וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר מולכו מונתה לתפקיד האוצרת לאמנות עכשווית במוזיאון ת"א

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 13:33

מולכו תיכנס לתפקידה ביוני ותחליף את רותי דירקטור בתפקיד, בו כיהנה משנת 2014. "אני נכנסת לתפקיד ברגע סוער ומורכב, בו כל 'הנחות העבודה' שלנו נפרמו. הדבר מצריך ניווט רגיש ודמיון לאופן בו אמנות עכשווית בינלאומית תוצג במוזיאון", מסרה מולכו

שחר מולכו. אלה ברק,
שחר מולכו/אלה ברק

שחר מולכו מונתה לתפקיד האוצרת לאמנות עכשווית במוזיאון תל אביב לאמנות, כך הודיעה ועדת הבחירה של המוזיאון. מולכו תיכנס לתפקידה ביוני 2024 ותחליף את רותי דירקטור בתפקיד, בו כיהנה משנת 2014 ועד לשנה שעברה. מולכו תהיה אחראית על טיפול ופיתוח אוסף המחלקה, לצד ייזום, תכנון וארגון תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות של אמנות עכשווית בינלאומית במוזיאון.

שחר מולכו עבדה בשנים האחרונות כאוצרת משנה בלשכת מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות. היא החלה את דרכה במוזיאון בשנת 2016 כעוזרת לאוצרת הראשית והמנכ"לית באותה עת, סוזן לנדאו, ובהמשך עבדה בצמוד למנכ"לית הנוכחית טניה כהן-עוזיאלי. מולכו היא בעלת תואר MA מאוניברסיטת גלזגו וכריסטי'ס לונדון באמנות מודרנית ועכשווית ו-BA בתולדות האמנות וקולנוע מאוניברסיטת תל אביב.

מולכו מסרה: "אני נכנסת לתפקיד האוצרת לאמנות עכשווית במוזיאון תל אביב ברגע סוער ומורכב, בו כל 'הנחות העבודה' שלנו נפרמו. הדבר מצריך ניווט רגיש ודמיון לאופן בו אמנות עכשווית בינלאומית תוצג במוזיאון. אני מאמינה שבכוחה של אמנות להתעמק ולבחון נושאים טעונים, ולעורר שיחות משמעותיות הדורשות רפלקציה, הבנה והכלה, לצד בקורת. מתוך הערכה לדרך שהתוו קודמותיי בתפקיד, המחלקה תמשיך לפעול על מנת להציג אמנות מצוינת המעמתת אותנו עם הניואנסים של החוויה האנושית המשותפת, תשאף להציע תכנית המציגה את מגוון הקולות הבולטים העכשוויים, אך גם תבקש לגשר על הפער בין הפריפריה הגאופוליטית של ישראל ומרכזי האמנות בעולם".

טניה כהן-עוזיאלי, מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות, מסרה: "בצילה של מציאות קשה וכואבת באזור בו אנו חיים ולנוכח המשבר מול קהילת האמנות הבינלאומית, חשוב לנו להמשיך לטפח את הדור הבא של צוות האוצרות והכישרונות במוזיאון ולזמן נקודות מבט חדשות ורעננות על התערוכות והאוסף. שחר מביאה איתה לתפקיד ניסיון מקצועי רב והיכרות מעמיקה עם זירת האמנות העכשווית הבינלאומית ואני סמוכה ובטוחה שהיא תוביל את המחלקה ברגישות ויצירתיות ועם עומק מחשבה וניתוח תיצור תכנית תערוכות מרתקת ומרחב לחקר ולשיח מורכב ומגוון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully