וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדן גולן: "אני לא נאיבית, המציאות לא משמחת ואני יודעת מה אומרים בעולם"

10.3.2024 / 23:37

לאחר חשיפת "הוריקן", השיר שייצג אותנו באירוויזיון, אמרה הזמרת עדן גולן במסיבת עיתונאים: "מה שחשוב לי זה לתת את הביצוע הכי טוב ולייצג אותנו בכבוד. אני מאמינה שהמוזיקה מאחדת". קרן פלס: "זו לא רק שנת אבל אלא גם מאבק, וזה בין היתר נועד כדי שהקול שלנו יישמע"

קטע מתוך הקליפ ל"הוריקן" של עדן גולן, השיר של ישראל לאירוויזיון 2024/כאן 11

לאחר שנחשף "הוריקן", השיר שייצג את ישראל באירוויזיון 2024 במאלמו שבשבדיה, נערכה הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים עם הזמרת עדן גולן שמבצעת אותו. את השיר כתבו אבי אוחיון, קרן פלס וסתיו בגר, שהשתתפו גם הם במסיבת העיתונאים.

בתשובה לשאלת וואלה! תרבות האם היא נערכת לכך שכשתעלה על במת האירוויזיון היא עשויה להיתקל בקריאות בוז ונאצה, אמרה גולן: "אני לא נאיבית, אני יודעת מה התגובות כלפינו בעולם. אני יודעת מה המציאות שלצערי היא לא משמחת. מה שחשוב לי זה לתת את הביצוע הכי טוב ולייצג אותנו בכבוד. אני מאמינה שהמוזיקה מאחדת ומדברת בשפה משלה".

כשהשיר הודלף היום דרך חשבון טוויטר של פעילים פרו פלסטינים ליד התמונה שלך הודבק הכיתוב "ישראל מבצעת רצח עם". ייתכן שבמאלמו יופיעו לא מעט תמונות שלך עם אמירות דומות. מה עובר בראש כשרואים דבר כזה?

"שזו לא האמת. ישראל לא מבצעת רצח עם. אני לא מאחלת לאף מדינה לעבור את מה שאנחנו עוברים".

בתשובה לשאלה מה הרגישה כשהייתה אפשרות שישראל עלולה לא תשתתף בתחרות השנה אמרה גולן: "כמובן שהיו שבועות של הוריקן, של חוסר ודאות, בלבול ולא ידעו מה יקרה. זה היה קצת קשה. בסוף כל המדינה במצב קשה ואנחנו עוברים תקופה לא פשוטה. יש אנשים שצריך לשחרר וחיילים ששומרים עלינו. צריך לקחת את הכל בפרופורציות. ניסינו לא להתבלבל ממה שקורה מסביב. עשינו הכל כדי שנשתתף השנה".

בהתייחסות לשאלה האם אולי השנה לא היה צריך לשלוח נציג ישראלי לאירוויזיון, ענתה גולן: "אני חושבת שדווקא השנה חשוב יותר מכל שנה שנהיה שם, שנעמוד שם בגאווה, עם כבוד ונראה את הנוכחות שלנו". קרן פלס הוסיפה: "זו לא רק שנת אבל אלא גם מאבק, וזה בין היתר נועד כדי שהקול שלנו יישמע. אנחנו לא רוצים להתייחס לזה רק כאל אבל. יש לנו מדינה פועמת וחיה. מתוך הרצון לפרוח מחדש, כמו בקיבוץ בארי".

בתשובה לשאלה אם היוצרים הרגישו שזה שיר פוליטי אמר אבי אוחיון: "ידענו שלא נכתוב שיר פופ עכשיו, ניסינו לעשות את זה בצורה הכי טובה והכי עדינה. יש הרבה סאבטקסט לטקסט המקורי אבל הרגשנו בכפתורים האסורים. לא הרגשנו שנגענו בפוליטיקה. אי אפשר לכתוב על משהו אחר בימים אלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עדן גולן במסיבת עיתונאים אחרי חשיפת השיר הישראלי לאירוויזיון, "הוריקן". ראובן קסטרו
עדן גולן/ראובן קסטרו

בתשובה לשאלה אם תגיד "עם ישראל חי" בסיום הביצוע, אמרה גולן: "אתה לא רוצה הפתעות? נשאיר את ההפתעה כהפתעה. נשאיר את זה לשם".

יואב צפיר אמר במסיבת העיתונאים: "בעיני לא היה ספק שאנחנו צריכים להיות שם. דרך אגב כל השירים שהגיעו לוועדה עסקו במצב. זאת היתה התחושה של הישראלים, שצריך לשלוח שיר שיש לו משמעות. אז בסדר, קיבלנו דחייה אבל לא התקפלנו, שינינו את השיר למקום של משבר אישי. כששומעים את המילים I'm still broken from this hurricane ישראלים ייקחו את זה לאן שייקחו. לדעתי יהיה מאוד מרגש על הבמה". בתשובה לשאלה אם עולה חשש ביטחוני השנה אמר: "נעשה הכל כדי שתהיה נסיעה מוצלחת".

יואב צפיר מדבר במסיבת עיתונאים אחרי חשיפת השיר הישראלי לאירוויזיון, "הוריקן". ראובן קסטרו
עדן גולן וצוות כותבי השירים/ראובן קסטרו
עדן גולן במסיבת עיתונאים אחרי חשיפת השיר הישראלי לאירוויזיון, "הוריקן". ראובן קסטרו
עדן גולן/ראובן קסטרו
מסיבת עיתונאים אחרי חשיפת השיר הישראלי לאירוויזיון, "הוריקן". ראובן קסטרו
סתיו בגר, יואב צפיר, עדן גולן, קרן פלס ואבי אוחיון/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר הודיע ה-EBU, איגוד השידור האירופי, לתאגיד השידור הישראלי כי השיר "הוריקן" מאושר ושישראל תשתתף בתחרות האירוויזיון בשוודיה. את ההחלטה קיבלה הוועדה המפקחת על האירוויזיון, לאחר שדנה במילות השיר ולאחר שהאזינה לביצועו.

שמו המקורי של השיר הוא בכלל "October Rain" (הגשם של אוקטובר - ש"ב) והוא כלל מילים שרמזו לאסון ומלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר. לפני קצת יותר משבועיים פרסמנו בוואלה! תרבות כי בכיר באיגוד השידור האירופי (ה-EBU) הבהיר בשיחה עם גורם ישראלי כי אם לא יהיה שינוי במילות השיר "October Rain" - השיר יפסל סופית. איגוד השידור האירופי אמר לאותו גורם ישראלי כי ההחלטה אם לשנות את המילים נמצאת בידי התאגיד, והבהיר כי אם יחליט לא לשנות - ישראל לא תשתתף באירוויזיון. באיגוד השידור האירופי דרשו לפסול את השיר בטענה כי השיר מכיל מילים פוליטיות.

בתאגיד תחילה סרבו בעקשנות לשנות את מילות השיר. בהמשך, התקפלו והסכימו, שם השיר שונה מ"אוקטובר ריין" ל"הוריקן" וכן חלק משמעותי ממילות השיר שונו. גורם בתאגיד נימק את פניית הפרסה בשיחה עם וואלה! בתחילת השבוע בכך שבתאגיד הבינו שהפסילה של ה-EBU היא סופית, ולאור תחושתם שבוועדה המפקחת על התחרות, שיש בה נציגות של מדינות כמו איסלנד ושוודיה, "עושים הכל כדי שישראל לא תשתתף".

הגורם בתאגיד אמר עוד לוואלה! תרבות כי ההתקפלות נעשתה מתוך תחושה ש"אם יש מדינות שלא רוצות שישראל תשתתף - ישראל חייבת לעשות מאמץ להשתתף". הגורם בתאגיד אמר עוד כי עלה חשש "שהאירוע הזה יגרור כמו כדור שלג עוד ביטולי השתתפות של מדינת ישראל באירועים אחרים והיה צריך לשים לזה סוף כדי למנוע נזק היקפי בעולם הספורט והאמנות".

גורם ישראלי הבקיא בחוקי האירוויזיון ומעורה בפרטים, אמר לוואלה! תרבות בתחילת השבוע שעבר בהתייחסו לדברי הגורם בתאגיד: "התאגיד ממשיך להעביר מסר וקו 'דווקאי'. הוא עלה על עץ מאוד גבוה. כשהבין שה-EBU איתן בדעתו - הוא חיפש סיבה לרדת מהכרזתו שאין בכוונתו לשנות את המילים. זו בכלל לא שאלה של בעד או נגד ישראל. זה משהו מאוד ענייני, מקצועי ויבש. ה-EBU היה 'בעד ישראל' כי על פי הקריטריונים שלו תאגיד כאן עמד בכל הקריטריונים להשתתפות. ה-EBU כביכול 'נגד ישראל' רק כי תאגיד כאן לא עמד בקריטריונים שלו, לפיהם אסור לשלוח שיר עם מסרים פוליטיים. אין כאן איפה ואיפה. כל הקריטריונים זהים לכל המדינות בשני המקרים. אגב, זה נכון שיש מדינות שבעד להדיח אותנו. ברגע ששולחים שיר עם מסר פוליטי - נותנים למדינות הללו סיבה טובה לתקוף אותנו במוסדות איגוד השידור האירופי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully