וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: קרן הסיוע לאמנים של משרד התרבות גדלה פי ארבעה

14.12.2023 / 16:02

על רקע מלחמת עזה, הורחבה והוגמשה קרן הסיוע לאמני ישראל של משרד התרבות והספורט וקרן רבינוביץ' לאמנויות. לוואלה! תרבות נודע כי התקציב יעמוד על שישה מיליון שקלים, והגיל המינימלי להגשת בקשה למענק ירד מ-35 לגיל 28. כל הפרטים

עברי לידר מבצע את השיר "בחום של תל אביב" בהופעה בפני חיילי בסיס חיל האוויר רמת דוד שבצפון הארץ, בימי מלחמת עזה/חיל האוויר

פרסום ראשון: על רקע מלחמת עזה, הורחבה והוגמשה קרן הסיוע לאמני ישראל של משרד התרבות והספורט וקרן רבינוביץ' לאמנויות. לוואלה! תרבות נודע כי תקציב קרן הסיוע גדל פי ארבעה מתקציבו הרגיל ויעמוד על שישה מיליון שקלים. בנוסף, הגיל המינימלי לסיוע ירד לגיל 28, לאחר שבעבר הגיל המינימלי לקבלת סיוע היה 40 ומעלה ובתקופת הקורונה ירד ל-35. זאת במטרה לעזור יותר לחלק מהמצוקות הכלכליות של אמנים שנפגעו מהשלכות מלחמת עזה, כמו ביטול מופעים ואירועי תרבות. הקרן נקראה בעבר הקרן לסיוע לאמנים במצוקה ע"ש דודו דותן ומאז שינתה את שמה.

קרן הסיוע תיפתח להגשה היום (חמישי) באופן מקוון באתר משרד התרבות והספורט ובאתר הקרן ותיסגר ביום שישי, 19 בינואר 2024.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר בראיון עם טל שלו באולפן וואלה! 28 ביוני 2023. ראובן קסטרו
שר התרבות מיקי זוהר/ראובן קסטרו

"בשעתו הקשה של עם ישראל, אמני ישראל נרתמו בהתנדבות מלאה וללא כל תמורה, כדי לשמח ולעודד את המפונים ואת חיילי צה"ל מיד עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל", אומר שר התרבות והספורט מיקי זוהר. "ביקשתי להרחיב את קרן הסיוע לאמנים ולהגמיש את תבחיני הזכאות, על מנת שמי שזקוק לתמיכה בעת הזו יוכל להגיש בקשה לסיוע. אני מודה לצוות המקצועי במשרדי וליו"ר קרן רבינוביץ', גיורא עיני, על שיתוף הפעולה והנכונות לתמיכה נרחבת באמנים בעזרת הקרן".

לפני הרחבת קרן הסיוע לאמנים, הודיע משרד התרבות והספורט בין השאר על מתווה סיוע עבור מוסדות וגופי התרבות הכולל החזר של עד 70% מההפסדים שנגרמו כתוצאה מהמלחמה למוסדות התרבות והספורט, העומדים בתנאי הזכאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully