וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלי עטרי תחגוג יומולדת 70 במופע מיוחד בהיכל התרבות ת"א

עודכן לאחרונה: 2.1.2024 / 14:46

אחת הזמרות המצליחות והאהובות בישראל תחגוג יומולדת 70 בהיכל התרבות ב-6 במרץ, ומובטחים אורחים מיוחדים. בשבת הופיעה עטרי בעצרת למען החזרת החטופים מעזה, עם שירה "אין לי ארץ אחרת", ולפני כחודש חזרה אל אחד משיריה היפים, "ארץ טרוף ונביאים", בגרסה מחודשת

גלי עטרי וקורין אלאל מבצעות את "אין לי ארץ אחרת" בהפגנה נגד ההפיכה המשטרית, קפלן תל אביב, 4 במרץ 2023/סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: אסף דרעי

לרגל הגעתה לגיל 70 בשבוע שעבר, תקיים גלי עטרי הופעה חגיגית בהיכל התרבות, שתתקיים ב-6 במרץ. עטרי היא מהזמרות המצליחות והאהובות בישראל, שכבשה פסגות מוזיקליות רבות - היתה לזמרת השנה, שיריה כבשו את מצעדי הפיזמונים, שיחקה בסרטים ובסדרות טלווייזיה, זכתה באירוויזיון עם להקת חלב ודבש בשיר "הללוייה", הופיעה בהיכלי תרבות, בקיסריה ועוד. בהופעה תבצע מלהיטיה, שרבים מהם הפכו לקלאסיקות ישראליות, ומובטחים גם אורחים מיוחדים. מכירת הכרטיסים נפתחה הבוקר (שלישי) כאן.

בשבת האחרונה, עטרי הופיעה בעצרת למען החזרת החטופים מעזה, עם שירה "אין לי ארץ אחרת". לפני כמעט חודש חזרה אל אחד משיריה היפים, "ארץ טרוף ונביאים", מתוך אלבומה המצליח "צעד אחד לפני הנהר", שיצא בשנת 1988 והפך בגרסתו המחודשת לרלוונטי לימי מלחמה אלו, בעיסוקו בכאב ובקושי של החיים במדינת ישראל. השיר היה שיתוף פעולה נוסף בין עטרי למוזיקאי יצחק קלפטר, ששלשום מלאה שנה למותו, החתום גם על להיטיה "סוף העונה", "רק אתמול" ו"מה שאת אוהבת". את מילות "ארץ טירוף ונביאים" כתב ברוך פרידלנד ועל העיבוד וההפקה המוזיקלית חתום גלעד שמואלי. לשיר המקורי נוספו כעת שתי שורות חדשות שכתב פרידלנד: "החוזרים מן הכאב והדמעות, שולחים את היונים מן התיבות".

גלי עטרי. איתן טל,
גלי עטרי/איתן טל

בפרוייקט מיוחד של וואלה!, שפורסם במלאת חודשיים למלחמת עזה, כתבו אמנים ודמויות בולטות בחברה הישראלית ושיתפו בשינוי גרמה המלחמה להם ולמדינה. אחת מהם הייתה גלי עטרי, דודתה של שי-לי עטרי וינר מכפר עזה, שבעלה יהב וינר נרצח כשהגן על אשתו והתינוקת, שכתבה: "ב-7 לאוקטובר קרה אסון בעוטף עזה, שם גרה באושר ובכיף האחיינית שלי שי-לי עטרי וינר, בעלה יהב וינר ושייה התינוקת הבכורה שנולדה במזל טוב רק חודש לפני כן. אכן שמחה גדולה במשפחתנו ובמשפחת וינר, אחרי מאמצים גדולים של שי-לי ויהב להביא סוף סוף ילד לעולם. האזעקה העירה אותי בשבת בבוקר, בה בדרך כלל אני מתרפקת ומתפנקת במיטה עד שעה מאוחרת, וממלאת מצברים לקראת השבוע העמוס שבוודאי מחכה לי. הדבר הראשון שחשבתי עליו הוא מה קורה לשי-לי, ולא העליתי אז בדעתי שמחבלי חמאס נמצאים מעבר לחלון הממ"ד, והיא, יהב ושייה בסכנה אמיתית של מוות, הרי יש מכשול אדיר, תצפיתניות, מצלמות יורות, חיילי-צה"ל, כוחות קומנדו והליקופטרים בשמיים. מה כבר יכול היה להיות? התייחסתי לכך די באדישות, לדידי זו הייתה עוד חדירת מחבלים שעוד רגע יחוסלו, ועל כן אין צורך לדאוג, הכול יהיה בסדר. אני בדרך כלל לא חרדתית, ובטח לא היסטרית, אך מצד שני, אני לא מרגישה בנוח במצבים של אי-ודאות. אני רק רוצה להיות כל הזמן מעודכנת!

עוד בוואלה!

"יהב הגן על האחיינית שלי והתינוקת בגופו, ונרצח"

לכתבה המלאה

"כשהתחילו הידיעות העצובות להגיע, לא הרפיתי, כי שום דבר שהיה חשוב לי, כבר לא היה חשוב יותר. למרות ערפל הקרב, הסתבר שיהב הגן בגופו על משפחתו הרכה ונרצח, כדי לאפשר לשי-לי ולשייה להימלט בדרך נס, ולהינצל מגורל מר. ניעורו בי כוחות חבויים של חמלה, ורצון עז לעודד את שי לי, לחבק את שייה, ולעזור בכל דרך, כמעט בכל יום. ולא רק לשי-לי רציתי לעזור, הצטרפתי ברוח ההתנדבות האדירה בעם, והתגייסתי מייד להופעות בהתנדבות בפני המפונים, בקרב החיילים, בטקסים ועצרות הזדהות ותמיכה, שאני עושה עד היום, ולהרגיש שאני תורמת את חלקי הצנוע למאמץ המלחמתי, למען העם והמדינה. אין ספק שמשהו בי השתנה. סדרי העדיפות בחיים שלי השתנו, קיבלו פרופורציות, בצל המלחמה, משפחות החטופים בעזה, בצד המשך התמיכה הנפשית בשי-לי, ובהמשך חייה כאלמנה בת 34 עם תינוקת בת 3 חודשים".

"אבל אני 'לוקה' באופטימיות ומאמינה שיגיעו ימים טובים יותר, ושכולנו נצא מחושך לאור. לא עכשיו, אבל בקרוב, ושכולנו נחזור לשגרה, אולי חכמים יותר, אולי רגישים יותר, אולי מלוכדים יותר, אולי חומלים יותר, כי הרי אין לנו ארץ אחרת. ובעת קשה זו לישראל, כשחיילנו בסדיר ובמילואים מחרפים נפשם על הגנת העם והמולדת, אני נושאת תפלה לשלומם ומייחלת להשבת כל החטופים והנעדרים לחיק משפחותיהם. אמן כן יהי רצון".

  • עוד באותו נושא:
  • גלי עטרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully