וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ק לויד, הילד שכיכב ב"מלחמת הכוכבים: אימת הפנטום", אושפז לאחר התקף פסיכוטי

20.3.2024 / 0:08

ג'ק לויד, הילד ששיחק ב"מלחמת הכוכבים - אימת הפנטום", את אנאקין סקייווקר (מי שגדל להיות דארת' ווידר) הסתבך במרדף משטרתי ואושפז בשל התקף פסיכוטי קשה. אמו טוענת שזה לא אשמת הוליווד שמצבו פשוט התדרדר: "ידענו שהוא יהיה סכיזופרן"

הטרייךלר לסרט "מלחמת הכוכבים - אימת הפנטום"/Lucasfilm

ג'ייק לויד, שגילם את אנאקין סקייווקר ב"מלחמת הכוכבים: אימת הפנטום", היה רק בן 10 כשהסרט עלה לאקרנים בשנת 1999. כעת אמו חושפת שבנה אושפז בשל התקף פסיכוטי קשה במוסד לבריאות הנפש ואובחן עם סכיזופרניה. היא לא מאשימה במצבו את הוליוויד או את העובדה שהסרט בו שיחק נחשב בעיני רבים כזה שהרס את סאגת "מלחמת הכוכבים" - וטוענת שכך או כך זה נועד לקרות.

את קריית המשחק שלו הוא התחיל בגיל 7 בתפקידים בסרטים "מתנה בלתי אפשרית" עם ארנולד שוורצנר ו"אפולו 11" בתור בנו של האסטרונאוט ניל ארמסטרונג. שלוש שנים לאחר מכן הוא לוהק לתפקיד המרכזי באחד מהסרטים המצופים בכל הזמנים ושיחק את מי שיהפוך להיות בבגרותו לדארת' וויידר. שם בערך הסתיימה קריירת המשחק שלו.

לויד עלה שוב לכותרות ב-2015 כשהסתבך במרדף משטרתי שהסתיים בהתרסקות רכבו לתוך עצים ומאסר של עשרה חודשים. בראיון חדש שפורסם החודש, אמו של לויד, ליסה, סיפרה על תקרית מוקדמת יותר בה נסעה עם בנה הביתה ממקדונלד'ס כשהוא לפתע החליט לכבות את הרכב ולעצור בנתיב האמצעי בכביש המהיר. השחקן, כיום בן 35, חש ברע כבר יום לפני התקרית. אמו סיפרה ל-Scripps News: "הוא כיבה את הרכב באמצע שלושה נתיבים. המשטרה הגיעה למקום ושאלה את ג'ייק מספר שאלות. הוא דיבר איתם אבל שום דבר ממה שהוא אמר לא נשמע הגיוני. הכל היה סלט של מילים". לויד אושפז באותו יום בבית החולים.

כך הוא נראה אז:

ליסה הבחינה לראשונה שמשהו כבוי בבנה כשהוא "התחיל להיתקל בבעיות בתיכון". היא סיפרה: "הוא התחיל לדבר על 'מציאויות'. הוא לא ידע אם הוא נמצא במציאות הזו או במציאות אחרת. לא ממש ידעתי בדיוק מה לענות לו על זה", אמרה. ליסה נזכרה במקרה אחד כששאלה את בנה אם הוא סיים את שיעורי הבית שלו "והוא אמר, 'טוב, אני אפילו לא יודע אם אני צריך לעשות את זה. אני לא יודע באיזו מציאות אני נמצא", אמרה. "ואני אמרתי לו 'ובכן, אתה במציאות שלי היום, אז אתה צריך לעשות את שיעורי הבית שלך'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מתוך דאגה לבנה, ליסה לקחה אותו לרופא, שאבחן אותו בתחילה כדו-קוטבי. עם זאת, נראה שאף אחת מהתרופות שנרשמו לו לא עבדה. המצב החמיר עוד יותר עבור לויד כשניגש לקולג' קולומביה בשיקגו והחל לטעון שאנשים עם "עיניים שחורות" בוהים בו. הוא גם היה "מנהל שיחות" בשעות הלילה המאוחרות עם מנחה הדיילי שואו ג'ון סטיוארט דרך מסך הטלוויזיה שלו.

הוא המשיך לראות רופאים עד שאובחן ב-2008 כחולה בסכיזופרניה פרנואידית. "כשהוא סוף סוף אובחן זה היה ממש קשה", אמרה ליסה, "זה הוביל אותו לשקוע בדיכאון חמור עוד יותר". היא סיפרה שהוא סירב לקחת את התרופות שלו כי הוא לא האמין שהוא חולה. היא תיארה את רגעי האימה שבהם ג'ייק התקשר אליה כדי לומר לו שנורה בדירתו - והיא הבינה אז שהוא הוזה.

עוד אנשים שהסרט הרס את חייהם

השחקן שגילם את ג'אר ג'אר בינקס ב"מלחמת הכוכבים": כמעט התאבדתי בגלל הביקורות

ילד מלחמת הכוכבים, כוכב הסרטון הוויראלי הראשון, נחשף אחרי 20 שנה: סבלתי מהטרדות קשות

וככה הוא נראה היום:

מצבו של לויד הגיע לנקודת שבירה בשנת 2015 כשהתרסק עם מכוניתו לאחר מרדף משטרתי ובילה מאחורי סורג ובריח לפני שהסכים לבסוף לפנות לעזרה. ליסה מיהרה גם להפריך את השמועות לפיהן בעיות בריאות הנפש של לויד נובעות מההתעללות והביקורות הקשות שהסרט בו כיכב ספג. "זה היה קורה בכל מקרה", התעקשה ליסה, "אני מאמינה שזה גנטי, וגם הפסיכיאטר שלו הסכים שזה היה בלתי נמנע שיהפוך לסכיזופרני".

אמו של לויד ניסתה גם כמיטב יכולתה להגן עליו מפני המבקרים ולכן לא מאשימה אותם. "הגנתי עליו מפני הביקורות. הוא רק רכב על האופניים שלו בחוץ, שיחק עם חבריו. הוא לא ידע. לא היה אכפת לו", אמרה ליסה, "כולם עושים מזה עניין כל כך גדול וזה די מעצבן אותי כי ג'ייק היה ילד קטן כשזה יצא, והוא לא ממש הרגיש את כל הדברים האלה כי לא נתתי לו להתחבר לרשת". למרות זאת הוא התבטא בעבר נגד הסרט שלדבריו "הרס את חייו", וטען שבתור ילד בן 9 הפרסום היה שלילי לחלוטין ועלה לו ברגעים קשים במיוחד בחייו הפרטיים.

ג'ייק אושפז במוסד פכיאטרי לאחר התקף פסיכוטי נוסף במרץ 2023 ומצבו השתפר פלאים מאז, כך טוענת ליסה. היא אמרה שהוא נמצא כעת במתקן לבריאות הנפש וצפוי להישאר באשפוז עוד כחמישה חודשים. היא אופטימית: "הוא במצב הרבה יותר טוב עכשיו ממה שציפיתי", היא אמרה, "הוא מתייחס לאנשים טוב יותר ונעשה קצת יותר חברתי. זה ממש נחמד. זה בערך כמו לקבל יותר מג'ייק הישן בחזרה, כי הוא תמיד היה חברתי להפליא עד שאובחן כסכיזופרן. אנחנו במקום הרבה יותר טוב. ויש לנו הרבה דברים לצפות להם".

היא סיפרה שבנה הוא עדיין מעריץ מושבע של סרטי "מלחמת הכוכבים". "אנשים חושבים שג'ייק שונא את 'מלחמת הכוכבים'. הוא אוהב את זה", אמרה ליסה. "הוא אוהב את כל הדברים החדשים של 'מלחמת הכוכבים'. ג'ייק אהב להצטלם לסרט. היה לו כל כך כיף. אשמח שהוא יחלים מספיק כדי להיות מסוגל לעשות משהו, ואני בטוחה שהוא היה רוצה לעשות עוד סרט. הוא לא יכול בשלב הזה, אבל אי אפשר לדעת כמה מצבו ישתפר, אז נחייה ונראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully