וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב טירוף בהופעה של אביהו פנחסוב מול חיילים, צה"ל זועם: אירוע חמור שיתוחקר

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 13:27

לאחר הופעתו בסוף שנה שעברה בפני חיילי מילואים שיצאה משליטה ובעקבותיה נאסר עליו להופיע בפני חיילים, הצבא התיר לפנחסוב להופיע שוב. אמש הוא פשט את חולצתו ומכנסיו ורקד עם חיילים נטולי חולצה. צה"ל: "התנהלות החיילים בסרטון חמורה. החיילים בסרטון יטופלו"

אביהו פנחסוב מופיע בפני חיילים במהלך מלחמת עזה/ניר הדר

הזמר אביהו פנחסוב חזר להופיע בפני חיילים, באישור צה"ל, וגם הפעם היה שמח - זאת לאחר סערת הופעתו בסוף שנה שעברה בפני חיילי מילואים שיצאה משליטה ובעקבותיה נאסר עליו להופיע בפני חיילים. בינואר התיר הצבא מחדש למוזיקאי להופיע בשטחו. היום העלה לחשבון האינסטגרם שלו סרטון עם קטעים מהופעתו אתמול בפני גדוד המילואים 8149 של החטיבה הדרומית באוגדת עזה, ובה הוא נראה לאחר שפשט את חולצתו ומכנסיו, רוקד ומתערטל עם חיילים שהורידו גם הם את חולצתם, מבצע "גלישת קהל" על החיילים ומעיף את דגל ישראל על החיילים. "היה חלום, השאירו גם טיפים", כתב פנחסוב לצד הסרטון. צפו (מעל).

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "התנהלות החיילים בסרטון הינה חמורה ועומדת בניגוד לפקודות צה"ל. האירוע לא אושר בצירים המקובלים ומתוחקר על ידי המפקדים, והחיילים בסרטון יטופלו במענה פיקודי בהתאם. כמו כן הובהרו וחודדו הנהלים והפקודות".

אביהו פנחסוב מופיע בפני חיילים במהלך מלחמת עזה. ניר הדר,
אביהו פנחסוב מופיע בפני חיילים במהלך מלחמת עזה/ניר הדר

לפני כחודשיים, צה"ל אסר על הופעותיו של אביהו פנחסוב בבסיסים. זאת, בעקבות הופעתו בהתנדבות לפני חיילי מילואים שיצאה משליטה בתחילת נובמבר. פלגת לוחמים במילואים, ביניהם לוחמי יחידת האלפיניסטים, ארחה את פנחסוב במוצב בצפון. מסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראה כי במהלך המופע הטריף פנחסוב את החיילים, עד כדי כך שבשלב מסוים הוא נשאר בתחתונים בלבד, והם ללא חולצה, ובסופו של דבר הוא אף קפץ עליהם ורקד איתם תוך שכמה מהם מנופפים בנשק האישי שלהם. אחרי המופע העלה פנחסוב סרטון לאינסטגרם וכתב: "ראיתי אתמול אריות בחרמון!". בצבא אמרו כי "ההופעה לא עמדה בפקודות הצבא ולכן הוחלט כרגע שלא להזמינו להופעות בבסיסי צה"ל".

מפקדים בכירים בגבול הצפון ממש לא אהבו את מה שהתרחש במהלך ההופעה במוצב והחליטו להשעות פלגת לוחמים שלמה על רקע ענייני משמעת. עקב כך הוטל העומס על שאר הפלוגות במרחב שלא השתתפו בהופעה. הם נאלצו לשהות במארבים במשך פרקי זמן ארוכים הרבה יותר ולבצע משימות הגנה נוספות. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, אלו שתועדו בסרטונים משקשקים בנשק האישי שלהם הושעו לאלתר משירות מילואים ונשלחו הביתה.

הנושא הובא לטיפולו של מפקד אוגדה 210 תא"ל ציון רצון, שהחליט על השעיה זמנית של הפלגה מפעילות מבצעית במלחמה עד לבירור מה שהתרחש בשטח. גורם צבאי אמר: "פרט לאווירה והשימוש באלכוהול, אין כל כוונה להסכים לבעיות בטיחות. משמעת היא מעל הכול. נדרשה התערבות פיקודית בענייני משמעת לאחר שחיילים שיחקו עם הנשק. זה חמור מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אביהו פנחסוב מופיע בפני חיילים במהלך מלחמת עזה. ניר הדר,
אביהו פנחסוב מופיע בפני חיילים במהלך מלחמת עזה/ניר הדר

הסרטון שעורר סערה

לאחר סדרת שיחות ורענון הנהלים, הוחלט כעבור כמה ימים להחזיר את הלוחמים במילואים לפעילות מבצעית בכפוף לשיחות ונוהל קרב מסודר. מילואימניקים בגבול הצפון מתחו ביקורת על ההתנהלות כלפי הלוחמים: "מדובר באנשים שכבר חודש ימים לא נמצאים בבית. הם שמחו, פרקו מתח, אפשר היה לגלות סבלנות כלפיהם, במיוחד שאף אחד לא מתלונן על התנאים באזור ועל המצב הביטחוני. אפשר היה להתנהג אחרת. ההחלטה להוריד אנשים מלחימה פגעה באווירה ובמצב רוח".

דובר צה"ל מסר אז כי "לוחמי מילואים שהתפרעו ושיחקו בנשק הושעו זמנית מפעילות מבצעית. האירוע תוחקר והתקיימה שיחה פיקודית בנושא, במהלכה הובהר כי ההתנהלות אינה עומדת בקנה אחד עם ערכי ופקודות צה"ל. חלק מהלוחמים כבר חזרו מאז לתפקידם. שירות המילואים של לוחמי היחידה אשר שיחקו בנשק הופסק לאלתר".

בתחילת דצמבר, אמר פנחסוב בסרטון שהעלה בחשבון האינסטגרם שלו: "אני רוצה לבקש סליחה מכל החיילים ששולחים לנו בקשות יום יום. אנחנו בשבועיים האחרונים מנסים לעשות כל מה שאפשר בשביל להגיע אליכם אבל מסתבר שהצבא הוציא צו איסור נגדי להיכנס לבסיסים ולהופיע מול חיילים. הוא לא מאשר. הוא לא מאשר אותי גם בשטחי כינוס, גם בבסיסים, אבל הכל טוב, אנחנו באים בטוב. אנחנו נמצא את הדרך עכשיו איך בכל זאת לפגוש אתכם ברגע שיינתן. אנחנו עובדים גם על הופעה גדולה בשבילכם. חושבים עליכם, אוהבים אתכם, נמצא את הדרך. מי שצריך עזרה ממני בלי קשר אני יכול להגיע אליו הביתה עם קסילופון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully