וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמודדים, המגישים והלו"ז: כל מה שצריך לדעת לקראת טקס האוסקר

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 9:10

באיזה שעה מתקיים טקס האוסקר, איך אפשר לראות אותו, מי הסרטים הבולטים ומי יתקוף את ישראל על הבמה? כל מה שצריך לדעת לקראת טקס האוסקר הלילה

טריילר לסרט "אופנהיימר"/באדיבות Tulip Entertainment

באיזה שעה הטקס ואיך אפשר לראות אותו?

הטקס יתקיים הלילה - כלומר, בלילה שבין ראשון לשני שעון ישראל. הוא יתחיל באחת בלילה וצפוי להסתיים בארבע וחצי. שימו לב שמדובר בשעות מוקדמות מן הרגיל, גם כי הזיזו אותו שעה קדימה מלכתחילה כדי שאפילו אם יתאחר יישאר בחלון הפריים-טיים (לפי האזור המזרחי בארצות הברית), וגם כי הזיזו הלילה את השעון בארצות הברית, אבל עוד לא אצלנו. בקיצור, אם בעבר התעוררתם בשש וחצי בבוקר כדי לכל הפחות להספיק לראות את סוף הטקס - תשכחו מזה.

ואם בכל זאת אתם אמיצים מספיק כדי להישאר ערים בשעות הכי קטנות של הלילה, תוכלו לראות את הטקס ב-yes MOVIES DRAMA וב-+STING. הגרסה הערוכה והמתורגמת שלו תהיה זמינה באותם מקומות ביום שלישי ב-21:00.

מי הסרטים הבולטים בטקס?

הכוכב הגדול של הטקס צפוי כמובן להיות "אופנהיימר", הלהיט המהולל של כריסטופר נולאן עם קיליאן מרפי כמדען היהודי שעמד מאחורי פצצת האטום. הוא צפוי לזכות בשבעה-שמונה פסלונים, כולל בקטגוריות החשובות ביותר - סרט, במאי, שחקן ראשי, שחקן משנה (רוברט דאוני ג'וניור), צילום, עריכה ומוזיקה מקורית, ואולי גם סאונד ותסריט מעובד, קטגוריה שבה הפייבוריט הוא "מעשייה אמריקאית".

"ברבי" אמנם הצליח בקופות עוד יותר מ"אופנהיימר", אבל יסתפק בשניים-שלושה פסלונים לכל היותר - בקטגוריית השיר המקורי ואולי גם בקטגוריית עיצוב התלבושות, עיצוב ההפקה והתסריט המעובד. "מסכנים שכאלה" עשוי לזכות בפרס השחקנית הראשית הודות לאמה סטון, ואולי גם בפסלון או שניים נוספים בקטגוריות "טכניות" כמו איפור. "נשארים לחג" יזכה בפרס שחקנית המשנה - דה'ויין ג'וי רנדולף.

"אזור העניין", סרט השואה המדובר שעלה השבוע לאקרנים בארץ, הוא הפייבוריט הברור בקטגוריית הסרט הבינלאומי. "אנטומיה של נפילה" הצרפתי צפוי לזכות בקטגוריית התסריט המקורי.

מה הקטגוריה הכי מותחת בטקס?

קטגוריית השחקנית הראשית. בשאר הקטגוריות הבולטות זהות הזוכה די ברורה, וכל תוצאה אחרת תיחשב הפתעה. בקטגוריית השחקנית הראשית המצב הוא פיפטי/פיפטי, כמו שאומרים באנגלית, והתחזיות חצויות לגבי התוצאה: האם זו תהיה לילי גלדסטון מ"רוצחי פרח הירח", שתהפוך בכך לילידה האמריקאית הראשונה שזוכה בקטגוריה הזו, או אמה סטון מ"מסכנים שכאלה", שתיכנס כך בגיל 35 בלבד למועדון המצומצם של שחקניות שזכו בקטגוריה פעמיים (היא כבר זכתה על "לה לה לנד").

עוד בוואלה!

ההישגים המדהימים של "אופנהיימר" ובילי אייליש והתקווה הישראלית: תחזית האוסקר המלאה

לכתבה המלאה

מה צפויים להיות הרגעים הגדולים בטקס?

לרבים מן הזוכים והזוכות זו תהיה זכייה ראשונה, אחרי קריירה לא קצרה, כך שזה יהיה רגע מרגש מבחינתם ומבחינת המעריצים שלהם. מדובר למשל ברוברט דאוני ג'וניור ובכריסטופר נולאן. סטיבן ספילברג נמצא ברשימת מגישי הפרסים ומעניין אם בחרו בו להגיש את הפרס לנולאן. זו תהיה העברת שרביט בין שני הבמאים ההוליוודיים הבולטים בדורם.

הזוכה בקטגוריית הדוקו צפוי להיות "20 יום במריופול" על הפלישה הרוסית הברוטלית לאוקראינה, ונאום הזכייה של הבמאי מסטיסלב צ'רנוב בוודאי יהיה חזק ויזכה במחיאות כפיים רמות.

בעולם אחר לחלוטין, הטקס צפוי להגיע לשיאו עם ביצוע של ריאן גוסלינג ל-"I Am Ken" מ"ברבי".

"אופנהיימר". © Universal Studios,
הכוכב של הטקס. מתוך "אופנהיימר"/© Universal Studios

מה הנקודה הישראלית בטקס?

אחד המועמדים בקטגוריית סרט האנימציה הקצר הוא "מכתב לחזיר" של טל קנטור. צריך להדגיש: היו ישראלים שזכו בעבר באוסקר, אבל זה לא היה על סרטים ישראלים. משה מזרחי זכה בקטגוריה הבינלאומית על "כל החיים לפניו" הצרפתי. גיא נתיב זכה באוסקר לסרט הקצר על "סקין", שצולם באמריקה, התרחש באמריקה ודיבר אנגלית.

"מכתב לחזיר" הוא סרט ישראלי - הפקה משותפת עם צרפת, כמו הרבה סרטים ישראלים, אבל ישראלי ברמ"ח איבריו. הבמאית נולדה, גדלה וחיה פה, והסרט דובר עברית ומתרחש בישראל, עם דמויות ישראליות. זכייה כזו עוד לא היתה לנו. צריך גם לציין שבמידה וזה יקרה, יש עוד משמעות: שניים מהזוכים השנה יהיו "סרטי שואה" - גם "מכתב לחזיר" וגם "אזור העניין", ואפשר גם להכניס את "אופנהיימר", המתרחש על רקע השואה שהיא מוטיבציה עיקרית מבחינת המדענים היהודיים לבנות את הפצצה שתסיים את המלחמה.

למרבה הצער, ההנחה כרגע היא שהאקדמיה תבחר להעניק את הפסלון לסרט אחר - "War is Over", שהפיק שון לנון על פי המוזיקה של הוריו ג'ון ויוקו, ומעביר בצורה ילדותית מסרים פציפיסטיים נאיביים, שמתברר כי יש להם קונים גם חמישה עשורים לאחר צאת השיר. את הסרט ביים דייב מולינס, שיש לו קילומטרז' עשיר בפיקסאר, מה שהופך אותו למקושר בתעשייה, וגם זה יעזור לגייס קולות.

מתוך הסרט "מכתב לחזיר". The Hive Studio, Miyu Productions,
התקווה הישראלית. מתוך "מכתב לחזיר"/The Hive Studio, Miyu Productions

האם יזכירו את ישראל ועזה בטקס?

הפגנות אלימות ואנטישמיות הן כבר דבר מובן מאליו בארצות הברית. לפי דיווחים בתקשורת האמריקאית, משטרת לוס אנג'לס נערכת אליהן בכוחות מתוגברים ותנסה לשמור על האיזון בין חופש הביטוי והצורך לאפשר לטקס להתקיים כמתוכנן. אפשר להניח שבגלל הפרופיל הגבוה של האירוע, ההפגנות לא ייצאו משליטה.

בניו יורק טיימס חזו שהנאומים לא יהיו פוליטיים, כי הזוכים יפחדו על הקריירה שלהם. העניין הוא שהמרוץ לאוסקר כבר יהיה מאחוריהם, וחלק מהמנצחים יגיעו מחוץ להוליווד אז פחות אכפת להם. בין השמות שיהיה מעניין לעקוב אחר דבריהם: ג'ונתן גלייזר, הבריטי-יהודי שצפוי לזכות באוסקר הבינלאומי על "אזור העניין", וכבר התבטא לאחרונה נגד ישראל; ארתור הררי, הצרפתי-יהודי שצפוי לזכות באוסקר על התסריט המקורי על התסריט שכתב יחד עם זוגתו ז'סטין טרייה ל"אנטומיה של נפילה", וכבר נשא נאום אנטי-ישראלי בטקס פרסים צרפתי לפני חודש וחצי.

הבמאית הטוניסאית קאוטר בן-הנייה היא השם האנטי-ישראלי הבולט בעונת הפרסים הנוכחית. היא זכתה עם סרטה התיעודי "ארבע בנות" בפרסים רבים ותמיד ניצלה את ההזדמנות לתקוף את ישראל, וגם סירבה מלכתחילה שסרטה יוקרן פה. אם הלהיט שלה, שבדיוק עלה בנטפליקס בארצות הברית, יפתיע את "20 יום במריפול" ויזכה בקטגוריית הדוקו - הרי זה ודאי יהיה הנאום הפוליטי הבוטה של הערב.

ולסיום - מה חשבנו על עשרת המועמדים בפרס הסרט הטוב ביותר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully