וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי האוסקר: "שבע ברכות" בחוץ, אבל עוד יש תקווה לישראל

עודכן לאחרונה: 22.12.2023 / 16:45

זוכה פרס אופיר לסרט הטוב ביותר לא העפיל לרשימה הקצרה בקטגוריית הסרט הבינלאומי הטוב ביותר. עם זאת, "גולדה" של גיא נתיב מופיע ברשימה הקצרה של המועמדים לפרס האיפור, ואילו "מכתב לחזיר" של טל קנטור ברשימה הקצרה בקטגוריית הסרט המונפש הקצר הטוב ביותר

מתוך הסרט "שבע ברכות"/באדיבות סרטי יונייטד קינג

"שבע ברכות", זוכה פרס אופיר לסרט הטוב ביותר, לא העפיל לרשימה הקצרה של המועמדים לפרס הסרט הזר הטוב ביותר של האקדמיה לקולנוע, ולא יתמודד על פרס האוסקר - כך הוכרז היום (חמישי). ישראל לא העפילה לרשימה הקצרה בקטגוריה זו מאז "פוקסטרוט" בשנת 2017, ומאז "הערת שוליים" לפני יותר מעשור לא העפילה לחמישיית המועמדים. הרשימה הסופית של המועמדויות בכלל הקטגוריות תתפרסם ב-23 בינואר.

עם זאת, בכל זאת תיתכן נציגות ישראלית באוסקר הקרוב, עם נציגויות ברשימות הקצרות בקטגוריות האחרות. ראשית, הסרט המדובר "גולדה" של גיא נתיב, על ראשת הממשלה בימי מלחמת יום הכיפורים, העפיל לרשימה הקצרה בקטגוריית האיפור.

בנוסף, הסרט הקצר "מכתב לחזיר" של הבמאית טל קנטור מופיע ברשימה הקצרה לסרט האנימציה הקצר הטוב ביותר. הסרט גרף גם את פרס אופיר לסרט הקצר הטוב ביותר. בקטגוריה זו מועמד גם "Wild Summon" של שאול פריד וקרני אריאלי.

"מכתב לחזיר" עוסק בזיכרון נעורים שרודף את הבמאית מאז שהייתה בתיכון: הכיתה שלה נפגשה עם שורד שואה, שסיפר להם כי חזיר הציל את חייו. אמנם החיה נחשבת טמאה ביהדות, אבל במקרה שלו היא התגלתה כמלאך שומר, וחצצה בגופה בינו לנאצים שחיפשו אחריו. הניצול היהודי לא שכח כמובן את החזיר, ושנים לאחר מכן כתב לו מכתב תודה. הסיפור הייחודי הזה התערב לקנטור בחלום, והזיכרונות האלה הותירו אצלה רושם עז. הוא לא הרפה ממנה גם בבגרותה, עד שלפני כמה שנים החליטה להפוך אותם ליצירה קולנועית שתעסוק במפגש של שורד השואה עם החזיר, ובמפגש של תלמידת בית הספר עם שניהם. התוצאה היא סרט אנימציה באורך 15 דקות, שהפך לאחד הסרטים הישראלים הקצרים המדוברים של השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully