשוא, ומתחייב - נמשיך לשמור על העם שלנו ועל מדינתנו האהובה, למענם ולמעננו. יהי זכרו של גל ושל הנופלים במלחמה ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully