וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנכ"ל רצח את המיליארדר: הטרגדיה מאחורי סדרת הענק של נטפליקס

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 11:20

לין צ'י, בעל הזכויות ל"בעית שלושת הגופים", נרצח על ידי המנכ"ל שלו ממניעים של קנאה ונקמה. הרצח תוכנן בהשראת "שובר שורות", כולל רכישת רעלים מהרשת האפלה וניסויים על בני אדם. המנכ"ל נדון למוות יום אחרי הקרנת הסדרה בנטפליקס

טיזר לסדרה "בעיית שלושת הגופים"/נטפליקס

אחד ממפיקיה הבכירים של הסדרה "בעיית שלושת הגופים" בנטפליקס הוא לין צ'י, המייסד של חברת הגיימינג הסינית הפופולרית Yoozoo. אלא שהקרדיט שלין זוכה לו מגיע אחרי מותו. הוא נרצח בגיל 39 על ידי המנכ"ל שלו, אף הוא בן גילו, שאחרי משפט שארך מעל שלוש שנים הורשע ביום שישי האחרון ונדון למוות על מעשיו, יום אחרי בכורת הסדרה בנטפליקס.

לין, מיליארדר סיני צעיר ושאפתן, רכש את הזכויות על סדרת הספרים מאת ליו צשין מתוך מטרה ליצור ממנה מוצרים שונים. לשם כך גייס את המומחיות של עורך הדין שו יאו. הוא מינה אותו למנכ"ל שיוביל את הפעילות העסקית, כולל השגת עסקה עם נטפליקס - הישג שעליו לין פיצה את שו בשכר של קרוב לשלושה מיליון דולר.

עם זאת, הביצועים של שו לא עמדו בציפיות מעבר להסכם עם נטפליקס, מה שהוביל את לין להפחית את שכרו ל-750,000 דולר ולהביא מנהלים נוספים כדי לשפר את הפעילות העסקית. על פי הדיווחים, שו, ששמר על תואר המנכ"ל שלו, רתח על ההורדה בדרגה. זעמו הוחרף עוד יותר כשהבין שאינו זוכה לתואר מפיק בפרויקט של נטפליקס.

לין צ'י, מפיק "בעיית שלושת הגופים". Zhang Zhi/Red Star News/VCG via Getty Images, נטפליקס, GettyImages
לין צ'י, המפיק ובעל הזכויות המנוח של "בעיית שלושת הגופים"/GettyImages, Zhang Zhi/Red Star News/VCG via Getty Images, נטפליקס

מונע מנקמה, ובהשראת תוכנית הטלוויזיה "שובר שורות", שו תכנן בקפידה את הרצח של לין. הוא הקים חברה ביפן ורכש 160 טלפונים, שבאמצעותם רכש דרך הרשת האפלה את הכימיקלים הדרושים לתוכנית שלו. שו בחן את החומרים באמצעות ניסויים על בעלי חיים ועל ארבעה מעמיתיו, כולל מחליפו בתפקיד, בכך שהחדיר את הרעל למזון ולשתייה שלהם. המחליף אושפז עד מהרה עם הרעלה אך החלים, מה שהביא את שו להגביר את המינון עשרות מונים. גם אשתו של המחליף נפגעה אחרי ששתתה מכוסו של בעלה. בדיקות דם הראו אצלה הרעלת כספית ואילצו אותה להפסיק להניק.

בדצמבר 2020 שו הכין 30 בקבוקים עם כמוסות פרוביוטיות, החליף כמה מהם עם המורעלות והביא אותם ללין באמתלה שמדובר בתוסף בריאות. היזם צרך אותם ללא חשד, ובמהירות מצבו התדרדר והוא נכנס לתרדמת. בבית החולים היה ברור מיד שמדובר בהרעלה, אם כי הרעלים הספציפיים לא היו ידועים. המשטרה חשדה בשו, שאילו חשף את אופי הרעלים - שבדיעבד התברר כי כללו חומרים אקזוטיים כמו רעל דג אבו-נפחא, כספית ולפחות שלושה רעלים נוספים - יכול היה להציל את חייו של לין. עם זאת, הוא בחר שלא לעשות זאת, מה שהבטיח את מותו של לין תשעה ימים לאחר מכן.

העמיתים הנוספים שהורעלו על ידי שו שרדו, אולם שניים מהם נותרו עם פגיעות לכל החיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully