וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלי תייצג את לוקסמבורג באירוויזיון: צפו ברגע ההכרזה המרגש - והפדיחה על הבמה

28.1.2024 / 9:54

הזמרת הישראלית טלי גולרגנט נבחרה לייצג את לוקסמבורג באירוויזיון 2024 בשבדיה והגיבה בהתרגשות: "אני לא יכולה לחכות כבר לאירוויזיון". מרוב התרגשות היא הפילה על הבמה את הפרס שניתן לה. צפו ברגעים המרגשים מהקדם שהתקיים אתמול

טלי גולרגנט/באדיבות RTL וטלי אשכולי הפקות

הזמרת הישראלית טלי גולרגנט הגיבה בהתרגשות רבה על הניצחון שלה בקדם האירוויזיון של לוקסמבורג ועל שליחתה לייצג את המדינה הקטנה באירוויזיון בשבדיה בחודש מאי הקרוב. "שלום אירופה", אמרה בסרטון שצילמה באינסטגרם שלה. "אני טלי ואני לא יכולה לחכות כבר לאירוויזיון בעיר מאלמו. תודה רבה, אני כל כך מתרגשת". צפו למעלה ברגעים המרגשים שבהם התבשרה בשידור חי על ניצחונה. היא עלתה לבמה, קיבלה פרחים ופרס - אך הוא נפל מידיה.

טלי בת ה-23, שנולדה בישראל ופועלת תחת השם Tali, תייצג כאמור את לוקסמבורג באירוויזיון. היא זכתה ברוב מוחץ בקדם האירוויזיון בלוקסמבורג גם בקולות הקהל וגם בנקודות השיפוט. היא זכתה עם השיר בעל השם הסמלי "Fighter. התחרות נערכה כחלק מחזרתה של לוקסמבורג לאירוויזיון אחרי 31 שנות היעדרות, והועברה בשידור חי ברשת RTL אל מיליוני צופים ברחבי אירופה.

טלי היא נכדתה של תמר (תמי) רוזנפלד, זמרת ישראלית משנות השבעים שאף הופיעה בפסטיבל הזמר בבנייני האומה בירושלים באותן שנים.

בחלק האמנותי במשדר השתתפה ידידת ישראל, זוכת האירוויזיון אן מארי דוד, והיא אף ענדה את הסיכה הצהובה לאות הזדהות והעלאת המודעות לחטופים הישראלים בעזה. את הסיכה והבקשה לענוד אותה היא קיבלה ממנהלה האישי הישראלי, אלון אמיר. אן מארי דוד זכתה באירוויזיון 1973 עבור לוקסמבורג והגיעה אל המקום השלישי כשייצגה את צרפת בתחרות שנערכה בירושלים בשנת 1979, כשלהקת חלב ודבש זכתה עם "הללויה".

צפו בביצוע של טלי לאחר זכייתה:

הזמרת טלי גולרגנט מופיעה בקדם אירוויזיון של לוקסמבורג, 27 בינואר 2024. RTL, צילום מסך
הזמרת טלי גולרגנט מופיעה בקדם אירוויזיון של לוקסמבורג/צילום מסך, RTL

טלי נולדה בישראל, בת לאמא ישראלית ואבא יהודי פרואני שעלה לארץ בגיל 18. משפחתה עברה בעקבות עבודתו של אביה לצ'ילה וארגנטינה, וכשהייתה בת 10 עברו ללוקסמבורג. לאחר התיכון עברה לניו יורק, שבה למדה תיאטרון ומוזיקה ושם היא גם גרה כיום. הקאמבק של לוקסמבורג לאירוויזיון פתח לה את התיאבון להתמודד בתחרות. זמן קצר לפני התחרות קיימנו (שבת) ריאיון עם טלי.

טלי, לשיר שלך קוראים "Fighter" ואח שלך השתתף בלחימה בעזה. תחשבי על זה בזמן שתשירי?

"ברור שאני אחשוב על אח שלי. ברוך השם, היום זאת הפעם הראשונה שהוא יצא מעזה. בשבילי זה ניצחון. הוא יצא והוא יראה אותי - אז ניצחתי. ברור שאני חושבת על אח שלי בשיר, אבל השיר גם מדבר על עצמי, על הכוח הפנימי שלי, על איך להתמודד עם כל הקריירה הזאת. אני גרה בניו יורק בדרך כלל, וזה שיר על איך אני מתגברת על כל הדחיות והכל בדרך להגיע למקום שאני נמצאת בו עכשיו".

בגלל המלחמה בעזה, התחרות השנה צפויה להיות קשה לישראלים, גם לנציג.ה מהארץ ואולי גם לך אם תבחרי.

"אי אפשר לדעת אם יתנכלו לישראלים בגלל המלחמה. זה משהו שאני לא יכולה לדעת. אבל המצב קשה, קשה. יש לי אח בארץ, הוא בצבא, זה עולם אחר. הלב שלי עם כל מה שקורה בארץ אבל אני בימים אלה פה, ומייצגת את לוקסמבורג, שזה גם בית בשבילי ואיפה שהלב שלי נמצא גם".

עוד בוואלה!

הישראלית טלי גולרגנט תייצג את לוקסמבורג באירוויזיון: "בדיוק היום אחי יצא מעזה"

לכתבה המלאה
הזמרת אן מארי דוד עונדת את סיכת החטופים הישראלים, קדם אירוויזיון לוקסמבורג 2024. RTL, צילום מסך
הזמרת אן מארי דוד עונדת את סיכת החטופים הישראלים בקדם האירוויזיון של לוקסמבורג/צילום מסך, RTL
הזמרת טלי גולרגנט. באדיבות המצולמים
הזמרת טלי גולרגנט/באדיבות המצולמים

בעקבות מלחמת עזה, נשמעו לא מעט קולות באירופה שקראו להחרים את ישראל מהאירוויזיון השנה, בין השאר מצד שני מתמודדים בקדם אירוויזיון הפיני, הזמרת לה זארה שייצגה את צרפת באירוויזיון 2023 וגם רבים באיסלנד. "לגביי הקריאות לחרם, מה שאני חושבת כישראלית, שהאירוויזיון זה פסטיבל מוזיקה ואנחנו פה כדי להיות ביחד, לחגוג מוזיקה ולאחד את כולנו דרך תרבות", אומרת טלי לוואלה! תרבות. "אני חושב שכל הקריאות לחרם זה שיט, זה סתם, זה מטורף וזאת פשוט שנאה. אנחנו פה כדי לעשות משהו ביחד עם מוזיקה, ולא משנה מאיפה אתה".

בקדם באיסלנד מועמד פלסטיני מוביל ממזרח ירושלים, בשאר מוראד, שהביע בתקשורת מחאה על פעולות ישראל בעזה אבל "שכח" לציין את טבח ה-7 באוקטובר.

"או מיי גאד, זה מטורף כל הפוליטיקה הזאת, זה קשוח וקשה לשמוע על זה. האמת שלא ידעתי מזה כי אני מנותקת. אני בדאגה כל הזמן עם אח שלי והמשפחה שלי".

את רואה את עצמך מתישהו חוזרת לישראל ומתמודדת על ייצוג ישראל באירוויזיון?

"האמת שזה ממש מצחיק, אחרי שכבר הייתי באודישנים לקדם אירוויזיון בלוקסמבורג, קיבלתי שיחה מהארץ, מ'הכוכב הבא', אחרי שמצאו אותי באינסטגרם, הזמינו אותי לבוא. אמרתי, איזה מטורף שגם בישראל מעוניינים. ברור שאני רואה סיכוי שאחזור לארץ ואתמודד בעתיד על ייצוג ישראל באירוויזיון. כל המשפחה שלי בארץ. בדוק".

המפיקה טלי אשכולי והבמאי משה קפטן. ראובן קסטרו ורפי דלויה, מערכת וואלה!
מובילי הצוות הישראלי הנרחב שמאחורי קדם האירוויזיון של לוקסמבורג: המפיקה טלי אשכולי והבמאי משה קפטן/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו ורפי דלויה

טלי היא ממש לא הנציגות היחידה של ישראל בקדם בלוקסמבורג - וגם לא הטלי יחידה. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, על התחרות בלוקסמבורג מנצחת המפיקה הישראלית הוותיקה טלי אשכולי ובמאי המופע הוא משה קפטן, המנהל האמנותי של הבימה. אשכולי מתמחה בהפקות בינלאומיות ובין השאר הפיקה את אירוע האירוויזיון 2019 בתל אביב ואת תחרות מיס יוניברס 2021 באילת. קפטן ביים את התכנית האמנותית באירוויזיון 2019 שהתקיים בתל אביב, וכן ביים תכניות טלוויזיה שונות ובהן "הזמר במסיכה", "הישרדות", "אקס פקטור" ו"דה וויס".

וזה לא סוף "הכיבוש הישראלי" בלוקסמבורג: המנהל המוזיקלי הוא טל פורר, הכוריאוגרפית היא מור חממי, במאי הניידת הוא אמיר אוקרייניץ, מעצבי הבמה הם אבי פחימה ומאיה חנוך, מעצב התאורה הוא דקר אזולאי, הסטייליסט עומר יהב, יוצר הוידאו ארט הוא קורן בר, מנהלת הבמה היא רותי רון וגם הרקדנים, הסאונדמנים ואנשי צוות נוטספים הם ישראלים. אם זה לא מספיק, אז ללוקסמבורג הגיע גם אלון אמיר, מנהלה של הזמרת אן-מארי דוד שהוזמנה להופיע בתחרות.

לוקסמבורג היא אחת משבע מייסדות האירוויזיון. לאחר שהשתתפה בתחרות משנת 1956 ועד 1993 - פרשה ממנה. היא זכתה באירוויזיון חמש פעמים, והיא בין המדינות היחידות שניצחו בתחרות פעמיים ברציפות, לצד ישראל, ספרד ואירלנד. בין השאר זכתה עם השירים "Tu te reconnaîtras" של אן-מארי דוד ו"Poupée de cire, poupée de son" של פראנס גל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully