וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפזמונאי דוד חלפון ("אלוהים נתן לך במתנה", "אשליות") הלך לעולמו בגיל 73

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 20:41

חלפון, שנולד וגדל באור יהודה, כתב כבר בגיל 17 את השיר "אשליות" שהלחין וביצע ניסים סרוסי והפך ללהיט גדול. הוא חתום גם על הלהיטים "אלוהים נתן לך במתנה" שביצע איתן מסורי ו"אישה בונה אישה הורסת" שביצע אבי סינואני וכתב לעוד אמנים רבים. בן 73 היה במותו

דוד חלפון. יוטיוב, צילום מסך
דוד חלפון/צילום מסך, יוטיוב

הפיזמונאי דוד חלפון הלך לעולמו בגיל 73. הלוויתו של דוד תתקיים הלילה (שני) בשעה 21:30 בבית העלמין אור יהודה-קריית אונו.

חלפון נולד, גדל וחי כל חייו באור יהודה. בגיל 17 כתב את השיר "אשליות" שהלחין וביצע ניסים סרוסי והפך ללהיט גדול. הוא חתום גם על הלהיטים "אלוהים נתן לך במתנה" שביצע איתן מסורי ו"אישה בונה אישה הורסת" שכתב עם סמדר שיר, הלחין אבנר גדסי וביצע אבי סינואני. בנוסף, כתב שירים גם לשימי תבורי, חיים משה, שלומי שבת, אייל גולן, שרית חדד, מייק שרון, אבנר גדסי, אתי לוי, צביקה פיק, פנינה רוזנבלום, חן מאושר, שריף, רינת בר, תמיר גל, איציק קלה, גבי שושן ועוד.

"עצוב מאוד על מותו של דוד. הוא היה מאוד מוכשר, מאוד רגיש ומאוד רצה להצליח", אומר לוואלה! תרבות איתן מסורי, שביצע ראשון את "אלוהים נתן לך במתנה", "הוא לקח דברים ללב במידה כזאת שהייתי נבהל מזה לפעמים, למשל כששיר לא הצליח הוא מאוד לקח ללב. הכרתי את דוד לפני 50 שנה. אחרי ששמעתי את השיר שלו 'אשליות' קיבלתי ממנו את 'אלוהים נתן לך במתנה', שהפך ללהיט הראשון שלי. הוא נתן לי את הטקסט בשנת 1976, לא עשיתי איתו כלום עד 1977, אז החלטתי שאני נכנס לאולפן. הכל היה בעצלתיים. לא כל כך הלך לי אז כמו ליתר הזמרים ובהם שלמה ארצי. לא האמנתי שזה יהיה השיר שיצליח. בתחילת 1978 הוצאתי את השיר כתקליט שדרים לפני שנסעתי להופעות ברלין, שם יש לי משפחה. כשהתקשרתי מחו"ל לארץ, אמרו לי יש לך שיר שמושמע כל הזמן. כשחזרתי, הצטרפתי להצלחה של השיר".

"אני מודה שבזכות השיר הזה הקריירה שלי שגשגה הרבה שירים. המילים של דוד הן הסיבה שהוא הצליח. אם היה לשיר את אותו לחן ואת אותה שירה שלי אבל עם מילים אחרות - השיר לא היה מצליח. דוד קלע בול בנושא של המילים - החיים. השיר שעוסק בילדים שנולדים ובאנשים שמתים מאפשר גם לחגוג איתו וגם לבכות איתו. אין כמו הכוח של החיים על פני האדמה. אחרי שהשיר יצא, היה לדוד רצון גדול להמשיך להצליח. זה שלא יצאו לו עוד הרבה להיטים זה חוסר מזל. הוא כתב לי עוד כמה דברים כמו שיר להפועל תל אביב 'אדום בלב' והשיר 'אם רק תאמין'. בשנים האחרונות לצערי הקשר היה קצת רופף. עצוב לי על מותו".

עוד בוואלה!

המופע האחרון: צפו בעומר דץ עם אביו משה - שבוע לפני שמת במפתיע

לכתבה המלאה

"היום אני לא רואה שהחיים הם מתנה, יש לי ימים קשים", אמר חלפון בריאיון למאקו בספטמבר 2016, "אני שולח פקסים, הולך לפגישות עם אמרגנים שקידמתי אותם בזמנו, זמרים שהרמתי להם את הקריירה. לא אגיד שמות, אבל מבטיחים לי שיעבירו את השירים שלי ושיקליטו אותם, וכבר 10 שנים שהם משקרים לי. התייאשתי מהם אבל בכל זאת אני ממשיך לכתוב. הכי קשה לי שאני פוגש אנשים שמכירים אותי בשכונה למשל ושואלים אותי, 'דוד למה הפסקת לכתוב?' 'למה לא שומעים חומר חדש שלך?' והם לא מבינים שמעולם לא הפסקתי לכתוב, פשוט האמנים מתעלמים ממני".

  • עוד באותו נושא:
  • דוד חלפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully