וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשברלד וקובי סוויסה מדברים ב"גולסטאר", גם ילדים בני חמש מתכווצים במבוכה

יותר מעשר שנים חלפו מאז "גולסטאר" עלתה לראשונה על מסכי HOT ומרגיש שהביקורות על ההומור הנמוך והוולגריות שלה לא בדיוק הזיזו ליוצרים שלה. להיפך, נראה שהעונה החדשה חוגגת את הטפשת הזאת יותר מאי פעם עם רמות חדשות של ליצנות וחוסר מודעות

אלירז שדה גולסטאר/צלם רפי דלויה. יח"צ חד-פעמי

העונה ה-11 של ריאליטי הסלבס/כדורגל/מה לעזאזל קורה פה, "גולסטאר", נפתחת עם נעימה מלאת פאתוס ותנועת זום אין שלוקחת אותנו הישר מן החלל החיצון ועד ללוקיישן הצילומים באיי יוון. אם לא צפיתם בפורמט מעולם זה כנראה עוד החלק בו הייתם יכולים להתבלבל ולחשוב שאתם רגע לפני תחילתו של אפוס קולנועי חדש בבימויו של רידלי סקוט; אם אתם מכירים את "גולסטאר" אתם כבר מבינים שהדבר הבא שתראו יהיה מטופש במיוחד - למשל, ירון ברלד משתמש בצעצוע מפלסטיק כדי לחקות את הלידה של אלעד צפני, או כפי שהוא קורא לעצמו לא פעם: אלעד הגמד. כן, יותר מעשר שנים חלפו מאז "גולסטאר" עלתה לראשונה על מסכי HOT ומרגיש שהביקורות על ההומור הנמוך והוולגריות שלה לא בדיוק הזיזו ליוצרים שלה. להיפך, נראה שהעונה החדשה חוגגת את הטפשת הזאת יותר מאי פעם.

באמת שקשה לחשוב על תוכנית ריאליטי עם מבנה יותר רנדומלי. למרות שהעונה לא מוגדרת כעונת אולסטארס, רוב המשתתפים הופיעו בה בעבר והרבה יותר מפעם אחת. בגזרת הפנים המוכרות תמצאו כאן כאמור את ברלד, הפרשן רז זהבי, זוכי "האח הגדול" בדימוס ג'קי מנחם ואלירז שדה, הטניסאים אנדי רם ויוני ארליך, ליאור דיין, ליאם גולן (הפעם בלי אבא אייל שהחליט לא להשתתף העונה) וגם את הצמד שגרם לי להחזיק את הראש לא פעם (ולא מהסיבות הנכונות): חמימו וקובי סוויסה הלוא הוא KS "המותג". מדובר בקבוצה כל כך מקרית של אנשים עד שלפעמים זה מרגיש כאילו כולם רצו למרחב המוגן בזמן אזעקה ובטעות מצאו את עצמם על המטוס ליוון. גם הפעם הצוות המקצועי בהובלת שייע פייגנבוים וג'ובאני רוסו מנסה להקים קבוצת כדורגל שתתחרה בקבוצה של שחקנים מקומיים ועל הדרך הצופים יזכו לראות כמה גברים בוגרים מתבזים, מקללים, מתלבשים בתחפושות מביכות ובעיקר גורמים לנבחרת ישראל האמיתית בכדורגל להיראות (קצת) פחות רע.

ירון ברלד גולסטאר. HOT, צילום מסך
ירון ברלד/צילום מסך, HOT

שחקן הרכש המעניין של העונה וזה שסביבו נבנתה כל עבודת יחסי הציבור של הסדרה הוא איאן זירינג, מי שגילם את סטיב בסדרת הנעורים האולטימטיבית "בוורלי הילס 90210" ומאז ההישג הגדול ביותר שלו הוא שהוא לא פרש מהתחום. זירינג היהודי מצטרף לנבחרת בפרק השישי לערך כדי לתת לקבוצה קצת חיזוק מבחוץ, ממש כמו שאנחנו מצפים לקבל בימים אלה מבני עמנו שחיים בתפוצות. לא צריך להיות חוקר לענייני יחסי ישראל-ארצות הברית בשביל להבין שבמהרה זירינג מתחרט על המהלך ותוהה מה השתבש במדינה שפעם נחשבה נס לגויים. זירינג הוא לא אחד הכוכבים הגדולים שיצאו מ"בוורלי", גם בזמן אמת הוא היה יותר שורה שנייה בספר המחזור, אבל מאז שהסדרה הסתיימה הקריירה שלו כללה בעיקר תפקידים בזבלונים סטייל סדרת "שרקנדו" (הצפייה על אחריותכם בלבד) והגרסה האמריקאית ל"רוקדים עם כוכבים". ובכל זאת, נראה שהמפגש עם טיפוסים כמו חמימו וקובי סוויסה קצת גדול על הכוכב ההוליוודי השמור בן השישים שנראה לא פעם כמי שהולך לפטר את הסוכן שחתם איתו על החוזה.

גם כשהם מדברים בעברית, הטקסטים שיוצאים לכוכבי "גולסטאר" מהפה הם מופע של מבוכה וטפשת קשה. אני לא מדבר רק על ברלד שנראה כמו צעצוע של ליצן שמישהו שכח להוסיף לו מטבע ונתקע על אותה הבדיחה במשך שנים, אפילו לא חמימו וקובי סוויסה שאמורים לגרום גם לילדים בני חמש לזוז מול המסך בחוסר נוחות. אפילו האינטלקטואלים של החבורה כמו ליאור דיין, אלירז שדה, רז זהבי ואנדיוני - כן, אינטלקטואליות היא יחסית - נקלעים כאן לסיטואציות מביכות שמובילות אותם להתנהג כמו נערים בני 14 שנכנסו לוויכוח במגרש הכדורגל בשכונה. תוסיפו על זה את העילגות הכוללת של כל הקאסט שלא ממש מצליח לתקשר עם זירינג באנגלית ותקבלו סדרה שיכולה לשמש כחומר הסברה נגד ישראל באו"ם. ל"גולסטאר" יש את כל ה"איכויות" של סרטי המתיחות של יהודה בארקן המנוח רק שהשנה היא 2024 ואפילו הקהל שחובב טראש (אני למשל), מקווה לקבל אותו עם קצת ערך מוסף או לפחות קמצוץ של מודעות עצמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
גולסטאר יוון. HOT,
גולסטאר/HOT

רעה חולה מוכרת של הריאליטי הישראלי היא שימוש היתר במונולוגים של משתתפי התוכנית מול המצלמות, אותן סצנות בהן המשתתפים יושבים בחדר עם במאי ומצלמה ומפרשנים את האירועים שקרו להם. זה "פטנט" עצלני במיוחד שנועד לחפות על ימי צילום בהם לא נאמרו מספיק דברים מעניינים. ב"גולסטאר" לוקחים את הטכניקה הזאת לאקסטרים עד שכמעט ואין ציטוטים שמגיעים מצילומי החוץ עצמם ובמקומם רוב הפרקים מורכבים מדיבור של משתתפי התוכנית מול המצלמה. אם הייתה מתנהלת אחרת, "גולסטאר" הייתה יכולה להפוך להיות "ג'קאס" הישראלית - נבחרת הפעלולנים האינפנטילית של ג'וני נוקסיוול שלקחה את הטפשת של המוצר שלה והפכה אותו ליצירת אומנות שחובבי טלוויזיה נמוכה וגבוהה נהנים ממנה יחד. במקום, "גולסטאר" בוחרת לחגוג את הבינוניות שלה ועוד מוסיפה חטא על פשע ומוציאה אותה לחו"ל כדי שכולם יראו את הפנים הפחות יפות של ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • גולסטאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully