וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני מירושלים עשוי לייצג את איסלנד באירוויזיון - והמדינה עוקפת את ישראל בהימורים

עודכן לאחרונה: 25.1.2024 / 19:05

הזמר הפלסטיני בשאר מוראד, תושב מזרח ירושלים, צפוי להתמודד בקדם האירוויזיון האיסלנדי. במקביל מזנקת איסלנד בהימורים לזכות בתחרות ועוקפת בכך את ישראל שממשיכה לרדת

נועה קירל מבצעת את השיר "יוניקורן" בגמר אירוויזיון 2023 בליברפול, אנגליה/Corinne Cumming / EBU / כאן 11

הזמר הפלסטיני בשאר מוראד, תושב מזרח ירושלים, צפוי להתמודד בקדם האירוויזיון האיסלנדי ולא מן הנמנע שאף יזכה בו וייצג את ארצו בתחרות הזמר האירופית שתיערך בחודש מאי בשבדיה. במקביל - עם או בלי קשר להתמודדתו הצפויה של מוראד בתחרות - איסלנד מזנקת בהימורים לזכות בתחרות האירוויזיון הישר למקום השני (!) ועוקפת בכך את ישראל שממשיכה באופן עקבי לרדת בהימורים.

בשאר מוראד, 31, שיתף פעולה עם להקת הטארי, נציגת איסלנד בתחרות האירוויזיון שנערכה בתל אביב, בשיר "קלפי/צאמד", אשר זכורה מהנפת דגל פלסטין באירוע הגמר. מוראד, גיי מוצהר, נולד בדחיית אל בריד וגדל בבית חנינא. הוא גר כמה שנים בארה"ב, לאחר מכן שב למזרח ירושלים, והוא אף למד במשך שנה בבית הספר למוזיקה "רימון" שברמת השרון.

לאחר שאיגוד השידור האירופי הבהיר השבוע כי ישראל תשתתף באירוויזיון 2024 שייערך בשבדיה, רשות השידור של איסלנד הודיעה אתמול כי לאור המלחמה של ישראל נגד חמאס בעזה - היא תשקול את השתתפותה באירוויזיון. רשות השידור האיסלנדית - RUV - פרסמה הודעה שלפיה תחרות קדם האירוויזיון תיערך במדינה כמתוכנן אולם ההחלטה על השתתפותה של איסלנד באירוויזיון תתקבל "בהתייעצות עם הזוכה בקדם האירוויזיון". ברשות השידור הבהירו כי ההתלבטות לגבי ההשתתפות באירוויזיון נובעת מהביקורת על ישראל על חלקה במלחמה בעזה.

לפני כמה ימים הצטרפה הזמרת מונטיין, אשר ייצגה את אוסטרליה באירוויזיון 2021, לקריאה להחרים את ישראל באירוויזיון. בפוסט שפרסמה באינסטגרם שלה, היא התייצבה לצד לה זארה, שייצגה את צרפת באירוויזיון 2023, והודיעה כי היא צירפה את שמה לעצומה הקוראת להחרים את ישראל מהאירוויזיון שיתקיים בשבדיה השנה.

"התחרות פעלה נגד רוסיה כשהיא פלשה לאוקראינה ולכן אין שום סיבה לא לעשות אותו דבר עם ישראל, מדינה שביצעה מעשי זוועה אכזריים לא רק מאז אוקטובר 2023 אלא מאז הנכבה בשנת 1948", כתבה מונטיין. "אנחנו עדים כעת לנכבה שנייה בזמן אמת. חוסר אנושיות כזה הוא לא חלק מרוח האירוויזיון. זו תחרות שנועדה לאחד בין מדינות בשיתוף פעולה ואהבה. אתה לא יכול לקחת חלק בזה כשאתה רוצח אזרחים וילדים בכמויות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
להקת Hatari שייצגה את איסלנד באירוויזיון 2019 בתל אביב מניפה דגל פלסטין. צילום מסך, צילום מסך
מחאת איסלנד באירוויזיון 2019/צילום מסך, צילום מסך

במהלך קדם האירוויזיון שהתקיים בנורבגיה לפני כשבועיים, נרשמה מחאה נגד ישראל על ידי אחת הצופות שפרצה מהקהל לבמה, נעטפה בדגל פלסטין ולבשה חולצה שעליה נכתב "להחרים את ישראל". המנחים ההמומים נותרו ללא מילים ולא הגיבו. לאחר כמה שניות היא ירדה מהבמה והתחרות המשיכה כהרגלה.

כמה ימים לפני כן קראה הזמרת לה זארה, שייצגה את צרפת באירוויזיון האחרון בו התחרתה לצד נועה קירל, להדיח את ישראל מהתחרות בגלל המלחמה בעזה. "במהלך השתתפותי באירוויזיון, הייתה לי הזכות לפגוש קהל יוצא דופן, המורכב מאנשים נלהבים ומלאי אהבה. כולנו היינו מאוחדים בזכות המוזיקה, ושידרנו מסר של שלום ואהבה, גם מצד המשתתפים וגם מצד הקהל. כצפוי, כל האומה תמכה באוקראינה, ורוסיה הודחה מהתחרות", כתבה באינסטגרם הזמרת הקנדית-צרפתיה, ששמה האמיתי הוא פאטימה זאהרה חפדי.

"למרבה הצער, אנחנו עדים פעם נוספת לטבח, רצח עם של הפלסטינים, לצד מתקפות בגדה המערבית ובלבנון. אנחנו עדים לניסיון מחושב ומכוון להשתלט על האזור", הוסיפה. "האירוויזיון הוא תחרות פוליטית, ואני מודעת לכך שאמנים מפחדים מאוד להביע את עצמם. בכל מקרה, לציבור יש את הכוח להזיז הרים אם הוא רוצה בכך. הקהל שפגשתי היה חדור אהבה וכוח, וזו הסיבה שאני פונה אליכם. בואו נדיח את ישראל מהתחרות הזאת, בדיוק כמו שרוסיה הודחה, בגלל הזוועות שהיא מבצעת", סיכמה.

האצבע המשולשת של זארה באירוויזיון. צילום מסך מטוויטר, צילום מסך
האצבע המשולשת של לה זארה באירוויזיון/צילום מסך, צילום מסך מטוויטר

לה זארה סיימה במקום ה-16 בתחרות, שבה השתתפה עם השיר "Évidemment" ("ברור מאליו"). היא קיבלה חמישים נקודות מחברי השופטים ואולי ציפתה שהקהל יציל אותה, אך זה לא קרה - היא קיבלה ממנו 54 נקודות בלבד, וסיימה עם 104 נקודות שמיקמו אותה במקום ה-16 הלא מכובד. מיד לאחר ההכרזה על כך בשידור האירוויזיון, המצלמה התמקדה בה, והמוזיקאית הגיבה לתבוסה שלה בצורה יוצאת דופן - אצבע משולשת ישירות למצלמה כדי להראות לקהל מה היא חושבת עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully