וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסטורי של אווה", גרסת 7 באוקטובר: מיזם חדש יציג את מתקפת הטרור ברשת החברתית

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 14:40

החשבון "Holiday Horror Story" יעלה באינסטגרם ובטיקטוק את תיעודי הטבח בשאיפה להפיץ אותם בעולם, בהשראת מיזם הנצחת השואה ברשת: "אנחנו עדים להכחשת המעשים, עלינו לשתף לעולם ולהזכיר מה באמת קרה"

"Holiday Horror Story"/באדיבות מטה ההסברה האזרחי

עמוד אינסטגרם חדש, בהשראת מיזם "הסטורי של אווה", יציג תיעוד של טבח 7 באוקטובר במטרה להזכיר לעולם את זוועות אותו יום.

על העמוד, תחת הכותרת ""Holiday Horror Story, אחראים מטה ההסברה האזרחי, שמשתף פעולה עם יונה ויזנטל, שהפיק את מיזם הנצחת השואה ברשת החברתית, שזכה לתפוצה אדירה ברחבי העולם. השאיפה של היוצרים היא לפנות לקהלים שאליהם ישראל מתקשה להגיע - בדגש על נוער אמריקני. הסטורי הראשון ברשימה יעלה כבר ביום חמישי הקרוב בשעות הבוקר.

"מיד עם תחילת העבודה היה ברור לנו כי על אף הדמיון לסטורי של אווה - מדובר כאן בפרויקט שונה לחלוטין. בשואה לא היו רשתות חברתיות ואילו הזוועות מ-7.10 תועדו ושודרו בלייב לעיני כל. יחד יצרנו מסמך תיעודי היסטורי הממחיש את ממדי האסון", הסביר אליאב בטיטו, ראש מטה ההסברה האזרחי. "דווקא בימים אלה בהם אנו עדים להכחשת אירועי שבעה באוקטובר ומעשי האונס והזוועות שאירעו, עלינו לשתף לעולם ולהזכיר להם מה באמת קרה".

"לאורך יותר מדי שנים פעלנו בחזית ההסברה מול הקהל הצעיר כפי שפעלנו מול הקהל הבוגר, אך זה לא עובד", הדגיש בטיטו. "חייבים להפנים שברחבי העולם הצעירים נחשפים לתוכן לא מבוקר שכולל 'פייק-ניוז' ולכן קיים קושי אמיתי בקידום הנרטיב הישראלי. הדרך הטובה ביותר להגיע לבני הנוער - היא באמצעות השפה שהם מדברים והרשתות בהן הם משתמשים".

סיקור הטבח ב7.10 בניו יורק טיימס. רויטרס, עיבוד תמונה
הטבח יתועד ברשת/עיבוד תמונה, רויטרס

מיזם "הסטורי של אווה" ניסה להדגים באמצעות האינסטגרם את קורותיה של ילדה יהודייה בשואה. המיזם עורר דיון ציבורי נרחב, והגיע ליותר מ-300 מיליון צפיות ברחבי העולם. ויזנטל, אחד האנשים מאחורי "הסטורי של אווה", בחר לנהל גם את המיזם הנוכחי. "אנחנו עובדים על הפרויקט הזה כבר מספר חודשים. מאז שפנו אליי במטה ההסברה האזרחי - התגייסתי ישר לנושא", הוא אומר. "האתגר הגדול ביותר שניצב בפנינו לאורך כל הדרך עסק בשאלה כיצד ניתן להגיע לאותם הצעירים בארצות הברית שלא מבינים מה קורה כאן. בעבודת תחקיר מקיפה וממוקדת, אספנו אינספור חומרים ותיעודים ויצרנו מהם עלילת אינסטגרם ייחודית המשקפת את אירועי אותו היום".

עוד בוואלה!

השפה, השמחה שלפני, האימה בגוף ראשון - הכול מטלטל. כל הגוף כואב מול הסרט על הטבח ברעים

לכתבה המלאה

לעמוד תוכלו להיכנס בכתובת הזאת, ובמטה מבקשים מהציבור לשתף אותו עם חברים מהעולם. "דווקא בימים אלה בהם אנו עדים להכחשת אירועי שבעה באוקטובר ומעשי האונס והזוועות שאירעו, עלינו לשתף לעולם ולהזכיר להם מה באמת קרה", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully