וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עכשיו אתם מבינים למה קלינטון לא נשיאה": הרשת זועמת על קיפוח "ברבי" באוסקר

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 9:58

"ברבי" היה לשובר קופות עולמי עצום ולתופעת תרבות כאשר יצא לאקרנים ב-2023, אבל הכוכבת שלו מרגו רובי (שגם נמנית עם מפיקי הסרט) והבמאית גרטה גרוויג לא קיבלו מועמדויות לפרסי המשחק והבמאית, מה שהוביל לתגובות מחאה רבות, כולל של ריאן גוסלינג וסטיבן קינג

טריילר לסרט "ברבי"/באדיבות Tulip Entertainment

גרטה גרוויג נכנסה השנה לדפי ההיסטוריה, כשהפכה לבמאית הראשונה שמובילה לבדה שובר קופות החוצה את רף מיליארד הדולר. ליתר דיוק, הוא הכניס כמעט 1.5 מיליארד דולר, והפך לאחד הסרטים המצליחים של השנים האחרונות.

האם זה מספיק כדי לקבל מועמדות לאוסקר? לפי האקדמיה, לא. "ברבי" אמנם קיבל שמונה מועמדויות לאוסקר, כולל בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, אך לא בקטגוריית הבמאי. גם מרגו רובי, שגילמה את ברבי, נדחקה החוצה מרשימת השחקניות הטובות ביותר. לעומת זאת, ריאן גוסלינג קיבל מועמדות בקטגוריית שחקן המשנה על תפקידו בתור קן. ומי כן מועמדים בקטגוריית הבימוי? ארבעה גברים כמובן - מרטין סקורסזה ("רוצחי פרח הירח"), כריסטופר נולאן ("אופנהיימר"), יורגוס לנתימוס ("מסכנים שכאלה") וג'ונתן גלייזר ("אזור העניין"). רק במאית אחת מועמדת - ז'סטין טרייה הצרפתייה, על "אנטומיה של נפילה".

כצפוי, הרשת התמלאה בתגובות זועמות לכך שגוסלינג מועמד אבל גרוויג לא. "אולי זו פשטנות יתר, אבל המועמדויות הללו מוכיחות למה אנחנו לא נמצאים עכשיו בשנה השמינית לנשיאות של הילרי קלינטון", כתב האזרח המודאג בריאן בהר. "אף מועמדות לגרוויג? זה אמיתי"? צייץ הסופר סטיבן קינג. "האוסקרים תמיד היו גזענים באופן שיטתי, וזו דוגמה קיצונית של פטריארכיה", הוסיפה ד"ר זואי איירס. "זה אבסורד מוחלט", כתבה הפעילה החברתית שרלוט קליימר. רבים העירו על כך שההתעלמות של האוסקר מגרוויג מזכירה מהלך עלילתי מהסרט "ברבי", שנקודת המוצא שלו כזכור היא נשים שהפטריארכיה מדכאת אותם.

מתוך "ברבי". באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט,
גוסלינג כן, רובי לא. "ברבי"/באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט
sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ריאן גוסלינג, מי שכן קיבל מועמדות, לא חגג אותה אלא התייצב לצד גרוויג ורובי. "אין קן בלי ברבי, והסרט 'ברבי' לא היה קיים בלי גרטה גרוויג ומרגו רובי, שהיו אחראיות יותר מכל אחד אחר לסרט הזה, שעשה היסטוריה וחגגו אותו בכל העולם. אף אחד בסרט הזה לא היה זוכה להכרה לולא הכישרון, האומץ והגאונות שלהן. לומר שאני מאוכזב מכך שהן לא מועמדות יהיה לשון המעטה".

מגיבים אחרים ציינו ש"ברבי" בכל זאת התכבד בשמונה מועמדויות, כולל לגוסלינג, לאמריקה פררה בקטגוריית שחקנית המשנה וגם לגרוויג עצמה, יחד עם בן זוגה נוח באומבך, בקטגוריית התסריט המקורי. היה גם מי שהעיר: העובדה שזועמים על כך שגרוויג לא מועמדת כבמאית ומתעלמים מכך שהיא כן מועמדת כתסריטאית, מלמדת על הזלזול המתמשך של הקהל בחשיבותה של עבודת התסריט.

וגם: התגובות על כך שהאקדמיה משמרת ומקצינה את הפטריארכליות שלה מתעלמת מכך שלראשונה בהיסטוריה, קטגוריית הסרט הטוב ביותר כוללת שלושה סרטים שביימו נשים - "ברבי", "אנטומיה של נפילה" ו"חיים שלמים" של סלין סונג. קטגוריית הבימוי צפופה ותחרותית וכוללת חמישה מקומות בלבד. האם ייתכן ש"ברבי" נדחק החוצה ממנה מסיבה פשוטה: המצביעים והמצביעות פשוט חשבו שעבודת הבימוי של גרוויג פחות טובה מזו של ז'סטין טרייה ושל כריסטופר נולאן, למשל? בכל מקרה, עכשיו הסיכויים של "ברבי" ושל גרוויג לזכות בפרס התסריט המקורי הולכים ומתעצמים, ולו רק כפיצוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully