וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדינת רצח; פאק ישראל": קריאה לפטר את השחקן ג'ון קיוזאק בשל אנטישמיות

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 9:49

מאז טבח 7 באוקטובר השחקן האמריקאי ג'ון קיוזאק משתף ל-1.8 מיליון עוקביו פוסטים הקוראים להשמדת ישראל, מכילים עלילות דם אנטישמיות, מנקים את החמאס מאשמה ומכחישים פשעי מלחמה מצד ארגון הטרור. הארגון היהודי Stop Antisemitism עודד את הציבור לדרוש את פיטורי השחקן

השחקן ג'ון קיוזאק, 2017. Manny Hernandez / Getty Images, GettyImages
השחקן ג'ון קיוזאק, 2017/GettyImages, Manny Hernandez / Getty Images

השחקן ג'ון קיוזאק שב לעורר סערה עם התבטאויות אנטישמיות ואנטי-ישראליות קיצוניות. מאז טבח 7 באוקטובר הוא משתף בקצב גבוה לקהל עוקבים ב-X המונה 1.8 מיליון איש, פוסטים הקוראים להשמדת ישראל ומכילים עלילות דם אנטישמיות.

בפיד שלו קיוזאק מסקר באופן פעיל את המתרחש בכל הנוגע למלחמת ישראל בחמאס, ועושה זאת בצורה חד צדדית. הוא חגג את הגשת התביעה נגד ישראל לבית הדין הבינלאומי בהאג, ובמקביל מתח ביקורת על מדינות המערב על השעיית המימון לאונר"א בשל מעורבותה בתקרית ה-7 באוקטובר, וכינה את הפסקת המימון "פשע קולקטיבי". בפוסטים שונים כינה את ישראל כינה "מדינת רצח" ועלב "שתזדיין ישראל".

אך לא מדובר רק בדעות על אירועי היום אלא בעלילות דם של ממש ותיאוריות קונספירציה אנטישמיות. אלה נעות בין השוואת העם היהודי לעליונות לבנה ועד להכחשת פעולות חמאס. בנוסף, קיוזאק משתף פוסטים ממשתמשים אנטישמיים אחרים, כאלה שמכנות את נתניהו "חזיר ציוני" ואף עולצות על מודעות אבל של "ציונים" - אף שהוא טוען שציוץ מחדש אינו הסכמה עם התוכן.

ציוץ אנטישמי שהשחקן ג'ון קיוזק שיתף מחדש. X, צילום מסך
ציוץ אנטישמי שג'ון קיוזק פרסם מחדש/צילום מסך, X

קיוזאק אף מגיב בבוטות ובקללות לאלה שטוענים נגדו הן בפיד עצמו והן בהודעות פרטיות. "אני לא עובר למזרח כי אני רוצה לשלוח לך תמונות של ילדים נחנקים מדמם", כתב לאחד שהציע לו לוותר על הפריבילגיות המערביות שלו, ו"צדק לכולם - או לאף אחד", כתב לאחרת בהודעה פרטית שהיא שיתפה לאחר מכן.

גם בעבר קיוזאק הפגין את האנטישמיות שלו. מעבר לביקורת המתמדת כלפי ישראל במבצעים הצבאיים לאורך השנים, ב-2019 שיתף מחדש פוסט עם כרזה של יד ענק עם מגן דוד המוחצת בני אדם, והכיתוב "כדי להבין מי שולט עליכם, פשוט גלו את מי אסור לכם לבקר". אחרי שספג ביקורת רבה הוא הסיר את הפוסט וטען שבוט השתלט לו על החשבון.

עוד בוואלה!

סוזן סרנדון מתנצלת על ההערה האנטישמית: "עשיתי טעות איומה"

לכתבה המלאה

בתגובה לתכניו של קיוזאק, הארגון היהודי Stop Antisemitism הכתיר אותו כ"אנטישמי השבוע" מאחר ש"הכחיש את מקרי האונס של 7 באוקטובר, קרא לחמאס 'ארגון צדקה' וטען בטירוף ש'חמאס מומן על ידי ממשלת ישראל'". בלינק המצורף לפוסט מפורטים מעלליו ולבסוף ישנו קישור למייל של הסוכן שלו וקריאה לציבור לדרוש שיפסיק לייצג אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully