וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד ענק: אלבום ישראלי מבין 10 אלבומי הג'אז הטובים של השנה

יותם זיו

עודכן לאחרונה: 2.1.2024 / 17:25

האלבום "Different Eyes" של הפסנתרן הישראלי-בינלאומי אוריאל הרמן דורג במקום החמישי בדירוג עשרת "אלבומי הג'אז של 2023" של עיתון הגרדיאן הבריטי, לצד בכירי הסצנה העולמית. "בימים הקשים האלו, שבהם כבר כמעט שכחנו מה זה לשמוח, זה היה מאוד מרגש בשבילי", מסר הרמן

מוזיקאי הג'אז אוריאל הרמן. רפאל שחרי,
גאווה ישראלית. מוזיקאי הג'אז אוריאל הרמן/רפאל שחרי

ההצלחה של מוזיקאי הג'אז הישראלים בעולם לא עוצרת: אלבום הג'אז "Different Eyes" של הפסנתרן הישראלי-בינלאומי אוריאל הרמן דורג במקום החמישי בדירוג עשרת "אלבומי הג'אז של 2023" של עיתון הגרדיאן הבריטי, לצד בכירי הסצנה העולמית.

זהו אלבומו השלישי של הרמן כמוביל, שיצא תחת הלייבל הבריטי "אובונטו מיוזיק" ביוני והושק במועדון הג'אז הנחשב "רוני סקוט" בלונדון. סיבוב ההופעות העולמי של האלבום נקטע בגלל המלחמה. הרמן עצמו בחר לעשות זאת וביטל הופעות שתוכננו באירופה ובברזיל.

עורכי הדירוג בגרדיאן ציינו את יכולותיו של הרמן ואת המגוון הרחב של ההשפעות המוזיקליות שלו, וכתבו: "ספקני ג'אז מתלוננים לפעמים שהז'אנר מעריך את הטכניקה על פני הנשמה, אבל 'עיניים שונות' של הפסנתרן הישראלי הצעיר אוריאל הרמן מפריך את הטענה בדרך חיננית במיוחד".

"בימים הקשים האלו, שבהם כבר כמעט שכחנו מה זה לשמוח, היה מאוד מרגש בשבילי לשמוע שהאלבום שלי נבחר כאחד מעשרת אלבומי השנה", מסר הרמן.

עוד בוואלה!

קורין אלאל חזרה לבמה לראשונה מאז הסרת הגידול. צפו בקטע מההופעה

לכתבה המלאה

האלבום החדש הוגדר על ידי הרמן כמסע מוזיקלי אישי, מילדותו בירושלים ועד להורות, ועובר בעולמות מוזיקליים שונים ובהם הומאז' לפרלוד של שופן, עיבוד ל"לואיזה" של המלחין הברזילאי ג'ובים וקטע שהוא מחווה למייקל ג'ורדן. האלבום נחתם בשיר ערש שהרמן הקדיש לבנו הבכור.

בנוסף להרמן, מנגנים באלבום האחים איתמר ואברי בורוכוב, בחצוצרה ובקונטרבס בהתאמה, אוריאל ויינברגר (כלי נשיפה), חיים פסקוף (תופים) ומעיין דוארי (כלי הקשה, ברצועה אחת באלבום).

  • עוד באותו נושא:
  • ג'אז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully