וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה ישראלית: הסרט הישראלי "מכתב לחזיר" מועמד לאוסקר

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 9:55

הסרט הקצר של טל קנטור מועמד בקטגוריית סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר. בנוסף אליו, גם "גולדה" של הישראלי גיא נתיב מועמד בקטגוריית האיפור. קנטור: "אני המומה ונרגשת. זו נקודת אור בימים קשים כאלו". כל הפרטים

טריילר הסרט "מכתב לחזיר"/The Hive Studio, Miyu Productions

האקדמיה האמריקאית לקולנוע הודיעה היום (שלישי) על המועמדים בקטגוריות השונות, ויש בהם גם סרט ישראלי: "מכתב לחזיר" של טל קנטור, המועמדת בקטגוריית סרט האנימציה הקצר ביותר. נוסף לכך, "גולדה" של הבמאי הישראלי גיא נתיב זכה למועמדות בקטגוריית עיצוב השיער והאיפור.

לרשימת המועמדים המלאה לאוסקר

קנטור היא ילידת ותושבת ישראל, ואמנם הסרט הוא קו-פרודוקציה בינלאומיות, אבל היו מעורבים בו אנשי צוות ישראלים רבים, חלק ניכר מן ההפקה שלו היתה בארץ ועומד מאחוריו סטודיו אנימציה ישראלי - סטודיו הייב. בסרט תמכו בין השאר הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה וקרן גשר. הסרט זכה בפרס אופיר לסרט הקצר הטוב ביותר, והפך בכך לסרט האנימציה הראשון שזוכה בפרס. הוא יהיה זמין בקרוב לצופי yes.

"אני המומה ונרגשת, אין לי ממש מילים", מסרה קנטור. "זו נקודת אור בימים קשים כאלו. מרגש אותי לגלות שיש כזו הכרה אוניברסלית בסרט ובחשיבות המסר שלו, שקורא לריפוי, חמלה ותקווה - במיוחד עכשיו. המועמדות היא כבוד ענק בשביל הצוות המדהים של 'מכתב לחזיר', שבאינסוף כשרון ואהבה השקיעו את כל נפשם וליבם בכל פריים ופריים ביצירה הזו. תודה ענקית לכולם, ובמיוחד לעמית גיצלטר מסטודיו The Hive, שמלווה את המסע המיוחד של ההפקה הזו מהרגע הראשון".

מתוך הסרט "מכתב לחזיר". The Hive Studio, Miyu Productions,
מועמד לאוסקר. מתוך "מכתב לחזיר"/The Hive Studio, Miyu Productions

הסרט, שאורכו כ-17 דקות, מתבסס על זיכרון ילדות שרודף את הבמאית: הכיתה שלה נפגשה עם שורד שואה, שסיפר להם כי חזיר הציל את חייו. אמנם החיה נחשבת טמאה ביהדות, אבל במקרה שלו היא התגלתה כמלאך שומר, וחצצה בגופה בינו לנאצים שחיפשו אחריו. הניצול היהודי לא שכח כמובן את החזיר, ושנים לאחר מכן כתב לו מכתב תודה.

הסיפור הייחודי הזה התערב לקנטור בחלום, והזיכרונות האלה הותירו אצלה רושם עז. הוא לא הרפה ממנה גם בבגרותה, עד שלפני כמה שנים החליטה להפוך אותם ליצירה קולנועית שתעסוק במפגש של שורד השואה עם החזיר, ובמפגש של תלמידת בית הספר עם שניהם.

עוד בוואלה!

היא חלמה על חזיר שמציל יהודי בשואה. זה הפך לסרט מופתי ועטור פרסים

לכתבה המלאה

יש לציין כי ישראל אמנם מתקשה להשתחל לרוב הקטגוריות באוסקר, אבל הפכה בשנים האחרונות לאימפריה בכל הקשור לקטגוריות של הסרטים הקצרים: "עין לבנה" של תומר ששון היה מועמד לו ב-2021 ו"Skin" של גיא נתיב זכה בפרס ב-2018.


השנה, נתיב זוכה לייצוג באוסקר עם "גולדה" הודות לצוות האיפור ועיצוב השיער בראשותה של קארן הארטלי-תומאס. הצוות זכה למועמדות הנכספת בזכות עבודתו הנפלאה, שעזרה להלן מירן לעבור טרנספורמציה מושלמת ולשכנע בתפקידה של גולדה מאיר. מעניין לציין כי הוא יתחרה על הפסלון מול "המאסטרו" ו"אופנהיימר", שעוסקים גם כן באיקונים יהודיים - לאונרד ברנשטיין ורוברט אופנהיימר כמובן.

טקס האוסקר עצמו ייערך בלילה שבין ראשון לשני בעשרה במרץ, בלוס אנג'לס כמובן, וישודר בלעדית ב-yes.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully