וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלי פרסים במהלך רצח עם": מפגינים פרו-פלסטינים מתכננים להפריע לטקס האוסקר

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 9:27

מספר ארגונים חברו כדי ליצור צעדה גדולה שתחסום ותפריע לתנועה בצהרי היום, שעה שההכנות האחרונות לטקס בעיצומן ומאות האורחים צפויים להגיע

הפגנה פרו פלסטינית בוושינגטון, מול הבית הלבן, 9 באוקטובר 2023. רויטרס
הפגנה פרו פלסטינית בוושינגטון, מול הבית הלבן, 9 באוקטובר 2023/רויטרס

מספר ארגונים פרו-פלסטינים מתכננים ליצור הפגנה גדולה בלוס אנג'לס לקראת טקס האוסקר, שייערך הלילה, כך מדווחים כלי התקשורת בארצות הברית. המארגנים מצפים שמאות אנשים יופיעו כדי לצעוד, לחסום, להפריע לתנועה - כל זה בדרישתם להפסקת אש מיידית וקבועה והפסקת "המצור על עזה וכיבוש פלסטין".

הארגון "עובדי קולנוע עבור פלסטין" שיתף הצהרה באינסטגרם בשיתוף עם האגף הלוס אנג'לסי של "הקול היהודי לשלום", וקרא לאנשים להיפגש בסינרמה דום ביום ראשון בשעה אחת בצהריים, שעון מקומי, לצעדה. מדובר בארבע שעות לפני תחילת הטקס, שבמהלכן נעשים הארגונים האחרונים ומגיעים מאות האורחים.

"דעתנו לא תוסח על ידי תעשיית הבידור", נכתב בפוסט. "נמשיך לקרוא להפסקת אש קבועה ולשחרור הפלסטינים. בואו נתגייס ונצא לרחובות כדי להראות שאנחנו מסרבים להסיט את המבט מרצח העם המתמשך הזה! הפסקת אש עכשיו!".

הפגנות אלימות ואנטישמיות הן כבר דבר מובן מאליו בארצות הברית. משטרת לוס אנג'לס נערכת אליהן בכוחות מתוגברים ותנסה לשמור על האיזון בין חופש הביטוי והצורך לאפשר לטקס להתקיים כמתוכנן. אפשר להניח שבגלל הפרופיל הגבוה של האירוע, ההפגנות לא ייצאו משליטה.

בניו יורק טיימס חזו שהנאומים לא יהיו פוליטיים, כי הזוכים יפחדו על הקריירה שלהם. העניין הוא שהמרוץ לאוסקר כבר יהיה מאחוריהם, וחלק מהמנצחים יגיעו מחוץ להוליווד אז פחות אכפת להם. בין השמות שיהיה מעניין לעקוב אחר דבריהם: ג'ונתן גלייזר, הבריטי-יהודי שצפוי לזכות באוסקר הבינלאומי על "אזור העניין", וכבר התבטא לאחרונה נגד ישראל; ארתור הררי, הצרפתי-יהודי שצפוי לזכות באוסקר על התסריט המקורי על התסריט שכתב יחד עם זוגתו ז'סטין טרייה ל"אנטומיה של נפילה", וכבר נשא נאום אנטי-ישראלי בטקס פרסים צרפתי לפני חודש וחצי.

הבמאית הטוניסאית קאוטר בן-הנייה היא השם האנטי-ישראלי הבולט בעונת הפרסים הנוכחית. היא זכתה עם סרטה התיעודי "ארבע בנות" בפרסים רבים ותמיד ניצלה את ההזדמנות לתקוף את ישראל, וגם סירבה מלכתחילה שסרטה יוקרן פה. אם הלהיט שלה, שבדיוק עלה בנטפליקס בארצות הברית, יפתיע את "20 יום במריפול" ויזכה בקטגוריית הדוקו - הרי זה ודאי יהיה הנאום הפוליטי הבוטה של הערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully